Szukaj

Informacje o Ford Escort USA MK II Hatchback 1.9 i 88KM 65kW 1991-1996

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1859 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 146 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~jasiek [axl_rose@tlen.pl]
Hatchback 1.9 i 88KM 65kW
Ford Escort USA MK II
Zasadniczo jest to samochód na medal. Warto poświęcić dwa słowa kwestii części zamiennych - moje spostrzeżenia są takie. W przypadku "dużych" spraw, trzeba bardzo wnikliwie szukac optymalnych cenowo ofert. Wbrew panującej opinii, jest bardzo wiele firm i sklepów oferujących części do aut z USA, a Escort jest stosunkowo popularnym modelem w tym i tak niszowym sektorze. Wszelkie typowe części [filtry, paski, świece] można zazwyczaj kupić w tych sklepach od ręki, a na mneij typowe trzeba czekać ok. 2 tygodnie. Trzeba jednak sprawdzać ceny w kilku źródłach! ten sam pasek rozrządu może w jednej firmie kosztować 310 PLN, a w drugiej 170!! Kiedys szukałem tarcz hamulcowych - w sklepach z częściami do aut amerykańskich oferowano mi od 250 PLN [za sztukę] do 530 PLN [za sztukę]. Na końcu poszukiwań okazało się, że pasują doskonale tarcze od Mazdy MX3 za 100 PLN sztuka [firma CARIX w Wawie], tak samo klocki i szczęki do bębnów z tyłu. I to po 80 PLN, a nie 240, jak w różnych "autoryzowanych" firmach typu Fenix itp. DRUGA SPRAWA - warto szukac części używanych. Firmy sprowadzające części same czasem proponują alternatywę "nówka tyle", "używana tyle". Miałem wspomniana wyżej wymianę czujnika TPS [tj. czujnik rozwarcia przepustnicy gazu], silniczka wolnych obrotów i sondy lambda. W firmach ceny były takie - czujnik 400 PLN, silniczek 300 PLN, sonda 300 PLN. Znalazłem szrot samochodów amerykańskich pod warszawą, gdzie za czujnik zapłaciłem 200 PLN, silniczek 100 PLN, a sonda 100 PLN - czyli 400 za wsio. I wsio dobrze działa. Dlatego w razie gdy mamy wydac kupe kasy na auto które samo w sobie jest warte niewiele, trzeba SZUKAĆ i GRZEBAĆ - a na pewno cos sie wygrzebie :-) A, jeszcze jedna sprawa - gdym regenerował sprzęgło, sprawdziłem ceny nowych - najmarniej 900 PLN, z tendencją do 1300 PLN. Na szrocie chcieli 300 PLN za sprzęgło od rozbitego Escorta, co przejechał 50 tys. Niestety, wcześniej już mi zregenerowali, bo bym na pewno wziął to za 300.
4,0
~Kalitoo
Hatchback 1.9 i 88KM 65kW
Ford Escort USA MK II
Za taką kase nie ma co wymagać :) A tak na marginesie to poszukuję przedniej szyby to takiego właśnie Forda. Jeżeli ktoś ma, to jestem zainteresowany kupnem - kalitoo@onet.eu, 507260753 z góry dziękuję :)
4,5
~enduroboy@o2.pl
Hatchback 1.9 i 88KM 65kW
Ford Escort USA MK II
super fura, amerykański czołg:] moja escorcina jest troszke podrasowana, na skrzyzowaniu pali kapcie az miło:D zeby zdobyć jakiekolwiek czesci(nie wspominajac o podzespołach do modyfikacji serijnego auta) jest problem, ale moza zawsze cos załatwić
Ford Escort USA MK II Hatchback
Aktualnie przeglądasz Ford Escort USA MK II Hatchback