Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VI 1.3 70KM 51kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2002-2008 Fiesta VI generacji, tak jak poprzedniczka nawiązywała stylistycznie do linii Focusa. Face-lifting, który Fiesta przeszła w 2005 roku objął m.in. zderzaki, przednie i tylne światła oraz wnętrze. Samochód wzbogacono także o nowe elementy wyposażenia. W roku 2002, na bazie Fiesty, wyprodukowano model Fusion – połączenie kompaktowego vana i samochodu uterenowionego . W RPA, Indiach, Chinach i Brazylii trwa nadal produkcja modelu w wersji sedan (który nazywa się Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1299 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 108 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~Filipunio98
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Ford Fiesta VI
Ciekawa propozycja do miasta, lecz nie bez wad. Wraz z silnikiem 1,3, Fiesta dawała średnią dynamikę przy dość dużym spalaniu. Od czasu do czasu zdarzały się też drobne usterki, które potrafiły zirytować. Mimo wszystko wypada ją pochwalić za bardzo precyzyjny układ kierowniczy, który przy mocniejszym silniku na pewno dawałby ogromną frajdę z jazdy. Na plus również trzeba zaliczyć bardzo dobre audio oraz widoczność. Choć wygląd jest kwestiom gustu, to Fieścine mogę uznać za jeden z najładniejszych samochodów z segmentu B, produkowanych w tych latach. Czy bym ją polecił? Z pewnością, lecz z mocniejszym silnikiem i w okazyjnej cenie, ponieważ nawet obecne ceny nie do końca są warte tego co dostajemy.
4,5
~Rafciu
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Ford Fiesta VI
Za całokształt Fieście należy się mocna 4. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie precyzyjny okład kierowniczy oraz sympatyczne lekkie przełożenia skrzyni biegów. Mocną stroną tego małego hatchbacka jest też ilość miejsca z tyłu. Wygodnie mogą podróżować 4 osoby, ze względu na duży tunel w piątkę raczej nie należy się zabierać. Minusami może być w moim przypadku silnik. Nawet jeśli weźmiecie Państwo 1.3 w mocniejszej wersji 70 konnej to każdy wyjazd poza miasto będzie Was frustrował. Czas wyprzedzenia liczy się raczej z kalendarzem aniżeli z zegarkiem. Dodatkowo przyczepić się można do jakości plastików wewnątrz - o ile wersja poliftowa miała miłą w dotyku dechę rozdzielczą, to boki pozostały tandetne i chińskie. Jeśli w grę wchodzi zakup Fiesty mk6 warto poszukać wersji Ghia, albo przynajmiej tej przed Ghia. Seryjne Fiesty były bardzo słabo wyposażone. Warto wspomnieć jeszcze o spalaniu: ciężko zejść poniżej 8l w mieście... Dużo lepsze wyniki osiąga silnik 1.25, albo nawet 1.4
4,4
~grubsą
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Ford Fiesta VI
Bardzo sympatyczne, praktyczne autko. Przemyślane już na etapie projektowania. Z przodu uchwyty na kubki, pojemne schowki w drzwiach. Niestety schowków zabrakło z tyłu, ale ratują to kieszenie w fotelach przednich. Całkiem pojemny bagażnik jak na auto takich małych rozmiarów ze składaną tylną kanapą 2:1. W wersji 5 drzwiowej dla 4 osób średniego wzrostu jest w sam raz, nikomu nie jest ciasno, z zewnątrz Fiesta nie wygląda jakby miała tyle miejsca w środku. Szeroka gama silników od 1.25 do 2.0ST. Silniki benzynowe bezawaryjne jeśli pamięta sie o okresowych wymianach.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VI 1.3 70KM 51kW 2001-2008
7,1
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Ford Fiesta VI
Fiesta z tym silnikiem nie jest ekonomiczna w mieście, nic dziwnego 1120 kg na 60-68 km. W mieście przy spokojnej jeździe i rozgrzanym silniku tak jak podaje producent ok. 8.5 l. Trasa (droga krajowa) 80-90 km/h spokojna jazda, bez zbędnego hamowania 5,0 l. Fiesta zadziwiła mnie spalaniem na autostradzie, trasa 200 km, przy jednej osobie, bez klimy, lato, z pedałem w podłodze gdzie się dało 140-160 km/h - 6,5 l (tankowanie pod korek) - trasa powrotna z klimą 7,0l. Fiesta nie lubi dynamicznej jazdy, redukcje i kręcenie na wysokie obroty nic nie daje poza wyższym spalaniem. Fiesta ma dość nisko położony moment obrotowy 2600-2800 obr/min, dlatego trzeba nauczyć się nią ekonomicznie jeździć, zmiana biegów w zakresie 1600-2000obr. Silnik bezawaryjny na łańcuszku, bardzo cichy, przy 4000 obr na autostradzie jest bardziej cichy niż nie jeden 16 zaworowy benzyniak - nie warczy i nie buczy. Skrzynia biegów dobrze zestopniowana do silnika, przy 3000 obr na 5 biegu 110 km/h.
6,2
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Ford Fiesta VI
Krótka piłka.Autko jest ekonomiczne jeśli lejemy PB z prawdziwego zdarzenia a nie jak w większości na naszych cudownych stacjach wodę.Niektórych może to rozbawi ale od początku zakupu czyli od 2 lat leję tylko PB 98.W tym czasie pokonałem tą pchęłką ponad 40 tys km .Po za awarią cewki zapłonowej na samym początku( standard dla tego modelu) zero awarii!. Przechodząc do meritum.W trasie ale takiej zagranicą a nie po Polsce (rwana jazda i wyprzedzanie) z prędkościami w okolicach 90-100km/h zejdzie poniżej 5 ale tylko bez klimy.Teraz wracamy do Polkisch realiów.Cykl mieszany z przewagą jazdy w trasie ( wyprzedzanie tylko zawalidróg i tirów - ale wszystko z przepisami) od 6 do do niecałych 7l z AC.Gdy zapala mi się w głowie tryb race i wyprzedzam wszystko co Fieścina daje radę to pali od 7,5 do 8,5l.(8.5l spali w warunkach zimowych , przy niskich temperaturach i ciężką nogą.).Kochana Warszafka , koreczki , klima , ***** do odcinki dochodzi spokojnie do 10l ale wiadomo ,że cywilną Fiestą nikt nie będzie tak jeździł.Jeśli komuś się nie śpieszy, będzie zmieniał biegi po 3000 tys obr/min, wykorzystując max. mom. obr. który jest już przy 2800, nie katując na każdym biegu i przewidując to co dzieje się na drodze możemy bardzo pozytywnie dać się zaskoczyć spalaniem , nie płakać pod dystrybutorem i nie być zawali drogami Januszami w 1.9 SDI.Jak najbardziej polecam.Bayo.:)
7,0
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Ford Fiesta VI
Ceny części nieduże, sporo dobrych zamienników w tym japońskich, przeważnie naprawa nie wychodzi powyżej 500zł za całość z robocizną. Pali w trasie 6-6,5l/100km w zależności od tego jak sie jedzie. 6 pali gdy jedziemy 90km/h na piątce i tylko prędkość utrzymujemy - bez wyprzedzania, spokojna jazda. Z wyprzedzaniem tirów to już jest różnie, bez redukcji nie da rady przeważnie żeby sprawnie to zrobić i spalanie wzrasta do 7-7,5l. W stosunku do oferowanej mocy troche za dużo, ale nadrabia bezawaryjnością silnika.

Usterki Ford Fiesta VI

Liczba wpisów: 16
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Rozruchu
  • Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
  • instalacja elektryczna
Nie wiem co jest przyczyną. W wilgotne i zimowe dni przy rozruchu rozrusznik jakby się zawieszał. Próbuje kręcić pół obrotu i nic, zatrzymuje się. Kręci normalnie i odpala za drugim czasami trzecim razem. W dni suche zimowe i latem problem nie występuje. Mówię o Fieście VI z 2004r z silnikiem 1,25. Fiesta ma niewielki przebieg 62 tys. Dodatkowo po takim zawieszeniu się licznik przebiegu zmienia się z dziennego na całkowity (elektroniczny wyświetlacz). Nie znam przyczyny, proszę o pomoc może ktoś się z tym spotkał. Nie rozwiązany.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Fiesta VI