Szukaj

Informacje o Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 182 KM (134 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Całokształt - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~Witek
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Auto wybierałem na spokojnie. Najpierw tylko internet i porównywanie tabelek. Kandydatów do jazd próbnych zostało 5: Mazda 3 2.0 165 KM, Ford Focus 1.5 182 KM, Nissan Pulsar 1.6 192 KM, Hyundai i30 1.6 184 KM i Opel Astra 1.6 200 KM. Początkowo Ford wcale nie był żadnym faworytem. Wizualnie najbardziej podobała mi się Mazda, ale silnik bez turbo i słabe możliwości konfiguracji wyposażenia ją skreśliły. Nissan okazał się taki jakiś bez wyrazu. Hyundai nawet się podobał, ale cenowo wychodził trochę za dużo (zbyt bogate wyposażenie standardowe), Opel był blisko zakupu, ale ostatecznie zdecydowałem się na Forda. Szybko się w Fordzie zakochałem i miłość trwa. Bardzo ładnie się prezentuje zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Jest bardzo łatwo konfigurowalny, wszystko co się chce można sobie dołożyć, a z wielu rzeczy, których się nie chce można zrezygnować. Najlepsze właściwości trakcyjne z wszystkich próbowanych aut. Mało pali - mniej niż poprzedni samochód (Hyundai i30 i.6 126 KM), a przy tym jest dużo bardziej dynamiczny.
4,0
~TheVoytekBear
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Niestety po 8 latach muszę mocno zredagować swoją opinię o tym aucie. Treść oceny wystawionej na początku użytkowania pozostawiam poniżej bo w kwestii wrażeń z jazdy nic się nie zmieniło. Niestety okazało się, że silnik EcoBoost 1.5 (4-cylindrowy) jest bublem. Do przebiegu ok 150 000KM musiałem DWUKROTNIE wymienić silnik. Za każdym razem ten sam powód: pęknięcie tłoka. Po pierwszej awarii było bardzo mało informacji na ten temat, po drugiej pogrzebałem w Internecie jeszcze raz i okazało się, że jest to dość powszechny przypadek. Auto wybierałem pół roku. Głównym motywem była słaba moc poprzedniego i wynikające z tego czasami niebezpieczne, a czasami niekomfortowe sytuacje na trasie. Zrobiłem dość porządny przegląd rynku, wybrałem się na kilka jazd próbnych (Hyundai i30, Mazda 3 i Honda Civic). Nad konfiguratorami i testami video spędziłem dosłownie dziesiątki godzin. Pierwszą i ostatnią myślą był Focus i nie żałuję tej decyzji. Wybrałem benzynę bo dużo jeżdżę po mieście (codziennie do pracy). Kilka razy w miesiącu wyjeżdżam też w trasy poza miasto (autostrady, drogi krajowe). W tej chwili auto mam ponad pół roku, Zrobiłem nim już 12kkm i cały czas jestem zadowolony. Prowadzi się jak Focus (czyli bardzo dobrze), nie było z nim żadnych problemów, jest dobrze wyciszony i wyposażony. 182 koni to optymalna moc do komfortowej jazdy (nie wgniata w fotel, ale nie pozostawia wątpliwości, że zdążymy wyprzedzić tira. Albo kilka.) Generalnie do tej mocy człowiek się szybko przyzwyczaja. Szczególnie godne rozważenia są adaptacyjne bi-ksenony. Poza tym, że w porównaniu do H1 w Bravo robią przed maską dzień o każdej porze nocy, funkcje adaptacyjne (zwłaszcza oświetlanie i doświetlanie zakrętów) bardzo ułatwiają jazdę.
4,9
~Adam
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Profil bagażnika sprawia że szybko brudzi się klapa (Karoseria)
Åšrednie spalanie dla Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW 2014-2018
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
180KM w benzynie swoje musi wypić. Co prawda uświadomiono mnie niedawno, że wolnossące jednostki o podobnej mocy jednak palą dużo więcej, ale jazda na LPG to to nie jest :) Oczywiście mowa tu tylko o kosztach paliwa, bo nic innego się nie działo. Długofalowo odpadają wszelkie kosztowne niedogodności związane z posiadaniem diesla (ad blue, DPF, EGR). Wymiana oleju po 10kkm w ASO kosztowała ok 300 zł, w tym olej. Producent zaleca wymianę co 20kkm, ale z moim stylem jazdy lepiej to robić częściej ;). (Karoseria)
8,5
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Do tej pory jeździłem dieslem. Silnik turbobenzynowy jest bardzo wrażliwy na styl jazdy. Może spalić poniżej 8 oraz powyżej 10. Ogólnie bardzo przyjemny silnik. Charakterystyka momentu obrotowego zbliżona do diesla. (Karoseria)
5,2
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Mam dość dziwny styl jazdy. Staram się jak najmniej hamować, dynamicznie pokonuję zakręty/ronda. Do tego mam dobrą drogę do pracy. Efekt tego jest taki, że średnie spalanie za cały okres użytkowania to ok 5,5 l./100 km. Wydaje mi się, że to bardzo dobrze. (Karoseria)

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 19
Usterki do 90tyÅ›
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
4 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting