Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.25 Duratec 60KM 44kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Auta małe

Wybór jest naprawdę duży, ale nie wszystkie silniki są ciekawe. Podstawowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 1.25 i mocy 60KM w ogóle nie pasuje do dynamicznego wizerunku auta. Jest ospała, nie chce współpracować i przyczynia się do zakorkowania naszych dróg. Za kilka tysięcy więcej można dostać wersję 1.0 80KM, albo jeszcze lepiej – motor 1.4l o mocy 96KM. Jednak jeśli nie boicie się wysokiej mocy wyciśniętej z małego silniki, to pokochacie 1.0 Ecoboost. Jego mocy zaczyna się w najsłabszych wersjach od 100KM a kończy na bagatela 140KM. Optymalny jest wariant 125-konny. Wśród diesli dostępne są dwa silniki i już ten najsłabszy o mocy 75KM i pojemności 1.5l jest lepszy od podstawowej „benzyny”. Mimo wszystko spodoba się tylko spokojnym kierowcom, bardziej uniwersalny jest 1.6 95KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW)
Maksymalny moment obrotowy 109 Nm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi) + Karoseria

Wady

- Silnik - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~przemex
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 60KM 44kW
Bardzo długo zastanawialiśmy się z żoną nad wyborem autka ostatecznie padło na nową Fiestę i zdecydowanie POLECAMY ! zalety przewyższają wady których praktycznie nie ma, a więc PLUSY: samochód prowadzi się bardzo przyjemnie dobrze trzyma się drogi praktycznie jest do niej przylepiony zakręty nawet ostrzej brane rewelacja, super wygodne fotele w tej kasie to bajka dobre trzymanie boczne człowiek wogóle się w nich nie męczy czy jazda po mieście czy długie trasy brak odczucia siedzenia wiele godzin we fotelu rewelacja! z tyłu dużo miejsca dla pasażerów!, bardzo dobrej jakosci radio i nagłośnienie firmy Sony, w środku wszystko jest pod ręką dla kierowcy łatwy dostep do wszystkich elementów sterowanie radiem kierownica itd itd itd naprawdę można by opisywać wiele zalet tego samochodu a lista jest długaaaa my jesteśmy nim zachwyceni. Ok koniec tego słodzenia MINUSY: tak jak pisza poprzednicy zużycie paliwa no jest wysokie nie ma co ukrywać ale z tego co zauważyliśmy technika jazdy ma też znaczenie cieżka noga ciagle przyspieszanie i zwalnianie odbija się na spalaniu przy stosowaniu eko jazdy nie jest źle ale spalanie i tak wysokie wiec jak jestes maniakiem jazdy 6l/100km to odpuść sobie ten samochód i nie stresuj się, jak ważniejsza jest dla ciebie jakość użytkowania to kupuj. Co tam dalej CENA no cena nie rozpieszcza za wszelkie dodatki trzeba płacic osobno np co nas zdziwiło w tylnych drzwiach są kratki głosników w dzwiach gumki na wiązki kable ale nie dobiegał dzwiek meczyłem sie dwa dni z ustawianiem radia aż na forum fiesty dowiedziałem się że tylne głośniki są za dopłata seryjnie tylko przednie, komputer za dopłatą (200 zł. a jedyne co pokazuje to własnie spalanie i temp silnika), system sterowania głosem radiem itd za dopłatą, przednie halogeny za dopłatą więc w cenie podstawowej dostajemy golasa który i tak nie jest tani a ma sporo mniej elementów \"bajerów\" które możemy dostać w innej marce auta po niższej cenie już w cenie standardowej, oooo mamy małe dziecko chcieliśmy przewozić je na przednim siedzeniu w instrukcji samochodu jest napisane wyłacznik przedniej poduszki pasażera schowek szukam szukam nic nie ma dzwonie do salonu i co sie dowiaduje ZA DOPŁATĄ jak w standardzie można nie dać wyłacznika poduszki w samochodzie przystosowanym seryjnie do przewozenia dzieciaków ISOFIX tylnie kanampy itd no takie sprawy powodują że \"ręce opadają\" bo pelna odpicowana wersja z 70 tyś idzie na dzień dobry z dodatkami. OK mechanicznie bajka nie chcę zapeszać ale dbanie o nową fiestę regularne serwisowanie (my nie oszczędzamy wszystkie przeglądy w ASO) owocują i jak na razie ZERO PROBLEMÓW mechanicznych jeżdzimy po miescie trasy nad morze wakacje wieć jak nie chcesz mieć niespodzianek (jak w innym klasie tego segmentu francuskie autko ciągle wyskakuje bład komputera i przechodzi w stan serwisowy nie będę pisal marki :) i szukasz spokojnej jazdy bez obaw o techniczne sprawy to samochód dla Ciebie... uff wystarczy P.S dla kobiet rewelacyjnie działa system wspomagania kierownicy oraz czułe ale zarazem boskie hamulce... wygląd stylizacja cudo.
3,2
~Trebuh
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 60KM 44kW
Jestem rozczarowany. Fiesta wygrywa z konkurentami w konkursach piękności. Jest ładna na zewnętrz i jeszcze ciekawsza od środka. I na tym koniec plusów. Cała para poszła w gwizdek. Wszystko jest podporządkowane Kinetic Design. A szkoda. Tak naprawdę to taka świnka morska czyli ani świnka ani morska. Do jazdy po mieście nie nadaje się ze względu na spalanie. Bez trudu można uzyskać 10 l/100 km. Jeżeli chcemy pojechać w trase to chyba tylko samotnie lub maksymalnie we dwoje. Z obciążeniem na trasie nie jest w stanie normalnie sie zebrać i rozpędzić w racjonalnym czasie. Będzie zawalidroga dla innych albo będziemy mieli wir w zbiorniku. Dynamika zaprzęgu konnego albo spalanie dużej limuzyny. Bagażnik mały z bardzo wysokim progiem i waskim dostępem. Kazde drzwi trzeba zamykać z inną siłą. W jednym przypadku ledwie sie zamkną w innym będzie to juz nieprzyjemne metaliczne trzaśnięcie. Ma kilka poważnych wad z których każda po prostu ją dyskwalifikuje. Panel środkowy w miejscu w którym dotyka go noga kierowcy fakycznie się nagrzewa. Po jakimś czasie noga w tym miejscu po prostu boli.
4,9
~ania
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 60KM 44kW
Auto przepiękne - seksowne, dla kobiety idealne! Wszyscy się oglądają!. Zewnętrznie i wewnętrznie. Solidne, bezawaryjne (sprawdzone, w końcu to VIII wydanie). Silnik benzynowy (60KM) idealny do miasta: oszczędny i cichy.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.25 Duratec 60KM 44kW 2008-2013
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 60KM 44kW
Minimalne spalanie jakie udaje mi się osiągnąć w cyklu miejskim to 6,9 do 7,3 l/100 km zimą wzrasta :od 7,3 do 8 l/100 km Natomiast trasa do belgi około 1300 km. to minimalne spalanie przy prędkościach 100/120 - to od 5,4 do 6,1 na 100 km.Przy prędkościach 120/max około 160 km/h to zużycie wzrasta nawet do 8 l/100.Jeżdżę tym autem już 4 lata bez większych kłopotów z małymi wyjątkami. Auto kupione w komisie jako po wypadkowe i z tego tytułu było parę kłopotów. Reasumując auto godne polecenia chodź mogło by mieć więcej pod maską.
8,3
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 60KM 44kW
Zawiodłem się ani mocy ani paliwa w zbiorniku w korkach spala nawet do 12 l, ale z pełnym bagażnikiem i 4 osobami (miasto - trasa) pełne zaskoczenie 11.1 na trasie 420 km teren górski. Minimalne spalanie jakie uzyskałem dużo jazdy na luzie z góry to 7.3 l i samemu w aucie. Określę go krótko PALIWOŻERCA !!!
4,8
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 60KM 44kW
To nie jest Tico, ani Hyundai I10, tylko pełnowymirowy i bezpieczny (5 GWIAZDEK !!!!) samochód, więc musi palić ciut więcej. Pali 4 w trasie, 6,5 w mieście. Mnie to wystarczy. Wynik na poziomie innych (droższych! Audi, BMW) aut z 5cioma gwiazdkami!
Ford Fiesta VII Hatchback 5d