Szukaj

Informacje o Ford Escort V Cabrio 1.6 105KM 77kW 1990-1992

Lata produkcji: 1990 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Escorta V produkowano w latach 1990-1992. Miał on nowocześniejsze nadwozie, lecz krytykowano go za kiepskie wykończenie, słabe osiągi i brak nowych rozwiązań technicznych. Ford wydał miliard funtów na rozwój modelu, ale i tak uważa się go za krok w tył w porównaniu do poprzedników. Nie przeszkodziło to w utrzymaniu dobrej sprzedaży. W 1991 roku debiutował pierwszy Escort kombi (Escort Clipper) oraz ulepszona wersja podstawowego modelu z m. in. mocniejszymi silnikami, wspomaganiem kierownicy, centralnym zamkiem i klimatyzacją.
czytaj więcej
Produkowany od 1990 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 79,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Sss
Ford Escort V
Cabrio 1.6 105KM 77kW
Do napisania tej opinii zachęciło mnie przeczytanie innych ocen o tym samochodzie. Odnoszę wrażenie, że większość z nich napisana jest przez osoby, które zakupiły egzemplarze w fatalnym stanie technicznym, jakich u Nas jest zresztą niestety mnogo. To auto zakupione w dobrym stanie na prawdę zapewnia ogrom frajdy z użytkowania oraz bezawaryjną i tania eksploatację. Co jest dodatkowym atutem, widuje się ich już bardzo mało, więc wzbudzają zainteresowanie. Z mojej perspektywy na prawdę polecam, za małe pieniądze można mieć świetne auto rekreacyjne a także do użytkowania na co dzień, akceptując jedynie fakt słabej jakości blacharki. Te auta już w przyszłości tanieć nie będą, jedynie drożeć.
2,4
~donalberto@o2.pl
Ford Escort V
Cabrio 1.6 105KM 77kW
Mimo tylu powaznych problemow, magia cabrio dziala. Ze zdjetym dachem czulem wolnosc i byl taki moment, ze czerpalem wielka radosc z jezdzenia tym samochodem, czego nie moge powiedziec o moim obecnym (megane), ktory jest tak nudny i nijaki, ze sluzy jako typowe jezdzidelko z punktu A do punktu B. Nie polecam jednak tego samochodu nikomu zwazywszy na bardzo wysoka awaryjnosc. Znam jeszcze 3 osoby jezdzace takimi Escortami i wszystkie sa powaznie zawiedzione. Wszystkie z tych Escortow non stop odwiedzaja warsztaty i wymagaja bardzo wiele cierpliwosci i wytrwalosci w przymykaniu oka na wszystkie jego niedomagania. Ma sporo bajerkow jak na tamte czasy, jak wylaczanie swiatla na podsufitce po 20sek od zamkniecia samochodu, podgrzewana przednia szyba, centralny zamek seryjny, seryjny alarm, ktory psuje sie po paru latach :), halogeny, elektryczne lusterka i wszystkie 4 szyby. Ma calkiem spory bagaznik jak na kabriolety, ale jest tak nisko osadzony, ze wkladajac dwie torby na romantyczny weekend samochod szoruje na kazdym wybrzuszeniu na drodze swoim podwoziem. Wszelkie garby spowalniajace sa najgorszym wrogiem tego samochodu.
3,7
~Wrona
Ford Escort V
Cabrio 1.6 105KM 77kW
Ogólnie całokształt oceniam na 3,8/5. Auto posiada swoje dobre i złe strony. Do zalet zaliczam atrakcyjny wygląd i wyposażenie wnętrza. Największymi wadami są częsta korozja i jak na pojemność wysokie spalanie.
Średnie spalanie dla Ford Escort V Cabrio 1.6 105KM 77kW 1990-1992
10,0
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Ford Escort V
Cabrio 1.6 105KM 77kW
Niestety kupując escorta z 8 zaworowym 1.6 nie ma co liczyć na oszczędność. Absolutne minimalne spalanie na pewno nie będzie mniejsze niż 8.5l/100KM pod warunkiem kręcenia do max 2800rpm, którego na prawdę bardzo ciężko się trzymać :). Na dzień dzisiejszy za 50 złotych udaje mi się przejechać 100 Kilometrów z minimalnym zapasem. Silnik co prawda jest dynamiczny nawet z oryginalnymi układami katalizatorów. Dodam, że po instalacji sportowego układu wydechowego na pewno każdy właściciel będzie przeogromnie zaskoczony jego dźwiękiem!
11,3
Ford Escort V
Cabrio 1.6 105KM 77kW
W miescie spalanie 14l/100km gazu to norma. Cisnac go mocniej- robi sie 16. Benzyny o 2-3 litry mniej, tradycyjnie. Wiec specjalnie oszczedny nie jest, a silnik nie tlumaczy swoja ospaloscia i brakiem elastycznosci zapotrzebowania na paliwo. Przeglady sa niedrogie, naprawy rowniez zwazywszy na popularnosc modelu z dachem i niskich czesci do Escortow. Niestety czestosc usterek i koniecznosc czestych napraw wyrownuja i/lub przekraczaja sumy wydawane na naprawy innych modeli. Tani samochod, tanie czesci, bardzo czeste usterki, duze wydatki. Tak zwany samochod skarbonka
10,7
Ford Escort V
Cabrio 1.6 105KM 77kW
w moim przypadku nie zgodzę się z kolegą że często się psuje. Mam go ponad dwa lata i wymieniłem w nim zawieszenie: jedynie gumki na stabilizatorze i tuleje na wachaczu cały koszt to niewiele ponad 20zł. z elektryki: czujnik oleju 25zł. Spalanie tego auta w trasie to około 6,5 l/100km, miasto jakieś 15 l/100km, a jeśli ma ktoś ciężką nogę to grubo ponad 15 l/100km.
Ford Escort V Cabrio