Szukaj

Informacje o Ford Kuga III SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW 2019-2024

Lata produkcji: 2019 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Produkowany od 2019 do 2024 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 225 KM (165 kW)
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 100 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~grzegorz_g
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Ford `Kuga III generacji, to moje ulubione auto rodzinne, które staram się wypożyczać zawsze gdy tylko jest dostępne podczas wakacyjnych wyjazdów. Auto oprócz atrakcyjnej karoserii, zapewnia dużo przestrzeni dla 4 dorosłych osób i pełnego bagażnika gratów (4 kabinówki, 2 plecaki i dwie torby z zakupami połyka jak pelikan). Ma również bogate wyposażenie, ponieważ jeśli jest już dostępna do wypożyczenia, to w wersji ST-Line a wiec praktycznie najwyższej, ze sportowymi akcentami. Wypożyczałem Kugę już czterokrotnie (dwa razy plug-in ze słabszym silnikiem 2.5l oraz napędem 4x4 i dwa razy z mocniejszym silnikiem 2.5l z napędem na przednią oś.) Łącznie przejeżdziłem tymi czterema różnymi egzemplarzami ponad 5000 km i niezmiennie z radością wracam do tego modelu. Kuga III generacji to auto bardzo praktyczne, obszerne i komfortowe. Niewysilony silnik 2.5l pozwala na dynamiczna jazde a komfortowe zawieszenie forda pozwala cieszyc sie zwiedzaniem bez wzgledu na rodzaj nawierzchni. Auto ma podwyższony prześwit i niestraszne mu ani szutrowe czy kamieniste drogi ani wyższe krawęzniki. Systemy asystujace działają bardzo dobrze a na wyjątkowa pochwałę zasługuje mechanizm przelaczania się silnika elektrycznego ze spalinowym. W trakcie moich wakacyjnych eskapad nigdy nie musiałem ładować Kugi z gniazdka - mechanizm rekuperacji i ładowania akumulatora silnikiem spalinowym zapewniał do 87% naładowania akululatora silnika elektrycznego, co przekładało się na oszczędniejszą jazdę mimo pełnego obciążenia - średnio 7,5l/100km. Ford zrobiliście świetny samochód!
4,7
~Cads
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Ogólna ocena bardzo pozytywna. To moj pierwszy samochód ktory wybralem oczami, bo ze względu na pandemie wstrzymano produkcje i nie było samochodów demo. Koniecznie chcialem hybryde wiec wybieralem z Rav 4 , CRV, 3008 , KUGA. Po jazdach probnych najlepiej wypadła RAV4, ale niestety multimedia to dramat, a na dodatek drugiej polowie sie nie podobał. Wybralem KUGE ViGNALE bez jazd, ale jak ford jezdzi kazdy wie. Obawialem sie tylko napedu - niepotrzebnie - silnik elektryczny (ok 100KM) robi swoje. Teraz juz rowniez wiem ze jest to najcichszy samochód wsrod tych ktorymi jezdzilem (nawet przy mocnym wcisnieciu gazu nie slychac ze to eCVT - przynajmniej w srodku auta - w przeciwienstwie do RAV4). Oczywiscie trzeba byc uczciwym i musze dodac, ze taki typ hybrydy jest dla tych osób ktore maja gdzie go doładowac (dom, garaz), a najlepiej jak jeszcze maja swoja fotowoltaike - w innym przypadku plug in raczej nie ma sensu
1,4
~MarcinC
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Ford Kuga PHEV - ciągłe problemy z akumulatorem 12V. Ford Polska nie potrafią wyeliminować usterki jedyne co zrobili to skasowali mnie za diagnozę i zalecili mi nie korzystać z niektórych funkcji samochodu takich jak zdalny dostęp, ładowanie tylko z kabla a nie z ładowarki naściennej, i mam plinować jak naładuje się akumulator do 95% to mam go natychmiast odłączać
Średnie spalanie dla Ford Kuga III SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW 2019-2024
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Mało pali, ale pojazd kiepski jak wszystkie fordy. Przesiadłem się z Opla Insignia B. Największy dramat to fotele -m beznadziejne. Porażką jest włącznik tylnej wycieraczki - małe gówno. Nieczytelne i nielogiczne zegary wirtualne - porażka. Za co oni (Ford) wołają około 200 tysięcy złotych (rocznik 2024)? Realny zasięg przy chłodnych dniach listopada 2024 to 30 km. Nie ma mowy o 50 km, a reklamowana nowa Kuga , że niby jedzie 88 km to bzdura, bajka reklamowa. Szkoda, że nie wzięli od Opla systemu bez kluczykowego otwierania - ten z Forda jest do dupy - raz działa , raz nie działa i zamontowany jest tylko przy przednich drzwiach - Ford nic nie umie zrobić porządnie, zeby niezawodnie działało!
5,3
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Moja średnia z 1000km to 1l/100, codziennie robię około 60 km więc większości na czystym prądzie. Drogi krajowe przepisowo w trybie hybrydowym około 4-5l Ekspresowka około 6 Autostrada około 8l Ogólnie jestem zachwycony bo miesięcznie wydaje totalnie nie zauważalna kwotę na prąd/paliwo Polecam każdemu kto myśli o zakupie pheva.
2,7
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Cudo, ładuje z fotowoltaiki więc na prądzie jadę za darmo, a tankuję do pełna raz na 3 miesiące, skrzynia ecvt zapewnia nieporównywalną płynność, niemal jak elektryk.
Ford Kuga III SUV Plug-In