Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Sedan 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 226 KM (166 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 79,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Obiektywny
Sedan 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
Ford Mondeo III
"Po co kupować inne samochody?" powiedział Jeremy Clarkson jeżdząc Mondeo ST220. Jest to auto o subtelnym wygladzie - brak nadmuchanych spoilerów, gigantycznych wydechów i innych "ozdób". Miny zaskoczonych kierowników BMW i MB są bezcenne. Nie spodziewają się iż Ford ich łyknie. Genialny, niezawodny silnik wolnossący wykonany z aluminium z kutym korbowodem i łańcuchem rozrządu. No i to prowadzenie. Kontrolę trakcji i stabilizacji toru jazdy można całkowicie wyłączyć jednym przyciskiem :-)Do tego maksymalne wyposażenie w standardzie m.in.: skórzana tapicerka, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele Recaro, automatyczna klima, podgrzewana przednia szyba,zmieniarka Sony. Jest tylko jeden warunek trzeba kupić auto po lifcie, czyli musi byc 6-biegowe. Jest lepsze pod wieloma względami od wersji produkowanej do 2003r. (blachy, dynamika, spalanie). Polecam każdemu, kto zna swoją wartość i nie potrzebuje znaczków na masce a wygodnego i szybkiego samochodu. Po przejechaniu 20 000km wymieniłem tylko 1 koncówkę drążka (50 zł) + materiały eksploatacyjne (olej w silniku i klocki hamulcowe).
4,4
~tommmeekk
Sedan 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
Ford Mondeo III
Auto dynamiczne,bardzo dobrze sie prowadzace choc niepozbawione banalnych wad.Kupilem je z b.dobrych rak i to ,oraz brak na rynku alfy romeo 166 3.2 w idealnym stanie zawazylo na kupnie.Zdecydowanie lepiej sie prowadzi niz np passa 1.8t czy avensis ktorymi jezdzilem (wnetrza podobnie nudne u calej trojki natomiast i passat i avensis udreczyly mnie awariami zaledwie przecietnym prowadzeniem.Absolutny plus to minimalne srednie spalanie z kompa- 8.6l !! i max przy katowaniu 14.1 -nieprawdopodobne...Silnik bezawaryjny i bezobslugowy (lancuch) moglby byc troszke lepiej slyszalny ,w srodku wszystko na miejscu chociaz bez polotu.Niestety jazda po naszych drogach na oryginalnych 18tkach to makabra i polecam zmiane chocby na 17tki.Z minusow rdzewiejace ranty tylnych drzwi - w 21wszym wieku ???? i dlugi dziub/spojler z przodu.Problem to nie tyle ze nisko zawieszony ale dlugi w zwiazku z czym zwykle klejony ;)
4,9
~Milano
Sedan 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
Ford Mondeo III
Szukałem auta bardzo szybkiego ale przy okazji nie tak chodliwego wśród złodziei jak Mercedes i mniej rzucającego się w oczy od BMW. O ile z tym pierwszym nie ma problemu, o tyle juz po zakupie okazało się, że mało który mężczyzna na ulicy nieogląda się za tym samochodem. No cóż nic nie jest doskonałe:)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Sedan 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW 2002-2007
10,7
l/100 km
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Sedan 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
Ford Mondeo III
Pamiętajmy iż to 3,0 V6 - 226km. Przeciętne spalanie na poziomie 12 litrów uważam za dobre. Jeżeli ktoś podaje, iż wychodzi mu mniej nie jest to odpowiednie auto dla niego, gdyż jeżdzi jak emeryt albo lubi nieżle fantazjować. Spalanie poniżej 10 litrów jest mozliwe tylko na trasie w tempie żołwia. Z kolei spalić powyżej 14,5 litra w mieście to maks. A Subaru WRX 2,0 spala znacznie więcej. Z kolei Mondziak 2,0 pali średnio10 litrów a jest o niebo wolniejsze i gorzej wyposażone więc wybór staje się oczywisty.
11,4
Sedan 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
Ford Mondeo III
W trasie można spokojnie zejść poniżej 9 litrów. Trzeba jedynie nauczyć się ogarnąć te 24 zawory :) W mieście 13 to norma. Naprawy - z najpowazniejszych to wymiana uszczelniacza wału napędowego - koszt ok. 1000 zł. Pozostałem koszty jak w każdym MkIII
10,0
Sedan 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
Ford Mondeo III
jak na ten model to zurzycie paliwa do zaakceptowania. Tylko miejska jazada na 1,2,3 biegu to 13-14 litrów. Trasa na trasie do 80 to 7,5 litra. Stała prędkość 160-170 to 11,5 litra. Pełnia radości na trasie to 11 do .... litrów.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 127
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
3 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Sedan