Szukaj

Informacje o Ford Focus III

Lata produkcji: 2011 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Oceny Ford Focus III

Liczba ocen: 329
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~paweł_walter
Sedan Facelifting 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW
Ford Focus III
Autko Ford Focus III FL HB użytkuje od niedawna i wiem jak ciężko znaleźć coś o nim na Polskich forach. Postanowiłem więc podzielić się z wami tym co udało mi się ustalić. Sprzedawane egzemplarze z tym silnikiem 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW pochodzą z USA lub z Kanady. Na tamten rynek wychodziły przeważnie z takim silnikiem, chyba że wersja ST lub RS wtedy mamy turbodoładowany. Na otomoto głównie można znaleźć Focusy z 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią Powershift DPS6 6DCT250 - suche sprzegła, gdzie do skrzyni wchodzi niecałe 2L oleju. Producentem modułu sprzęgła w tym rozwiązaniu jest LuK, a producentem skrzyni biegów i elektroniki sterującej Getrag. Tutaj rekomendowany olej https://www.amazon.com/Genuine-Ford-XT-11-QDC-Clutch-Transmission/dp/B00BNVK974/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&qid=1488845857&sr=8-1&keywords=xt-11-qdc&linkCode=sl1&tag=fordt-20&linkId=75c805085fb72716d780ce42280368f1. Ja znalazłem zamiennik EUROL MTF 75W GL-4 1L - producent podaje, że może być stosowany do DPS6. Procedura wymiany oleju https://www.youtube.com/watch?v=zS121dp91YQ . Skrzynia automatyczna, która wychodziła na europę to Powershift 6DCT450. Tu mamy sporą różnicę, bo ta skrzynia posiada tzw mokre sprzęgła pracujące w oleju i tu musimy wlać 6L plus wymiana filtra. W 6DCT250 nie wymieniamy filtra. Jeśli chodzi o spalanie to dwulitrowa benzyna nie należy do ekonomicznych. Nie ma szansy żeby zejść poniżej 10l w mieście, zresztą silnik i skrzynia zachęcają do mocniejszego wciskania pedału. Mój Focus spala 11.5 w mieście i 7,2 w trasie przy ostrej jeździe latem. Na pewno nie jest to auto na zakupy bądź na niedzielny wyjazd do kościoła. Generuje dość dużą moc co wręcz skłania do agresywnej jazdy, a co za tym idzie do dużego spalania. Jednak coś za coś, brak turbiny i spora moc z czystej pojemności. Prostota rozwiązań zwiastuje długie bezawaryjne użytkowanie.
4,5
~Koziel
Sedan Facelifting 1.6 Ti-VCT 105KM 77kW
Ford Focus III
Ciężko cokolwiek powiedzieć złego - ot, "dobry poprawny samochód". Ma wszystko czego potrzeba, klasyczną linię... momentami taki trochę za spokojny, nieco nijaki... Nie ma jakiś większych wad (poza silnikiem, który jest za słaby), reszta ok. Taki przeciętniak. Ładnie się prezentuje, wygodnie się nim jeździ... Jazda na drogach krajowych jest wygodna, w mieście nawet nawet (choć akurat doskiwera brak czujników parkowania), za to na trasach autostradowych - silnik wyraźnie "łapie zadyszkę" przy dużym obciążeniu i podjazdach...
4,9
~Jacek
Hatchback 5d 1.6 Duratec 125KM 92kW
Ford Focus III
Auto ma bardzo dobry silnik - dynamiczny!!! 125km .Jezdziłem też Focusem z silnikiem 105km.Nie ma co porównywać. 125km jest elastyczny na każdym biegu , nawet na 5 wyprzedzanie nie sprawia problemu.Focusem z silnikiem 105km trzeba było redukować do 3 biegu. Poza tym Fokus mk3 z tym silnikiem kładzie auta z mocniejszymi silnikami jak Toyota Auris z 132 km s czy Kia z 140km .Auto ma bardzo dobra przyczepnosc i kontrole , podobnie jak w audi a3.Czytam jest tu sporo negatywnych opinie,ale te opinie pewnie sa po autach sprowadzanych nie wiadomo skad i nie wiadomo z jakim przebiegiem, powypadkowych itd.Moje auto ma prawie 160 tys przebiegu.Jest wysokie jak na kompakty , wiec wsiadanie i wysiadanie nie sprawia problemów.Jedynie co mnie wkurza to klima która włacza sie sama po przekreceniu nawiewów. I swiatła które po otworzeniu drzwi wszedzie sie pala.

Raporty spalania Ford Focus III

Liczba raportów: 500
Średnie spalanie dla Ford Focus III
6,0 – 12,8
l/100 km
4,3 – 7,0
l/100 km
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 105KM 77kW
Ford Focus III
Samochód jest super, posiadam go od 6miesiecy zrobiłem nim 8tys kupiłem z przebiegiem 76 tys jak się nim jeździ oszczędnie spala średnio w granicach 6,5l w mieście 9.2 potrafi połknac, autostrada średnia 140km/h też komputer pokazał mi 9.2 ale jak się nie przekracza 100km przy spokojnej jeździe 5.3-5.8L. Samochód bardzo komfortowy przyjemnie się prowadzi ma fajnie przyspiesza ale demonem prędkości to on nie jest. Tak czy inaczej innego nie chce jak dla mnie jest idealny a do tego ma przyjemny dla oka design.
5,3
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Ford Focus III
Zastanawiam się skąd te wszystkie wskazania są wpisane.. Z licznika czy z obliczeń na dystrybutorze. Bo np na liczniku wskazuje 5 a po przeliczeniach z dystrybutora około 0.7-0.8 litra więcej.. Szukając po internecie znalezc można sposób aby znormalizowac oba wskazania. Jest jeden parametr który zmienia się w ustawieniach licznika. Idąc dalej tym tropem... Śmiem myśleć że być może testowe pojazdy maja to tak ustawione..ze człowiek ciśnie w takim tescie a tam spalanie 4...i później peany na temat spalania idą w świat. Auto mam nowe odebrane z salonu, przebieg na dzisiaj to 9 tys km.. I spalanie 5.8..niestety w 90% oszukane.. Od kilku tys km wskazuje poprawnie. Był diesel Gate w VW.. To tu tutaj taki mały szwindel w fordzie :)
5,5
Kombi Facelifting 1.5 TDCi ECOnetic 105KM 77kW
Ford Focus III
Witam. Focusem jezdze od 2 lat. Ogolnie jestem zadowolony, przeglad, ubezpieczenie i zakup paliwa, to tyle o czym trzeba pamietac. Jesli chodzi o spalanie to w cyklu mieszanym 5,7 w zime moze 5.9 . Jesli chodzi o autostrady to z predkoscia ponizej 140 kmh 5.0 do 5.2 . Natomiast powyzej 140kmh przy 4 osobach i pelnym bagazniku plus klima 5.5 do 5.7

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 7
Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
  • Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011
  • silnik
  • 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat. Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opóźnienie w załączeniu wspomagania
  • Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 2011-2014
  • układ kierowniczy
  • 110 tys. km
Czasami po odpaleniu samochodu przez chwilę nie działa wspomaganie. Wtedy zazwyczaj po ok. 5-10 sekundach sytuacja wraca do normy. Kilka razy jednak wspomaganie nie włączyło się w ogóle (szczególnie zimą) - wtedy pojawia sie komunikat w stylu: "awaria układu wspomoagania". Czasem pomaga zgaszenie i po ok. pół minucie ponowne uruchomienie silnika.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drążki kierownicze do wymiany
  • Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW 2014-2018
  • układ kierowniczy
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
w czasie przeglądu okazało się, że drążki kierownicze są do wymiany

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW
Ford Focus III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja w środku BRC Sequent Alba. Montowana przy przebiegu 60 tys.km. Dziś na instalacji zrobione mam 45 tys. km. Instalacja raz ustawiana, działa poprawnie, nie rozjeżdżają się mapy. Spalanie na jednolitym poziomie, unormowane. Od nowości nic nie bylo robione poza wymianą filtrów, ostatnio sprawdzane luzy. Nie mam co narzekać.
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 85KM 63kW
Ford Focus III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 33 tys. km
użytkowana przez: 22 tys. km
Autem z instalacją gazową jeżdżę co prawda rok czasu i zrobiłem ponad 20 tys km ale mogę powiedzieć, że wybór takiego paliwa był słuszną decyzją. W tym momencie auto ma przejechane około 50 tys. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie faluje, nie szarpie. Instalacja gazowa jaką mi zamontowano to Brc Kit Alba. Do tej pojemności silnika w sam raz. Montaż również fachowy!
5,0
Sedan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ford Focus III
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 23 tys. km
użytkowana przez: 41 tys. km
Blue Boxa montowałem właściwie do nowego auta. Obaw nie miałem, bo to moja kolejna instalacja. Tyle, że warsztat ten sam. Skoda jeździ jak na Pb. reduktor alaska, wtryskiwacze hercules, przewody fagumit, zbiornik 45 l. Gitara, sprawdza się bardzo dobrze.
Ford Focus III