Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Hatchback 2.0 i 130KM 96kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 3700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,8 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Ronal
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Ford Mondeo II
Samochód bardzo komfortowy, naprawdę dobrze się prowadzi, silnik 2 litrowy to chyba najbardziej optymalna jednostka do tego samochodu. Gwarantuje dobre przyspieszenie i komfort przy wyprzedzaniu, ale nie pali przy tym dużo. Silnik naprawdę bardzo dobry, jednakże trochę problematyczny w eksploatacji z LPG - Regulowane zawory i przy przebiegach rzędu 300 tys. Trzeba zazwyczaj już regenerować głowicę. Ogólnie przyjemne wnętrze - chociaż jakość wykonania taka sobie. Udogodnienia takie jak np. podgrzewana przednia szyba w aucie z 99 roku to naprawdę coś. Skrzynia dobra ale brakuje jak zwykle... 6 biegu na autostradzie. Dziwi fakt, że Ford stosował z tyłu hamulce bębnowe. Mimo to hamuje bardzo dobrze. Klimatyzacja nie do zabicia. Słaby punkt to tylko głównie bardzo słaba blacharka - progi i nadkola zazwyczaj są w tych autach do roboty. :)
3,8
~Ramirez87
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Ford Mondeo II
Mondeo to przyzwoite auto. Ma doskonałe właściwości jezdne, dobrze się prowadzi, jest wygodne i ma wytrzymałe zawieszenie. Silnik nie rozczarowuje (220 km/h na autostradzie, bez zająknięcia), przestrzeń wewnątrz zadowalająca, a bagażnik pakowny. To by było na tyle, jeżeli chodzi o superlatywy. Słabe punkty to karoseria lubiąca rdzę, okropne plastiki kruszejące z czasem, nienajlepsze wyciszenie i duperele, które co jakiś czas odmawiają posłuszeństwa (u mnie były to m.in. immobiliser, centralny zamek, el. sterowane szyby, el. sterowany szyberdach, zamek w tylnej klapie). Z innych rzeczy, które musiałem naprawić to: chłodnica klimatyzacji, elektromagnes i zwykłe el. eksploatacyjne (amorki, łożyska itd.). Ogólnie tragedii nie ma, nie jest też rewelacyjne. Ot przeciętne auto, o ładnym wyglądzie. Nie kupiłbym go po raz drugi bo... nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. W porównaniu z autami w tym samym roczniku, oferowanymi przez inne marki, flagowy model Forda niestety odpada, gdy patrzy się na jakość wykonania (od ogółu do szczegółu). Lepiej chyba kupić nieco droższe auto i zapewne również władować w nie na starcie jakieś pieniądze, ale w efekcie końcowym jeździć samochodem, w którym nie irytuje Cię każdy skrzypiący/wyłamany drobiazg i nie zawodzi Cię co drugi elektroniczny duperel. Mimo to znam ludzi, którym udało się kupić bardzo zadbane egzemplarze, z których są bardzo zadowoleni.
4,5
~marix
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Ford Mondeo II
za całokształt daje 5 dlatego że już miałem pare aut i albo trafiałem na trupy ledwo jeźdzące albo miałem pecha jeśli chodzi o forda to został zakupiony od kobiety w ostrej zimie i niczego nie żałuję choć ato mi służyło i do roboty i jako rodzinne niestety na 2 mię nie stać i jestem bardzo zadowolony
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Hatchback 2.0 i 130KM 96kW 1996-2001
9,5
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Ford Mondeo II
Wszystko zależy od stylu jazdy, instalacji gazowej oraz sprawności elektroniki. Spalanie (dynamiczna jazda - Stag 4+, wtryski Hana, po wymianie praktycznie wszystkich czujników elektronicznych oraz elektryki zapłonowej): Lato-miasto(Warszawa): 13l, Lato-trasa(120-130kmh): 11l, Lato-trasa(150-170kmh): 12.5l, Lato-trasa(180-190kmh): 14.5l, Zima-miasto(Warszawa): 14l. Przy źle ustawionej instalacji mapa benzynowa (szczególnie dawka długoterminowa) bardzo się rozjeżdża, samochód zaczyna palić dużo i poszarpywać. Samochód bardzo wyczulony na podzespoły zapłonowe elektryczne. Podobnie jest z czujnikami - po wymianie przepływomierza, sondy lambda oraz potencjometru przepustnicy spalanie spadło drastycznie, dowiedziałem się jak dużą mocą dysponuje. Sprzęgło niezniszczalne - 240k km i nawet nie próbuje się ślizgać. Co 20-30k km należy sprawdzić luz zaworowy. Wnętrze niestety trzeszczy, zwłaszcza zimą. Sprawdzając się spod świateł tym samochodem udało mi się wygrać z takimi samochodami jak: Opel Omega 2.5 V6, Opel Insignia CDTI, BMW 318 E46, Mercedes E300 W124, Mercedes C200 CDI.
9,8
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Ford Mondeo II
Staruszek palił po mieście benzyny koło 11 a LPG 12,5, natomiast w trasie można byłoby osiągnąć 6 litrów benzyny i coś koło 7 litrów LPG. Także jak na moc silnika i masę pojazdu i jego wiekowość, to naprawdę bardzo dobrze. Fajny był ten samochód, ale silnik zaczął już kopcić przy odpalaniu i generalnie karoseria się sypała, podłoga, nadkola, progi... Niestety, Fordy z tamtych lat blacharsko były tragiczne jak Mazdy.
8,6
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Ford Mondeo II
W aucie 2+1 z normalną jazdą po naszych drogach. Najmniejsze spalania po drogach jednojezdniowych (jeden pas ruchu w każdą stronę)przy prędkości 50 - 80 km/h. Większe oczywiście na autostradzie. Silnik w idealnym stanie, po regulacji luzów zaworowych. Zazwyczaj średnie spalanie - miasto/trasa - oscyluje w granicach 9,0 l/100 km.

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Hatchback