Szukaj

Informacje o Ford Fiesta I 1.3 66KM 49kW 1977-1983

Lata produkcji: 1977 – 1983
Segment: Auta małe
Debiutująca w 1976 roku Fiesta pierwszej generacji była pierwszym w historii samochodem Forda w tym segmencie, jak również najmniejszym autem jakie do tej pory zjechało z taśm produkcyjnych amerykańskiej marki. Pierwotnie miała nosić nazwę Bobcat, ale przed rozpoczęciem produkcji zmieniono ją na Fiesta. Była zaprojektowana z myślą o rynku europejskim. Auto w 2 lata sprzedało się w liczbie miliona egzemplarzy, co było dużym sukcesem rynkowym. W roku 1978 model przeszedł face-lifting. W roku 1983 ostatnia Fiesta I opuściła halę produkcyjną.
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz

Dane techniczne Ford Fiesta I 1.3 66KM 49kW 1977-1983

Produkowany od 1977 do 1983 roku
Pojemność skokowa 1298 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 66 KM (49 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 94 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 4

Usterki Ford Fiesta I

Liczba wpisów: 5
Nie działa wycieraczka szyby tylnej.
  • Ford Fiesta I
  • inne
Przyczyną usterki było zapieczenie się łożyska silnika wycieraczki szyby tylnej. Ponieważ z założenia element jest nienaprawialny, więc nie występuje oryginalne łożysko kupiłem łożysko kulkowe 2RS608 za 2zł 90gr. Z pasków cienkiej aluminiowej blaszki nawinąłem 5 zwojów na zewnętrzną średnicę łożyska, aby dopasować ją do wielkości wytłoczenia na tylnej pokrywie silniczka. Łożysko, wraz z tak wykonaną tulejką wbiłem w tylną pokrywę i złożyłem całą wycieraczkę. Rozbieranie i składanie całej wycieraczki jest tak proste, że nawet nie mając żadnych specjalistycznych narzędzi KAŻDY jest w stanie rozebrać i złożyć ją w ciągu 5 minut. Konstrukcja nie pozwala na błędne złożenie.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
duze spalanie problem z hamowaniem
  • Ford Fiesta I
  • silnik
fiesta 1.4kat spala za duzo benzyny ok 10li/100.jak jest cieply silnik troszke szarpie na luzie.drugi problem jest taki ze jak hamuje to najpierw zuca mi nia lewo przod a potem w prawo a tyl jakby tanczyl.wymienilae tyleje na wahaczach z lewej strony i to samo jest ggh
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Woda w pokrywie bagażnika
  • Ford Fiesta I
  • części blacharskie
Po każdym deszczu otwarcie pokrywy bagażnika powodowało wyciek około pół litra wody przez (podobno fabrycznie wykonany ) otwór w dolnej części pokrywy. Nieszczelności w elementach wyposażenia tylnej pokrywy bagażnika. Pomaga uszczelnienie silikonem czarnej plastikowej wytłoczki w której znajduje się zamek. Od zewnątrz i od wewnątrz pokrywy. Także w okolicach innych elementów wyposażenia pokrywy bagażnika należy sprawdzić szczelność i ew. poprawić przy pomocy silikonu.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze