Szukaj

Informacje o Ford Focus I Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~kamilL12345
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Mam focusa z silnikiem 1.6 100km od 10 lat, rdzewieje jak każdy focus, niestety taka jego wada, silnik ma przejechane 290 tys km, oleju od wymiany do wymiany dolewam około 0,5 litra, silnik nadal trzyma moc, na mrozie odpala po jednym obrocie, auto i na dłuższe i krótsze trasy jest bardzo wygodne jedyny minus to mało miejsca dla pasażerów z tyłu, ale bywa gorzej z miejscem w innych autach. Spalanie jest umiarkowane w trasie udało mi się zejsć do 6,3 l na 100 km a jazda taka do 20 km dziennie około 8, 9 litrów na 100km, nigdy nie miałem poważnych problemów, ale ze względu na swój wiek pojawiają się problemy takie drobiazgowe typu drążek kierowniczy, sworzeń wahacza, ale ma prawo po tylu latach. Auto jak najbardziej polecam.
2,2
~M
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Niech nikt nie wpadnie na pomysł zakupu tego samochodu w dzisiejszych czasach. To jest jedno wielkie pasmo niekończących się kłopotów i wydatków. W tym samochodzie jeśli nie świeci się 'check engine' to sytuacja jest nadzwyczajna. W ciągu użytkowania przez 4 lata w naprawy usterek musiałem zainwestować taką samą kwotę jak wydałem przy zakupie łącznie z wymianą silnika. Przy drugiej dezintegracji jednostki postanowiłem dla spokoju pojazd zezłomować by przypadkiem jeszcze ktoś na niego w przyszłości nie trafił. Jedyne plusy to zawieszenie i skrzynia. Reszta to jeden wielki dramat. Jak ktoś zamierza jeździć samochodem codziennie i dalej niż do sklepu to trzymać się z dala!
3,0
~Mirek
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Zdecydowanie najgorsze auto ze wszystkich które do tej pory posiadałem. Przed Focusem miałem Passata B4 z 1994 r. którego do dzisiaj wspominam z sentymentem. Do czasu pewnej przygody kiedy to jakiś idiota wymusił i przydzwonił mi w bok byłem z Paska bardzo zadowolony, dobrze mi służył i wyglądał. Pomimo swojego wieku nie miał ani grama rdzy. Nie wiem jakie licho podkusiło mnie żeby kupić Forda, chyba za bardzo uległem prośbom żony i przekonaniom kumpla, który mi polecał. Samochód kupiłem z pewnych rąk, od faceta który dbał o niego co potwierdzili wszyscy którzy go znali. Szukałem na szybko samochodu w okolicy bo był mi potrzebny, do tego podobał się żonie i to zaważyło o kupnie. Teraz tego żałuję. Główny problem to korozja, korozja i jeszcze raz korozja. Żre ten samochód jak małpa kit. W przeciągu dwóch lat mocno dostały progi, spód drzwi, tylna klapa. Ostatnio zauważyłem, że zaczyna też brać dach w okolicach anteny i maskę silnika. Drugi poważny minus to niechlujnie i niesolidnie wykonana elektronika. Co chwilę pada mi jakaś pierdółka, która jest mocno uciążliwa. Niedługo po kupnie zaczęło się od impulsatora - takiej małej pierdółki, która powodowała że przestał reagować prędkościomierz, licznik kilometrów a do tego samochód zaczął łapać muła. W międzyczasie doszła awaria elektrycznych szyb, wyświetlacza radia, już trzy razy wymieniałem żarówki. Wsteczny jakoś dziwnie mi się zawiesza i często mam problemy z wrzuceniem go, z tego co czytałem to częsta przypadłość w Focusach. W środku materiały kiepskiej jakości, Passat pomimo swojego wieku miał lepsze i wyższej jakości. Szyby parują jak opętane, w żadnym innym moim samochodzie nie było to odczuwalne aż do takiego stopnia. Jedyne wyjście to włączenie klimy co niestety też wiąże się ze spadkiem mocy. Żeby nie było, plusy też zauważam. Focus ma bardzo dobre zawieszenie i właściwości jezdne, sama jazda jest przyjemna (pomijając hałas powyżej 100 km/h), sam wygląd też nie najgorszy ale to w zasadzie na tyle a minusy mocno wkurzają i obniżają ocenę tego samochodu. Do tego szybka utrata wartości. Niestety, w powiedzeniu "Ford g... wort" coś jest na rzeczy, a więcej żadnego samochodu na F, w tym Forda nie kupię. W tym roku planuję sprzedać to coś za uczciwe pieniądze, nie inwestując zbytnio w niego tylko uczciwie w stanie takim jakim jest nic nie ukrywając. Jak się szczęśliwie uda to otworzę szampana. Moim następnym samochodem będzie Audi A4 B6 lub BMW E46 z końca produkcji. Pomijając stereotypy jednak zdecydowanie bardziej wolę solidne, niemieckie auto. Lepiej dołożyć i kupić zadbanego Passata, BMW, Audi czy Merca z pewnych rąk z podobnego rocznika lub nawet starszego niż nowszego Forda czy inne budżetowe toczydełka.
Średnie spalanie dla Ford Focus I Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW 1998-2005
7,6
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Wiem że zaniżę tymi wynikami statystyki, ale mój egzemplarz tak ma. Oleju nic nie dolewam, więc jak po każdej wymianie zostaje 1.25l, wychodzi co 4 wymiana gratis. Dedykowany Fordom magnatec. Opony Dunlop SP Sport Bluresponse 185/65 R14 i prawdopodobnie to one przyczyniają się do oszczędności. Koszty zwiększają natomiast parujące szyby, więc dosyć często trzeba uruchamiać klimatyzację. Dokładając zimowe opony i krótkie odcinki (5km) w mieście - 7.5l Przy obecnym spalaniu, ani myślę o zgazowaniu. Będę jeździł aż się rozpadnie!
7,8
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Posiadam fokę już trzeci rok na własność, wcześniej była 6 lat w rodzinie. Samochód odbiegający od pozostałych w tym segmencie, pod względem właściwości jezdnych oraz stylistyki. Spalanie, które zaznaczyłem jest orientacyjne ale nazbyt mocno zbliżone do realnych, mam ciężką nogę co przekłada się na połykanie benzyny. Trochę bawią mnie opinie, że potrafią spalić 5L/100km no owszem, można ale jadąc chyba cały czas 50km/h. Te katalogowe 100 koni pozwala na elastyczną jazdę, ale dla kogoś kto chcę wyprzedzać "ze zderzaka" to się nie nada, jednakże biorąc pod uwagę inne silniki 1.6 różnych producentów (jako mechanik, wieloma jeździłem) jest dobrym wyborem. Mam tu na myśli głównie silniki producentów VW i Renault. Dużo ludzi pisze też o gazie, otóż ta generacja silników forda gazu wręcz nie toleruje... po założeniu często rozpieprzają się mapy wtrysków, a najgorsza bolączka to problemy z zaworami jak i samymi głowicami. Bo gaz to tylko do kuchenek... Pozdrawiam kierowców przysłowiowych "Foczek".
9,0
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Mój focus pali średnio 10 l gazu. Jest to cykl mieszany. A w większych korkach,nawet 12 l. W trasie da się zejść do 8l,ale to nie jest normalna jazda. Auto nie jest ekonomiczne. I ktoś jak piszę że mu spali 6 benzyny,to nie powinien się wypowiadać. Bo piszę bzdury. Mi tez się udało zejść do 6 litrów,ale tak NIKT NIE JEŻDZI i na dłuższą metę się nie da! Co do komfortu to jest słaby,w porównaniu z innymi autami tej klasy. Na dłuższa trasę jest jazda męcząca zwłaszcza kierowcy. Auto jest mało awaryjne,to muszę przyznać. I przyznaje racje osobom ,piszącym na forum że padają cewki zapłonowe. Wymieniłem trzy,jedną chińską, beru i ngk. Powiem jedno , Świece platynowe, przewody ORGINAŁ i cewkę ORGINAŁ dopiero wtedy silnik ładnie chodzi. I Zapominamy o szarpaniu przy obciążeniu ,czy przygasaniu silnika przed skrzyżowaniem.Instalacje gazową mam Lovato smart. Ładnie chodzi,mogę innym polecić. Pali litr więcej od benzyny.

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
3,8
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na...
3,3
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
NIE POLECAM!!!warsztatu,zamontowali bardzo dobra sekwencje,ale nie potrafili jej dobrze dostroić.Na gaz,silnik przechodził po kilku kilometrach.Byłem wiele razy żeby to poprawili,i nie umieli.Traktowali mnie jak intruza, który się czepia.Pojechałem do innego dobrego warsztatu,od razu zauważyli że nie ma czujnika temperatury,tylko komputer odlicza czas. Zamontowali...
3,0
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem...
Ford Focus I Hatchback