Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2002-2008 Fiesta VI generacji, tak jak poprzedniczka nawiązywała stylistycznie do linii Focusa. Face-lifting, który Fiesta przeszła w 2005 roku objął m.in. zderzaki, przednie i tylne światła oraz wnętrze. Samochód wzbogacono także o nowe elementy wyposażenia. W roku 2002, na bazie Fiesty, wyprodukowano model Fusion – połączenie kompaktowego vana i samochodu uterenowionego . W RPA, Indiach, Chinach i Brazylii trwa nadal produkcja modelu w wersji sedan (który nazywa się Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1388 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 76,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~fordziarz z przypadku
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ford Fiesta VI
Mam to auto "przez przypadek" bo wcale nie planowałem kupować Forda. Wynikła potrzeba kupna czegoś taniego na już i tak się złożyło, że znajomy handarz do którego się zgłosiłem akurat miał takie coś na stanie. Troche sceptycznie do tego podchodziłem, bo nigdy mi się Fordy nie podobały, a te Fiesty to już szczególnie. Jednak mimo to kupiłem auto bo nie miałem czasu niczego lepszego szukać. Planowałem za jakiś czas się z nim rozstać rozejrzeć za czymś lepszym, bo przecież Ford jest na F i "strach tym jeździć bo się rozleci" i w ogóle takie to stare. Minęły 3 lata, auto nadal jeździ, nie rozlatuje się, rdza go nie zjada, w ogóle się nie chce zepsuć. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i kompletnie zmieniłem postrzeganie marki Ford
4,0
~louis
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ford Fiesta VI
Samochodem robię regularnie 50 km dziennie na dojazdy do pracy 50:50 miasto i trasa. Naprawdę fajne auto miejskie i okołomiejskie. 1.4 do tej masy własnej nie robi wstydu, da się jeździć dynamicznie. Praktyczny w wersji 5D, ma kilka wad ale ogólnie prosty przez co niezawodny. Dobre spalanie, ergonomia, największy atut zawieszenie, trzymanie drogi. Jest to drugie auto używane jako daily, bo pierwsze wyjeżdża tylko w słoneczne dni, niemniej jednak nie uniknę porównań do Hondy, co lojalnie zaznaczam.
4,3
~gość
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ford Fiesta VI
Ogólnie auto jak najbardziej godne polecenia, mechanicznie nie mam z nim żadnych problemów jedynym mankamentem jest klimatyzacja w której dwukrotnie doszło do uszkodzenia uszczelek w przewodach i wycieku odczynnika jednak koszt naprawy nie był zbytnio wygórowany około 200-300 zł , auto fajne zarówno do miasta jak i w trasę, jednym minusem są niezbyt wygodne fotele jednak na taką około 2 godzinną podróż jest OK. Jednak przy takim przebiegu trzeba się spodziewać znaczącego SPALANIA OLEJU na poziomie ok 1L/100KM!
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
7,3
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ford Fiesta VI
Regularnie od maja 2014 (kupno auta) rejestruję w arkuszu kalkulacyjnym każde tankowanie i przeliczam spalanie. Przejechane przeze mnie 39tys.km, 97 tankowań. Spalanie średnie w cyklu mieszanym wynosi 7.37 l/100km, mediana spalania wynosi 7,48 l/100km. Najmniejsze zanotowane spalanie średnie wyniosło 5,34 l/100km na trasie o długości 96km przy spokojnej jeździe 90-100km/h, 5 osób na pokładzie + niewielki bagaż. Najwyższe spalanie, tj. 9,56 l/100km, zanotowałem na odcinku 69km jazdy mieszanej z dużą przewagą cyklu miejskiego, 2 osoby na pokładzie bez bagażu.
7,0
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ford Fiesta VI
Jak dla mnie samochód perfekcyjny 1.4 benzyna silnik ma oryginalnie 210k i wgl nie pali oleju do tego zawieszenie orginalne zero luzów nadal dobrze zabezpieczony antykorozyjnie posiadam samochód od paru lat i jeszcze nigdy nic w nim nie naprawiałem wymieniałem tylko rzeczy eksploatacyjne np klocki olej filtry itp jak na 80km dosyć zrywny bez problemu do niego wsiada 5osob .jedynym problemem jest taki w tych modelach że padają katalizatory.ale w moim jeszcze nie padł
6,8
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ford Fiesta VI
Koszty utrzymania na dosyć przyzwoitym poziomie spalanie nie jest duże max 7l/100km spokojnie można zejść poniżej, części bardzo tanie, klocki hamulcowe przednie to wydatek około 100zł z robocizną z tyłu bębny bardzo trwałe wystarczy konserwacja, minus to spalanie oleju co tysiąc kilometrów trzeba dolać litr oleju 5w30 który nie należy do najtańszych, taki z dolnej pólki to około 22zł,

Usterki Ford Fiesta VI

Liczba wpisów: 16
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Rozruchu
  • Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
  • instalacja elektryczna
Nie wiem co jest przyczyną. W wilgotne i zimowe dni przy rozruchu rozrusznik jakby się zawieszał. Próbuje kręcić pół obrotu i nic, zatrzymuje się. Kręci normalnie i odpala za drugim czasami trzecim razem. W dni suche zimowe i latem problem nie występuje. Mówię o Fieście VI z 2004r z silnikiem 1,25. Fiesta ma niewielki przebieg 62 tys. Dodatkowo po takim zawieszeniu się licznik przebiegu zmienia się z dziennego na całkowity (elektroniczny wyświetlacz). Nie znam przyczyny, proszę o pomoc może ktoś się z tym spotkał. Nie rozwiązany.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Fiesta VI