Szukaj

Informacje o Ford Escort VI Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1992-1995

Lata produkcji: 1992 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Escorta debiutowała w 1992 roku. Krytyka poprzedniego modelu zadecydowała o odświeżeniu sylwetki auta, co pozytywnie wpłynęło na jego przyjęcie. Zmiany stylistyczne objęły m. in. tylne lampy, atrapę chłodnicy i zderzaki. W 1993 roku Ford zrezygnował z nazwy Orion i wersję sedan przemianowano na Escort. Model ten montowano również w polskich zakładach Forda w Płońsku. Produkcja Escorta VI zakończyła się w 1995 roku.
Produkowany od 1992 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Aice
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Witam. Uzytkowalem ten samochod, pare miesiecy, ale naprawde jest to swietny wóz. Mialem wersje GHIA, naprawde bardzo dobre wyposazenie jak na 93\'. Dobre wyciszenie samochodu, przy wiekszych predkosciach, 150-160km/h. W srodku bardzo sympatycznie i wygodnie, elektryczny, szyberdach, lusterka, szyby. Spalanie naprawde w miare oszczedne, wyglad z zewnatrz rowniez. No i najwazniejsze zrobilem nim troche Km-ów, i nigdy rzadnej usterki, nigdy mnie nie zawiodl, napewno kupil bym go jeszcze raz. Pozdrawiam!
3,5
~Driver:)
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Samochód Bardzo Dobry jak na swoją cene, kupilem go ponad rok temu i jezdzi prawie bez problemow.Raz mi odmowil jazdy z winy przekaznika pompy paliwa na Allegro 15zl:D aja wstawilem od BMW ktory znalazlem u znajomego w garazu:).Acha Kupilem go z junkersem(LPG) same problemy mialem jak jezdzilem w gazie az wkoncu zdemontowalem Junkers to okazalo sie ze przeplywomierz powietrza sie popsul z winy gazu ale przeczyscilem i chodzi dobrze:). Bardzo kiepskie zawieszenie malo zywotne:( ale naprawa nie droga.Silnik bardzo dobrze chodzi pomimo duzego przebiegu zrywny jest i rozpedza escorta do prawie 200km/h oczywiscie po niemieckich autostradach:P. blacharka u mnie nawet w dobrym stanie lekko progi juz rdza bierze.Holowałem nim Busa IVECO i bez problemu:d.
4,5
~Rastan
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Mam ten samochód 9 lat, w sumie ma 20 lat. Dwa razy pisałem już tu, na przestrzeni lat. Powoli jego działanie zbliża się ku końcowi więc czas na podsumowanie, biorąc pod uwagę, że mam już nowy samochód. Ogólna ocena jest pozytywna: dobra, a może nawet dobra z plusem. Escort VI 1.6 v16 to świetne auto, no, ale po kolei.
Średnie spalanie dla Ford Escort VI Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1992-1995
8,3
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Witam! Mam escorcika z 94r i to super autko! Silnik na lpg + blos i spalanie gazu prawie tyle co bęzyny(spalanie podane to spalanie lpg), jak ktoś umie sobie ustawić gaz to pojeździ tanio. Silnik dość elastyczny, ale nie za mocny;( gdyby miał krótsze biegi to było by inaczej, na 5 biegu przy 2,5tyś jedziemy 108km/h, ale w sumie ekonomicznie wychodzi bo jedziemy szybko a silnika nie szlifujemy.Zawieszenie dość twarde i dobrze sie trzyma drogi. Ogólnie auto mało awaryjne, sporo tanich zamienników, prosta budowa dzięki czemu samemu można naprawiać. Nie rozumiem ludzi którzy mówią że ,,Ford gówno wort...." każdy samochód jest gówno wart jak sie nie dba a jak sie nie umie dbać to sie nie powinno jeździć! Pozdro
7,5
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Mnie się trafił rarytasik pali naprawdę mało, 6,1L na trasie przy prędkości 140km/h było niemałym zaskoczeniem (fakt że na duńskim paliwie), niemieckie autostrady były bardziej kosztowne ale bez problemu 550km na baku robiłem przy prędkościach 160-180 km/h i jeszcze zostawało, nigdy jakoś nie sprawdziłem ile. Po mieście też nie jest jakiś wielce paliwożerny tak wiec nie mam co narzekać. Nawet właściciel sklepu z częściami oczy ze zdumienia przecierał bo sam ma 1.6 16v ale w cabrio i w mieście poniżej 10 mu nie schodzi. Zresztą kogokolwiek pytam kto ma essiego narzeka na spalanie.
10,0
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Jeśli chodzi o spalanie, to jestem bardzo zawiedziony... w mieście pali jak czołg! Koszty jazdy bardzo duże (benzyna). Rocznik ´94, silnik 1.6 16V EFI, 90KM, 187 tys. przebiegu, V-max 190km/h, dynamika taka sobie... Spalanie wygląda tak: trasa (tylko kierowca, bez bagażu, 100-130 km/h) ok 7.0 l, autostrada (5 osób, pełen bagażnik, 150-180 km/h) ok 10.0 l, w mieście przy niskich prędkościach (do ok. 70 km/h) i delikatnym przyspieszaniu nie udało mi się zejść poniżej 12.0 l, ale jak się wciska w podłogę to nawet 15.5 l potrafi spalić. Jeśli chodzi o bezawaryjność to duży plus, przez rok jedyne co wymieniłem to tylne amortyzatory i sprężyny, no i niedawno wydech spawałem;)

Usterki Ford Escort VI

Liczba wpisów: 30
Ford Escort VI Hatchback