Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2002-2008 Fiesta VI generacji, tak jak poprzedniczka nawiązywała stylistycznie do linii Focusa. Face-lifting, który Fiesta przeszła w 2005 roku objął m.in. zderzaki, przednie i tylne światła oraz wnętrze. Samochód wzbogacono także o nowe elementy wyposażenia. W roku 2002, na bazie Fiesty, wyprodukowano model Fusion – połączenie kompaktowego vana i samochodu uterenowionego . W RPA, Indiach, Chinach i Brazylii trwa nadal produkcja modelu w wersji sedan (który nazywa się Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1388 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 76,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~fordziarz z przypadku
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Mam to auto "przez przypadek" bo wcale nie planowałem kupować Forda. Wynikła potrzeba kupna czegoś taniego na już i tak się złożyło, że znajomy handarz do którego się zgłosiłem akurat miał takie coś na stanie. Troche sceptycznie do tego podchodziłem, bo nigdy mi się Fordy nie podobały, a te Fiesty to już szczególnie. Jednak mimo to kupiłem auto bo nie miałem czasu niczego lepszego szukać. Planowałem za jakiś czas się z nim rozstać rozejrzeć za czymś lepszym, bo przecież Ford jest na F i "strach tym jeździć bo się rozleci" i w ogóle takie to stare. Minęły 3 lata, auto nadal jeździ, nie rozlatuje się, rdza go nie zjada, w ogóle się nie chce zepsuć. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i kompletnie zmieniłem postrzeganie marki Ford
4,0
~louis
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Samochodem robię regularnie 50 km dziennie na dojazdy do pracy 50:50 miasto i trasa. Naprawdę fajne auto miejskie i okołomiejskie. 1.4 do tej masy własnej nie robi wstydu, da się jeździć dynamicznie. Praktyczny w wersji 5D, ma kilka wad ale ogólnie prosty przez co niezawodny. Dobre spalanie, ergonomia, największy atut zawieszenie, trzymanie drogi. Jest to drugie auto używane jako daily, bo pierwsze wyjeżdża tylko w słoneczne dni, niemniej jednak nie uniknę porównań do Hondy, co lojalnie zaznaczam.
4,3
~gość
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ogólnie auto jak najbardziej godne polecenia, mechanicznie nie mam z nim żadnych problemów jedynym mankamentem jest klimatyzacja w której dwukrotnie doszło do uszkodzenia uszczelek w przewodach i wycieku odczynnika jednak koszt naprawy nie był zbytnio wygórowany około 200-300 zł , auto fajne zarówno do miasta jak i w trasę, jednym minusem są niezbyt wygodne fotele jednak na taką około 2 godzinną podróż jest OK. Jednak przy takim przebiegu trzeba się spodziewać znaczącego SPALANIA OLEJU na poziomie ok 1L/100KM!
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
7,2
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Regularnie od maja 2014 (kupno auta) rejestruję w arkuszu kalkulacyjnym każde tankowanie i przeliczam spalanie. Przejechane przeze mnie 39tys.km, 97 tankowań. Spalanie średnie w cyklu mieszanym wynosi 7.37 l/100km, mediana spalania wynosi 7,48 l/100km. Najmniejsze zanotowane spalanie średnie wyniosło 5,34 l/100km na trasie o długości 96km przy spokojnej jeździe 90-100km/h, 5 osób na pokładzie + niewielki bagaż. Najwyższe spalanie, tj. 9,56 l/100km, zanotowałem na odcinku 69km jazdy mieszanej z dużą przewagą cyklu miejskiego, 2 osoby na pokładzie bez bagażu.
7,0
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Jak dla mnie samochód perfekcyjny 1.4 benzyna silnik ma oryginalnie 210k i wgl nie pali oleju do tego zawieszenie orginalne zero luzów nadal dobrze zabezpieczony antykorozyjnie posiadam samochód od paru lat i jeszcze nigdy nic w nim nie naprawiałem wymieniałem tylko rzeczy eksploatacyjne np klocki olej filtry itp jak na 80km dosyć zrywny bez problemu do niego wsiada 5osob .jedynym problemem jest taki w tych modelach że padają katalizatory.ale w moim jeszcze nie padł
6,8
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Koszty utrzymania na dosyć przyzwoitym poziomie spalanie nie jest duże max 7l/100km spokojnie można zejść poniżej, części bardzo tanie, klocki hamulcowe przednie to wydatek około 100zł z robocizną z tyłu bębny bardzo trwałe wystarczy konserwacja, minus to spalanie oleju co tysiąc kilometrów trzeba dolać litr oleju 5w30 który nie należy do najtańszych, taki z dolnej pólki to około 22zł,

Usterki Ford Fiesta VI

Liczba wpisów: 20
Problem z obrotami, nie idzie odpalić auta na zimnym silniku
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
Witajcie, oddałam 3 tyg temu auto, do mechanika ponieważ nie mogłam odpalić auta. Jak się udało odpalić to po chwili gasł. Problem z obrotami miałam, musiałam chwilę dłuższą posiedzieć rozgrzać go aby nabrał „mocy” i nawet podczas jazdy sam zwalniał musiałam go tzw gazować jak stary dziadek często aby nabrał mocy bo bałam się dojeżdżać do skrzyżowania,nigdy od zakupu żadnego problemu w nim nie miałam. Rocznik 2002, mam go od 3 lat. Wymieniane wszystko na bieżąco. Pojechałam do mechanika ktory rozkłada ręce bo ponoć sprawdzili już wszystko: po cewki, swiece, silniczek krokowy, po przepustnice, przewody wysokiego napięcia, oddali go do elektromechanika który nie chce mówić co on tam sprawdza/ wymienia więc nie powiem jakie on tam rzeczy sprawdzał ale Jak rozgrzał auto to już było ok niby jak twierdzi bo jeździł nim. Odstawił znów do mechanika bo niby chłodnica do wymiany, dziś przyjeżdżam po auto i znów mówią że ta sama przyczyna z którą przyjechałam czyli gaśnie. Więc dalej nie wiem jaka może być przyczyna. Miał ktoś taki problem ?! Ktoś może polecić co jeszcze warto zrobić. Wkurzam się bo ja siedzę na forum i szukam przyczyny i podpowiadam Mechanikom co mają robić. Auta jak nie mam tak nie mam dalej. Miała być pierdola a dalej nie wiadomo co jest
Oczekuje na rozwiązanie
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 4
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford Fiesta VI