Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.4 Duratorq TDCi DPF 70KM 51kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Auta małe

Wybór jest naprawdę duży, ale nie wszystkie silniki są ciekawe. Podstawowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 1.25 i mocy 60KM w ogóle nie pasuje do dynamicznego wizerunku auta. Jest ospała, nie chce współpracować i przyczynia się do zakorkowania naszych dróg. Za kilka tysięcy więcej można dostać wersję 1.0 80KM, albo jeszcze lepiej – motor 1.4l o mocy 96KM. Jednak jeśli nie boicie się wysokiej mocy wyciśniętej z małego silniki, to pokochacie 1.0 Ecoboost. Jego mocy zaczyna się w najsłabszych wersjach od 100KM a kończy na bagatela 140KM. Optymalny jest wariant 125-konny. Wśród diesli dostępne są dwa silniki i już ten najsłabszy o mocy 75KM i pojemności 1.5l jest lepszy od podstawowej „benzyny”. Mimo wszystko spodoba się tylko spokojnym kierowcom, bardziej uniwersalny jest 1.6 95KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,7 x 82 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~tomek424
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.4 Duratorq TDCi DPF 70KM 51kW
Auto niby typowo miejskie ale i nadaje się spokojnie na dłuższe trasy. Małe, dobrze rozplanowane, w miarę dużo miejsca i kawałek bagażnika przy ciekawym wyglądzie. Auto może się podobać i zupełnie wystarczy dla czteroosobowej rodziny. Fiesta posiada jeszcze trochę głupstw w postaci ikonek na desce rodzielczej. Płatek śniegu świecący na żółto jest w zakresie od 0 do 4 stopni C a poniżej zera zmienia barwę na czerwony. Można domyśleć się, że jest śliska nawierzchnia ale to błąd - ta ikonka mówi nam tylko, że jest zimno. Druga rzecz - gdy koła Ci zarolują w miejscu to pokaże się ikona o poślizgu ale jak wpadniesz w poślizg i lecisz bokiem to nie zapali się. Głupia i bezmyślna elektronika psuje całokształt tego autka.
4,7
~matiek92
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.4 Duratorq TDCi DPF 70KM 51kW
Super autko, nic tylko leje paliwo i jadę, podoba mi się jego wygląd oraz wnętrze (szczególnie deska rozdzielcza) Po Passacie jestem mile zaskoczony Fordem
4,0
~Marek
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.4 Duratorq TDCi DPF 70KM 51kW
Bardzo oszczędny silnik, Spalanie na komputerze to 4.8 ( średnia z jakiś 15 tys km) w trasie najmniej udało mi się zejść do 4.1l/100km przy jeździe 90-100 km/h i można jeździć na przysłowiowej "kropli" , ale starając się utrzymać 130 km/h spalanie potrafi kolosalnie wzrosnąć nawet dwukrotnie (skrzynia 5biegowa jest tak zestopniowana że nie nadaje się do szybkiej i oszczędnej jazdy, (Silnik)
Ford Fiesta VII Hatchback 5d