Szukaj

Informacje o Ford Focus III

Lata produkcji: 2011 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Oceny Ford Focus III

Liczba ocen: 386
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~kamil_rud
Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus III
Przejechałem prawie 10 tys. km w 4 miesiące, w tym około 3 tys. po Rumunii. Póki co bez niespodzianek. . Mimo małego silnika autem jeździ się bardzo przyjemnie. Dało radę na trasie transfogaraskiej, więc wkładam między bajki zdania, że litr pojemności to może mieć czajnik. Przy zestawie dwie osoby + pełny bagażnik nie czułem braku mocy. Wiadomo samochód z tym silnikiem jest dla spokojnego kierowcy jednak na pewno nie będziemy zawali drogą. W środku jest cicho i wygodnie. Samochód pewnie się prowadzi, dla mnie doskonały kompromis pomiędzy zawieszeniem pontonowym, a twardym choć z przewagą tej drugiej cechy. Pewnie dodam jeszcze jakieś uwagi, gdy zrobię więcej km.
3,9
~Tomasz
Kombi Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus III
Moje drugie najgorsze doświadczenie po Oplu Vektrze. Dynamika silnika tragedia - żeby bezpiecznie wyprzedać redukcja o dwa biegi i koniecznie wyłączyć klimę, wg używanie klimatyzacji powoduje wyraźne obciążenie pracy silnika - traci znacząco dynamikę i wzrasta spalanie. Oszczęność - tylko na papierze - w normalnym użytkowaniu średnie spalanie może dojechać do 10l/100 bo trzeba obroty kręcić powyżej 3000. Komputer w eko jeździe uwaga w benzynie sugeruje zmiany biegów poniżej 1500 obrotów - pewnie silnik skrzynia i dwumasa nieźle dostają, Jeździłem i jeżdżę Focusem II z 1.6 TDCI 90KM z 2006 roku - przebija ten model w dynamice i ekonomii oraz przyjemności z jazdy o conajmniej 2 klasy. W tym tylko komfort jest większy - ciszej no i wszystko nowocześniejsze, ale do normalnej jazdy to on się nie specjalnie nadaje. Nigdy więcej.
4,8
~Maciek
ST Kombi 2.0 EcoBoost 250KM 184kW
Ford Focus III
Jak to się w ogóle stało, że wszedłem w posiadanie Focusa ST w wersji kombi?, przecież to miało być mondeo lub 508 w 2.0 dieslu z co najmniej 2016 roku... Żeby do tego dojść, muszę się cofnąć do sierpnia 2020 kiedy poważniej siadłem do zmiany swojego starego samochodu na coś nowszego. To "nowsze" auto miało być już czymś fajniejszym, co sprawi że dojazd i powrót z pracy będą przyjemnością, że w trasie i spod świateł nie będę musiał żyłować silnika, no i światła koniecznie co najmniej ksenon dla lepszego komfortu jazdy po zmroku szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Policzyłem wszystko, średni miesięczny dystans, dystans w jedną stronę do pracy i wyszło mi na to, że raz w tygodniu musiałbym tym dieslem wracać dookoła dłuższą trasą tak aby ekologia mogła się dopalić a oszczędność w paliwie na 100 km wyszłaby na poziomie góra 3L, przy czym zimą diesel dogrzałby się dopiero po przynajmniej 8 km (z 15 stu w jedną stronę), czyli co najmniej połowa trasy do pracy zimą odbywałaby się w zimnym aucie, którego silnik pali w takich warunkach więcej niż człowiek by oczekiwał. Do tego EGR-y, DPF-y, AdBlue (w 508), obawa o wtryskiwacze gdzie koszt jednego nowego w razie awarii to około 2000 zł + wymiana i programowanie. Zaraz zaraz, coś tu nie gra. To się przecież w ogóle nie opłaca! I wtedy... zrobiłem sobie na popularnym serwisie z ogłoszeniami odfiltrowaną listę: benzyna (z ewentualnym gazem), co najmniej 200 KM, 5 drzwi i cyk. Wtedy po raz pierwszy trafiłem na Focusa w wersji ST i powoli zacząłem dojrzewać do myśli, że to może być samochód dla mnie. Dla mnie, czyli dla lubiącego motoryzację i dynamiczną jazdę, ojca dwójki dzieciaków w wieku przedszkolnym, który potrzebuje samochodu typu "daily", czyli do codziennego użytku i żeby ten samochód był dynamiczny, praktyczny, ale nie nudny. No i masz, jak znalazł. Poszukiwania trwały blisko pół roku aż znalazł się kandydat do wzięcia, który był wart grzechu. Przesiadka z wolnossącej benzyny 130 KM o podobnej masie co focus, no wiadomo... co tu dużo pisać. Inna reakcja na gaz, inna elastyczność, skrzynia 6 biegowa (aczkolwiek jak przystało na sportowca nie są to wybitnie długie biegi), średnie jak do tej pory 10L/100 korzystając z tej mocy tak rozsądnie jak to możliwe żeby nie zwracać na siebie nadmiernie uwagi lokalnej drogówki i kin objazdowych. Próbowałem ekonomicznej jazdy w moim codziennym trybie i zszedłem do 9L, czyli bez sensu żeby się spinać i patrzeć na obroty. Minimalne średnie w trasie przy około 120 km/h to 7,5L, naprawdę przyzwoicie żeby w ogóle się zastanawiać nad dieslem biorąc pod uwagę wszystkie pozostałe zalety silnika benzynowego. Pierwszy szok po odebraniu auta, przy -2 stopniach na zewnątrz płyn rozgrzał się do optymalnej temperatury w niecały kilometr jazdy! Pomyślałem na początku: k@#%a uszczelka.... a to tylko dodatkowa nagrzewnica, która robi robotę i z kratek leci ciepłe powietrze bardzo szybko. Swoją drogą dopiero w takim samochodzie jak ST gdzie dostajemy kilka dodatkowych "gajgerów", człowiek dopiero widzi po jakim dystansie rozgrzewa się olej w silniku... To daje dużo do myślenia i edukuje na nowo. Poza tym to fun fun i jeszcze raz fun. Samo wsiadanie do auta po długim dniu pracy wywołuje uśmiech na ustach. Świetne pół-kubełkowe skórzane fotele recaro (miałem okazję przejechać się też niższą wersją wyposażenia z materiałowymi fotelami i te były mniej wygodne, boczki przy udach były bardziej agresywnie wyprofilowane i wymuszały określone ułożenie nóg) no i ta elastyczność, auto wyrywa do przodu i prosi o więcej a o trzymaniu się drogi i reakcji na ruch kierownicą można by napisać osobny elaborat, bajka. Z rzeczy in minus. Promień skrętu. No trzeba się do tego przyzwyczaić przy manewrowaniu na parkingach, czy zawracaniu "na trzy", oraz brak możliwości montażu haka (Platforma na rowery. Do przewożenia rowerów na dachu nie mam przekonania). Tak poza tym świetne auto w pełni spełniające oczekiwania kierowcy lubiącego dynamiczną jazdę. Podróżowanie samochodem z wyraźnym zapasem mocy sprawia trudną do wyrażenia słowami przyjemność.

Raporty spalania Ford Focus III

Liczba raportów: 605
Średnie spalanie dla Ford Focus III
6,0 – 12,4
l/100 km
4,3 – 6,8
l/100 km
6,9 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus III
Nie wiem jak ludzie jeżdżą, że mają spalanie na poziomie 7 litrów. Mam ten samochód od nowości już ponad 9 lat i u mnie średnie spalanie z całego okresu to 9 litrów. Da się oczywiście tym samochodem uzyskać spalanie np 6 litrów albo i nawet mniej w trasie ale to nie jazda. Ten samochód jest stworzony dynamicznej jazdy. W mieście spalanie zwykle waha się od 9,5 do 10,5, jakbym nie jeździł to inaczej nie wychodzi. W trasie jak jedziemy spokojnie 90 -120 to spala 5-6,5 litra jak robimy przelotową na autostradzie w granicach 140 -200 to spalanie wychodzi 8,5-9 litrów przy szybkiej dynamicznej jeździe, jak ciśniemy w okolicach 200 cały czas to tak szybko jak mijają kilometry tak szybko opada wskazówka stanu paliwa (czytaj bardzo szybko - spalanie w okolicach 13-15 litrów). Ogólnie silnik rewelacja ale tylko w wersji 1,6, wersja 1,5 ta poliftowa to już jest muł, zbiera się grubo ponad 500obr/min wyżej i zanim się namyśli po kick downie to chwilę mija, w wersji 1,6 wciskasz przy 2000 obr/min i samochód idzie. Spokojnie dynamicznie przyspiesza nawet od 160 do 200. Idealny samochód do miasta i na trasę.
6,5
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus III
Spalanie zależne od stylu jazdy. Jeżdzę po aglomeracji śląskiej (Sosnowiec, Katowice, Będzin itd). Spalanie w mieście zimą przy spokojnej jeździe wychodzi od 6,5 do 7,0. Dane po przejechaniu ok 4500 km. Latem jeszcze nie jeździłem. W trasie na autostradzie A1 zrobiłem test spalania na odcinku 30 km. Prędkość 110-140 km/h. (Średnia prędkość z komputera 124 km/h), spalanie 6,6. Nie wiem skąd dane o 8/9 L na setkę w mieście. Trzeba chyba naprawdę mocno deptać. Mogłoby być trochę więcej momentu obrotowego bo 170 to czasami brakuje, ale uważam, że auto idealne dla osób jeżdżących w stylu 70-80% miasto, reszta trasa w tym autostrady. Silnik w mieście ma słyszalnych charakterystykę 3 cylindrów ale nie jest to uciążliwe. W trasie w ogóle go nie słychać, trudno poznać, że to 3 cylindry. Słychać bardziej szum opon i otoczenia ale auta i tak dość ciche do 140 km/h. Dane z komputera według moich tankowań mogą być zaniżone o 0,2/0,3 L.
5,7
Hatchback 5d facelifting 1.5 TDCi ECOnetic 105KM 77kW
Ford Focus III
Nie wiem skąd ludzie biorą wyniki w mieście na poziomie 6 l czy niższych...Jestem co prawda użytkownikiem Focusa 1.5 TDCi 105 km od 550 km, ale średnia spalania po mieście Rzeszowie na dystansie 370 km to 6,8 (oszczędna jazda bez gazowań), plus reszta to trasa RzeszowKrakow więc wychodzi średnia 6,2... Oczywiście podczas jazdy w trasie Kraków Rzeszów przy 130-140 km spalił jakieś 5,2-5,3 l co uważam za dobry wynik. Prędkości rzędu 80-90 km to faktycznie 3-3,5 l. Tak czy inaczej osobiście jestem mega zadowolony że spalania tego auta tylko nie wiem jakim cudem osoby oceniające wypisują takie wyniki..Dla mnie punktem odniesienia jest zawsze fabryka plus mniej więcej 3 l w mieście. Jeśli to się zgadza tzn. że wszystko jest ok.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 14
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 1
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
2 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
  • Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011
  • silnik
  • 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat. Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,5
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
Ford Focus III
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przejechałem już 105kkm na LPG więc się wypowiem. Silnik dobrze znosi pracę na gazie, pod warunkiem, że jest poprawie wystrojona instalacja. Luzy zaworowe, o które sporo osób się martwi, u mnie przy przebiegu 220km ciągle są w normie. Silnik ten niestety ma inny (mniejszy) problem: po 200kkm wymienić musiałem kable wysokiego napięcia i cewkę (silnik przerywał pod...
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW
Ford Focus III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja w środku BRC Sequent Alba. Montowana przy przebiegu 60 tys.km. Dziś na instalacji zrobione mam 45 tys. km. Instalacja raz ustawiana, działa poprawnie, nie rozjeżdżają się mapy. Spalanie na jednolitym poziomie, unormowane. Od nowości nic nie bylo robione poza wymianą filtrów, ostatnio sprawdzane luzy. Nie mam co narzekać.
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 85KM 63kW
Ford Focus III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 33 tys. km
użytkowana przez: 22 tys. km
Autem z instalacją gazową jeżdżę co prawda rok czasu i zrobiłem ponad 20 tys km ale mogę powiedzieć, że wybór takiego paliwa był słuszną decyzją. W tym momencie auto ma przejechane około 50 tys. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie faluje, nie szarpie. Instalacja gazowa jaką mi zamontowano to Brc Kit Alba. Do tej pojemności silnika w sam raz. Montaż również fachowy!
Ford Focus III