Szukaj

Informacje o Fiat Uno II 1.0 i 44KM 32kW 1989-1996

Lata produkcji: 1989 – 1996
Segment: Auta małe
Druga i ostatnia generacja Uno została zaprezentowana w 1989 roku. Model otrzymał solidnie odświeżone nadwozie o znacznie nowocześniejszych i zaokrąglonych kształtach, a także odnowione wnętrze i nowe wyposażenie. Choć w 1993 roku Uno został zastąpiony przez Fiata Punto, model nie zniknął z produkcji. W latach 1994-2002 produkowano go w Polsce, a do 2004 roku w Maroku. Do dziś Uno sprzedawany jest m. in. w Brazylii (jako Fiat Mille) oraz niektórych krajach afrykańskich.
Produkowany od 1989 do 1996 roku
Pojemność skokowa 994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 44 KM (32 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 75 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 54,8 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,8
~Szymon1986
Hatchback 1.0 i 44KM 32kW
Fiat Uno II
Krótko mówiąc całkiem fajne autko. W miarę niezawodne, pomijając drobne awarie które sam naprawiłem przy pomocy forum i własnych nie za dużych możliwości. Najczęściej psuje się układ zapłonowy, ostatnio wymieniłe UFO i silniczek krokowy (używany), zapłaciłem 65 zł i autko lata aż miło. Samochodem na codzień jeździ moja narzeczona, twierdzi, że nie wyobraża sobie innego autka. Brak wspomagania nie doskwiera nawet tak mizernej dziewczynie jak ona, w dodatku wszędzie zaparkuje i nie żal, że coś się zepsuło. Idealne autko jako pierwsze (wiele nauczy o mechanice), lub dla mało zamożnych alternatywa na miasto. Moim zdaniem super. O reszcie fiatów mam o wiele gorsze zdanie, ale to jest mało skomplikowane i bardzo wdzięczne także polecam szczególnie.
3,9
~PN1500
Hatchback 1.0 i 44KM 32kW
Fiat Uno II
Auto oceniam w porównaniu do innych podobnych, małych aut z lat 90-tych. Egzemplarz kupiony jako nowy w Polmozbycie w 1993 roku, wersja 45S z gaźnikiem, 3-drzwiowa. Samochód użytkowany obecnie bardzo sporadycznie, ma przebieg zaledwie 24 tys. km więc jeździ jeszcze jak nowy
3,5
~piotrek
Hatchback 1.0 i 44KM 32kW
Fiat Uno II
Samochód bardzo tani w utrzymaniu, jeśli ktoś zna się cokolwiek na mechanice to dużo rzeczy można przy nim samemu zrobić. Dobrze nadaje się na pierwszy samochód. Jeśli się trafi na zadbany egzemplarz i bez rdzy to jeszcze powinien trochę pojeździć. Na wakacyjne wyjazdy jest może za mały i za słaby ale do pracy/szkoły czy na zakupy w sam raz.
Średnie spalanie dla Fiat Uno II 1.0 i 44KM 32kW 1989-1996
6,3
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Hatchback 1.0 i 44KM 32kW
Fiat Uno II
Silnik pali bardzo przyjemnie. Wszyscy mówią że gaźnik musi palić jak smok. Moje Uno jest doskonałym przykładem że tak nie musi być . Przy jeździe którą znamy z kursu na prawo jazdy (ecodriving) czyli katorgii dla silnika spalanie w mieście doszło mi do 8.6-8.7 litra. Jednak wystarczy dać mu trochę w palnik, zmieniać biegi przy ok 3 tyś obrotów, a przy utrzymywaniu prędkości trzymać go na mniejwięcej 2-2.2 tyś obrotów i spalanie jest przyjemne.
8,1
Hatchback 1.0 i 44KM 32kW
Fiat Uno II
Auto kupiłem w średnim stanie. Początkowo paliło non stop około 10L/100KM (oczywiście LPG). Potem siadła uszczelka pod głowicą. Po wymianie i regulacji LPG auto odzyskało moc i spadło spalanie. Po mieście gdy śmigam sam pali 8L/LPG na 100km, trasa samemu przy prędkości do 100km/h - 6,8/100 , trasa z 4 osobami i zawalonym bagażnikiem i prędkość do 110km/h - 8L/100. Polecam autko, pomimo drobnych problemów wszystko można bardzo tanio naprawić i jeździć za grosze!!!!
5,4
Hatchback 1.0 i 44KM 32kW
Fiat Uno II
Jeżeli chodzi o spalanie paliwa w Fiacie Uno, to jestem bardzo zadowolony z wyników spalania. Problem pojawia się gdy jedziemy zapakowani w pięć osób i dodatkowo bagażem. Wtedy spalanie niedużo wzrośnie, ale coś za coś - tracimy sporo mocy. Czuć załadunek. Szczególnie gdy jedziemy pod górę. W takich przypadkach nie ma mowy też o wyprzedzaniu, potrzeba kilka sekund by porządnie rozpędzić autko.

Usterki Fiat Uno II

Liczba wpisów: 28
Olej
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • silnik
Witajcie Panowie! Mam Fiata Uno 0.9, rocznik 2002. Przejechane 204tys. Czy to normalne żeby miał apetyt na olej? Muszę dolewać mu około pół litra na tysiąc... półtora tysiąca km. I druga usterka, piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum. Mam problem z hamulcami. Podczas jazdy trzyma mi hamulec, dopiero po jakimś czasie jazdy on puści ale jednak nie do końca. Słychać skrzypienie, dziwny odgłos tarcia (porównywalny z szorowaniem zderzaka o asfalt) i grzeją mi się felgi ale tylko z prawej strony. Pozdrawiam!
Problem rozwiązany
2 komentarze
gdy się zagrzeje szarpie i strzela na niskich obrotach
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na wolnych obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu obrotów znowu jedzie się bezproblemowo. Objawy są takie same na benzynie i na gazie. Problem się pojawił nagle, wcześniej nie było widać symptomów tej przypadłości (może tylko jedno mnie ostatnio zaniepokoiło - zaczął więcej palić). Silnik od seicento z SPI.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Duże spalanie
  • Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
  • silnik
Auto paliło średnio 8l/100km w ruchu poza miejskim. Przyczyną dużego spalania okazał się ZAWÓR CIŚNIENIOWY APARATU ZAPŁONOWEGO Na początku myślałem, że to sonda lambda, wymieniłem ją i niestety spalanie było dalej na takim poziomie. Wymieniłem oczywiście wcześniej wszystkie filtry, świece oraz kable WN. Zapłon był ustawiony w moim przypadku na 10 stopnie. Została mi jedna część do sprawdzenia czyli zawór ciśnieniowy aparatu zapłonowego. Jak to sprawdzić?? Wystarczy zdjąć wężyk i dmuchnąć końcówkę tego zaworu. Jeżeli bez problemu da się dmuchnąć to znaczy, że poszła membrana i jest on do wymiany. Ja tak zrobiłem kupiłem nowy za 25zł. W nowym nie ma szans aby można było dmuchnąć. Teraz autko na trasie pali około 4.5l/100
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Fiat Uno II