Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Sedan 1.8 16V 110KM 81kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Erick
Ford Mondeo III
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Nie sądziłem, że ten samochód zrobi na mnie tak pozytywne wrażenie. Nie miałem wcześniej doświadczenia z żadnym Fordem, "popularne" opinie na ich temat słyszałem różne. Postanowiłem zaryzykować i naprawdę nie żałuje. Mondeo jest według mojej percepcji najzwyczajniej ogromne - zarówno w środku, jak i w przestrzeni bagażowej (zaskakuje miejsce na nogi z tyłu, niespotykane chyba w tej klasie). Kolejna rzecz - komfort. Auto jest bardzo wygodne, płynie lekko, zawieszenie bardzo dobrze zestrojone przez co Ford pewnie trzyma się drogi, ale przede wszystkim jest świetnie wyciszone. Jeżdżąc połowę młodszym Passatem znajomego odczucia znacznie gorsze w tej kwestii. Na koniec cena, największa zaleta lub bolączka tej marki, zależy jak na to patrzeć ;). Swój egzemplarz kupiłem za śmieszne 7 tysięcy. Jestem stuprocentowo pewny, że nigdzie nie znalazłbym innego samochodu o takim komforcie, takiej jakości wykonania, wyposażeniu i wyglądzie jak mój Mondziak. Dla osób kupujących z drugiej ręki - jest to jak najbardziej na plus, dla osób kupujących nowe egzemplarze tak duży spadek wartości na pewno nie jest na rękę.
3,9
~gregory385@wp.pl
Ford Mondeo III
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
najbardziej mnie wkurza w tym samochodzie ze jego zawieszenie jest tak cholernie twarde, ze na nierównościach odczuwa się bardzo duzy dyskomfort podrózowania!!!!!!! i o tym niewielu pisze ale tak jest! przejechac sie C5 citroenem - ludzie marzenie- komfort jak w S-Klassie, ale cos za cos, mianowicie ta precyzja prowadzenia, autem jedziesz b pewnie, choć ta twardosc zawieszenia powoduje ze na wyboistym zakrecie (a takich u nas w kraju nie brak)- auto moze podskoczyc i traci przyczepność- i to wina twardosci zawieszenia. na plaskich drogach jest idealnie, zakrety itd, wchodzisz w nie ile chcesz. pozdrawiam.
4,3
~SnagAuto
Ford Mondeo III
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Naprawdę dobry samochód, za niewielkie pieniądze. Awarie zdarzają się, jak w każdym samochodzie, ale koszty napraw nie rujnują budżetu. Jak na auto tych gabarytów, uważam że nie jest drogo. Plus to wygodne i bardzo trwałe zawieszenie. Wadą są jednak pękające sprężyny z przodu. To jeden element, który jest naprawdę słaby w tym modelu.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Sedan 1.8 16V 110KM 81kW 2001-2007
8,7
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Ford Mondeo III
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Odnośnie zużycia paliwa, to szału nie ma. Auto nie ma mocy, więc konieczne jest wkręcanie go na obroty. Spalanie na trasie to 8,5 l PB95 przy prędkościach 80-120. Najczęściej jeżdżę z prędkością 100-110 km/h. Na autostradzie 130 - spalanie na poziomie 9 l, a miasto 120 tys mieszkańców to 10 l. Poza tym koszty przeciętne (nie odczułem różnicy z A4), ale robiłem tylko drobne rzeczy - poniżej info. Ocena wg mnie to 3+ bo auto niczym szczególnym się nie odznacza ani na plus ani na minus.
10,0
Ford Mondeo III
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Tutaj jest gorzej. Jako że poruszam się głównie po mieście i nie na długich dystansach - spalanie bywa bolesne. Około 12 litrów/100km na typowo miejskim cyklu to dla mnie nieco za dużo, no ale coś za coś. Ceny części są albo śmiesznie niskie, albo... przeciętne, jak dla niemieckich aut.
9,3
Ford Mondeo III
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Alternator nowy 600 PLN, zapłon nowy 450, co pół roku coś elektrycznego pada. Bezwypadkowy a drzwi korodują na potęge. Przednia szyba bardzo delikatna. Zawieszenie tylne 400PLN. 94000km przy zakupie po roku 130000. Trochę za dużo tych usterek.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Sedan