Szukaj

Informacje o Ford Fiesta II 1.0 45KM 33kW 1983-1989

Lata produkcji: 1983 – 1989
Segment: Auta małe
Fiesta II debiutowała na rynku w roku 1983 i względem poprzedniczki wyróżniała się bardziej nowoczesną linią nadwozia (zmiany dotyczyły szczególnie przodu auta), jednak rozmiary samochodu prawie się nie zmieniły. Fiesta II, tak jak poprzedniczka odniosła sukces rynkowy, będąc przez kilka lat najchętniej w Europie kupowanym samochodem Forda (na tym tle wyróżniał się szczególnie rok 1987, jako wybitnie udany). W roku 1989 zakończono produkcję Fiesty, choć w niektórych krajach, jak np. Hiszpania, oferowano ją w salonach jeszcze w roku 1990.
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 1983 do 1989 roku
Pojemność skokowa 957 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 45 KM (33 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 68 Nm przy 3700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 55,7 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Bakin
Hatchback 3d 1.0 45KM 33kW
Ford Fiesta II
Ogolnie fiesciuch wypada dobrze, mozna kupic za male pieniadze, jednak odradzam silnik 1.0 z gaznikiem. Ludzie sobie chwala 1.3i. Dynamiczny i tak samo oszczedny. Czescie tanie. Jak na samochod tych gabarytow calkiem pojemny (jak sie przeprowadzalem z mieszkania to caly przedpokoj byl zalawony rzeczami - nie wierzylem, ze to sie zmieci, a jednak:) co prawda nic nie widzialem z tylu... Kuzyn mial fieste i przewiozl dwa rowery. Spalanie ok. Jednak jak juz wczesniej wspomnialem silnik 1.0 pozwoli jedynie/az przewiezdz z puntkow A do B bez zadnych rewelacji. Teraz dysponuje kwota okolo 7 tys. zl. Za takie pieniadze kupilbym fieste z 96 r. (ta "smutna"), nie jest zla, jednak potrzebuje troche wiekszy samochod z wiekszym silnikiem i wyposazeniem (w tej chwili mam tylko radio).
4,0
~turki11@tlen.pl
Hatchback 3d 1.0 45KM 33kW
Ford Fiesta II
dobry samochod tani a zarazem w swojej klasie przestrony i na dodatek ładny ;) kopci bardzo malo, jezdzi sie nia super, glosniki graja w niej slicznie;) jak cos sie zepsuje to multum czesci zamiennych i tanio dostepne. przesiadlem sie z meska 124 wbnezynie na fiewste 1.0 i dostalem tak jakby druga wyplate ;) polecam saMOCHOD oszczedny, zgrabny, tani do zakupu, rozne wersje polecam 2d, lepiej wyglada :) pozdrawiam
3,9
~Piotrek - carla - imię mojego II auta podczas projektowania :)
Hatchback 3d 1.0 45KM 33kW
Ford Fiesta II
bez wiekszych zastrzeżeń, niestety rudy lubi fiestę - zwłaszcza przy McPhersonach oraz cała wnęka kół - słupki drzwi itp. (nie ma nadkoli) jest też ślad na podszybiu (niewielki) na pasie przednim, ranty tylnich kól. Jeszcze trochę pojeździ - nie trzeszczy, podłuznice są dobre, nie straszy wyglądem :) lubię to auto
Ford Fiesta II