Szukaj

Informacje o Ford Maverick I 2.4 12V 124KM 91kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 2389 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 124 KM (91 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 197 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 96 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~mat
Terenowy 2.4 12V 124KM 91kW
Ford Maverick I
W wersji krótkiej jest to solidne auto terenowe, którym można też bez męczarni jeździć po asfalcie. Wersja z silnikiem benzynowym nie sprawia kłopotów zimią i jest cichsza. Po założeniu gazu dość ekonomiczne auto. Jest lekkie, co sprzyja jeździe w terenie. Dużo części w dobrych cenach ze względu na popularność (bliźniak terranoII) - mówię o zamiennikach. Nie wiem kto zaklasyfikował auto do kategorii "duże suvy" ??? który suv ma rame i reduktor :-) ale można go jak suva użytkować jak ktoś się uprze. Co do opinii o zimowej eksploatacji to nie wiem co autor ma na myśli. Następny pisze że się ślizga - chłopie zmień opony, albo kup auto z asr. Tutaj wszystko jest na pełnej mechanice, jak być powinno, bez pośredników w postaci zawodnej elektroniki. Napęd na wajhy, u mnie nawet abs-u nie ma i zato go lubię - ja kieruję a nie komp.
4,2
~Suwak
Terenowy 2.4 12V 124KM 91kW
Ford Maverick I
Suwalszczyna to trudny teren dla samochodów eksploatownych intensywnie przez cały rok, zwłaszcza poza terenem zabudowanym, zwłaszcza kiedy musisz niezawodnie dojechać na czas o każdej porze dnia i roku. Od czasu do czasu trzeba pokonać dłuższe odcinki 50 - 500 km. Nie mogłem zapomnieć o żonie, która o komforcie jazdy maulchem dawano, dawno zapomniała a do Nivy nie chciała wsiąść. Z pośród wielu wyborów został jeden - MAVERICK. Nissany, merce były poza zasięgiem mojej kieszeni.
2,9
~Suworow
Terenowy 2.4 12V 124KM 91kW
Ford Maverick I
Fajny pomysł ale kiepska realizacji rozumiem czemu jest tak tani w zakupie i kłopotliwy w utrzymaniu . -brak odpowiedniej skrzyni biegów do niego -brak blokady mechanizmu tył , lub zmiany w samym moście aby auto nie ślizgało się na trawie -słabe zabezpieczenie antykorozyjne -auto nie przygotowane na warunki zimowe -kto ma benzynę to wie z czym kłopot -Ma dobre możliwości terenowe i wiele razy mnie zadziwił ale nie daje pewności że nie rozpadnie się sam z siebie w terenie
Ford Maverick I