Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDDi 115KM 85kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Dawid
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDDi 115KM 85kW
Powiem tak. Nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na to auto. Kupiłem go swego czasu za bodajże 23tys. Auto jest jak dla mnie mega komfortowe. Mogłoby byc nieco (ale naprawde to szczegół) bardziej wyciszone. Bardzo elastyczny silnik, sczególnie przy większych prędkościach. Cholernie ekonomiczny. Mój egzemplarz jak narazie oprócz alternatora totalnie bezawaryjny. Jak na auta w tym przedziale cenowym jest to model zasługujący na szczególną uwagę. Ogromna przestrzeń, jakość materiałów bardzo dobra, po 2003 jeszcze lepsza. Świetnie się prowadzi. Zawieszenie nie za miękkie i nie za twarde. Nowa C4 picasso jest np nieco twardsza. Moja wersja silnikowa to nie rakieta ale nie kupowałem go z myślą o ściganiu się spod świateł. Rewelacyjny baaardzo komfortowy, duży wozik. Od serca polecam.
4,0
~Pshx
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDDi 115KM 85kW
Gdyby nie awaryjny silnik dielsa, samochód byłby idealny. Bezawaryjnie na dalekich zagranicznych trasach. Wielka przestrzeń ładunkowa. W samochodzie można spokojnie i wygodnie spać. Niestety po przejechaniu 260.000 samochód zaczęły pojawiać się problemy z wtryskami. Solidna regeneracja droższa od ceny samochodu na rynku. Półśrodki podobno są niepewne i odradzane przez specjalistów - po krótkim okresie użytkowania można wrócić do punktu wyjścia będąc kilka tysięcy do tyłu.
4,5
~Damian Biłgoraj
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDDi 115KM 85kW
Świetny samochód, mam go już 2 lata, miałem drobne usterki ale nigdy nie staną na środku drogi :) Jest to 15 letnie auto, ja jestem w lubelszczyzny a byłem niedawno nim w Szwecji, belgii, holandii, niemczech + wczasy 3 razy do roku w górach. Rocznie robie około 30tys km. Minusy to głosno klekoczący silnik i rdza w okolicach nadkoli.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDDi 115KM 85kW 2001-2007
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDDi 115KM 85kW
Mam od roku i praktycznie co nie wjadę na stację, to pali dokładnie 5,8l na 100km. Silnik 2.0 TDDI. Trasy różne, dużo jeżdżę krótkich odcinków typu 5km, gdzie się nie zdąży nawet zagrzać. Przy jeżdzie tylko po takich odcinkach, spalanie wynosi takie 6,4l. Gdy już wzrastają do ok. 20-30km, to na luzie jest te 5,7. Średni co nie zajadę, to jest właśnie 5,8-5,9l. Nie zamulam, dużo hamuję silnikiem, staram się przewidywać sytuacje na drodzę, od czasu do czasu dogrzeję silnik i turbinkę. Na ekspresówce tak przy 120-130 pali takie 6,1. Skrzynia piątka, dlatego obroty wtedy wyższe. Ale generalnie spalanie mega według mnie. Opony 16, olej napędowy zwykły, nie jakieś tam verwy itp.. Typowo po mieście, czyli kroki, światła, stanie itp. na 1 tankowaniu przejeżdżam max ze 40km (na jednym zbiorniku robię 850-950km), dlatego może spalanie jest niskie. Generalnie za tą cenę, to samochód jest magia. Zrobisz 200km i nie jest się w ogóle zmęczonym.
7,4
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDDi 115KM 85kW
7.5 litra to średnia z całego przebiegu jaki zrobiłem tym autem. Po mieście ( łódź ) latem koło 7.5-8 litrów. Zimą na krótkich dystansach ( 6 km ), przy najgorszych mrozach 10, a nawet bywało 11 ! Ale to krótki odcinek jak na diesla, więc raczej norma. Na dłuższych miejskich dojazdach koło 9. Trasa - minimalne to 5.3 jadąc spokojnie i równo - 90-120 km/h. Średnio na dłuższą trasę trzeba liczyć te 5.8 - czasem korki, przejazd przez miasta, wyprzedzanie itp. Powyżej 140km/h zaczyna pić i wychodzi koło 6.5 i później im szybciej tym oczywiście więcej. Generalnie jak na tak wygodny w sumie i duży wóz, z wystarczającym zapasem mocy, jest ok.
6,0
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDDi 115KM 85kW
Trochę byłem w szoku jak przeczytałem te raporty. Mój przy jeździe typu 50% trasa i 50% jazdy np. po 3-5km pali praktycznie co tankowanie 5,7-5,8. Jeżdżę normalnie 90Km/h, ale dynamicznie, nie typowe zamulanie. Po prostu lubię oszczędzać, ale też bez przesady. Po mieście trzeba spodziewać się nawet do 7, bo to jest jednak masa, którą trzeba ruszyć. Hamować silnikiem, na zimnym nie szaleć, tylko niskie obroty i można jeździć. Bałem się, że będzie palił z 6,5-7 przez połowę tras typu 3-5km, ale miło mnie zaskoczył.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Hatchback