Szukaj

Informacje o Ford Focus III RS

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus III RS – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Długość 4390 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1858 mm
Wysokość 1472 mm
Rozstaw osi 2647 mm
Rozstaw kół - przód 1564 mm
Rozstaw kół - tył 1539 mm
Prześwit 104 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1094 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 848 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 963 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1411 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1336 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1045 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 260 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1029 mm
Wysokość bagażnika 692 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 798 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1461 mm
Wysokość progu załadowczego 706 mm
Drzwi tylne - szerokość 996 mm
Drzwi tylne - wysokość 615 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 7
Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
  • Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011
  • silnik
  • 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat. Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opóźnienie w załączeniu wspomagania
  • Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 2011-2014
  • układ kierowniczy
  • 110 tys. km
Czasami po odpaleniu samochodu przez chwilę nie działa wspomaganie. Wtedy zazwyczaj po ok. 5-10 sekundach sytuacja wraca do normy. Kilka razy jednak wspomaganie nie włączyło się w ogóle (szczególnie zimą) - wtedy pojawia sie komunikat w stylu: "awaria układu wspomoagania". Czasem pomaga zgaszenie i po ok. pół minucie ponowne uruchomienie silnika.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drążki kierownicze do wymiany
  • Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW 2014-2018
  • układ kierowniczy
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
w czasie przeglądu okazało się, że drążki kierownicze są do wymiany
Ford Focus III RS