Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza i obecnie produkowana V generacja modelu. Jego debiut poprzedziło zaprezentowanie prototypu Ford Evos koncept w roku 2011. Zaprojektowana przez Chrisa Hamiltona wersja produkcyjna modelu bazuje na części zastosowanych w prototypie rozwiązań stylistycznych. Był pierwszym europejskim Fordem który powstał na platformie podłogowej Ford CD4 platrfom. Model stał się także absolutną realizacją idei globalnego samochodu Forda – jego design ujednolicono zarówno na Starym Kontynencie jak i w Ameryce, choć tam występuje jako Ford Fusion.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Nowy Ford Mondeo

Cena od: 119 810 PLN

Oceny Ford Mondeo V

Liczba ocen: 98
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,8
~Darek
Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
Ford Mondeo V
To mój drugi MK5 w wersji Titanium tym razem po odświeżeniu modelu i automatyczną skrzynią . Już po poprzednim miałem bardzo dobre zdanie. Duży , wygodny , bardzo dobrze wyciszony bez problemów technicznych , wg mnie bardzo ładne kombi, ale to oczywiście już kwestia gustu. Przyznam, iż nowy model mnie zaskoczył, a tego się nie spodziewałem. Nowy silnik jeszcze bardziej cichy , poprawione materiały szczególnie na tunelu środkowym , nowy soft wg mnie wiele lepszy od poprzednika. W standardzie klejone przednie szyby, co jeszcze bardziej wygłuszyło wnętrze.
4,6
~Markus
Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Mondeo V
Generalnie nie użytkuję go bardzo długo, mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z wygody jakiej doświadczam, z oszczędnością i brakiem problemów z osprzętem oraz z estetycznie wykonanym środkiem i karoserią auta. Silnik nie należy do najmocniejszych ale wystarczy w zupełności do płynnego wyprzedzania i stosunkowo dynamicznej jazdy, do tego mega oszczędny i solidny. Materiały średniej jakości, mimo wszystko nic nie skrzypi i nie hałasuje. Ogrom miejsca, bardzo wygodne fotele. Minusy to mało wrażliwy na dotyk ekran info-rozrywki, dziwne sterowanie klimatyzacją jak i jej działanie, kiepsko wyglądające tylne ledy, jako taka jakość materiałów oraz sporadyczne zacinanie się nawigacji/radia/systemu bluetooth. Jako całokształt na prawdę super. Miałem każde mondeo i w tej klasie nie ma sobie równych. Mogłem kupić sobie kupić klasę premium w tych pieniądzach ale po co mi stary szmelc który w sumie i tak z biegiem czasu podupadł na renomie.
3,6
~Łukasz
Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Mondeo V
Przykro mi to pisać, ale samochód jest przeciętny i pełen małych idiotyzmów pomimo tego co wygląd obiecuje... Miałem wcześniej Mondeo MK IV w Liftbacku i uważam że MK V pomimo udoskonalenia /odświeżenia elementów, w znacznej mierze przyćmiony jest wieloma małymi upierdliwościami przy których człowiek łapie się za głowę i zastanawia się co autor miał na myśli...? Zupełnie jakby auto było projektowane na stołówce w przerwie na kawę... Gdyby nie to, że już MK IV nie produkują i to że firma zaproponowała mi MK V jako służbówkę, to brałbym zdecydowanie raz jeszcze MK IV, tyle że w kombi.

Raporty spalania Ford Mondeo V

Liczba raportów: 152
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V
5,0 – 11,0
l/100 km
4,4 – 8,3
l/100 km
12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ford Mondeo V
Jak ktoś liczy na oszczędność to nie ten adres. Turbo żyje turbo pije a konie mechaniczne się z niczego nie biorą. W mieście 16litrow jest NORMALNYM zjawiskiem można i więcej przy dynamicznej jeździe zdążyło się że doszło do 20, zima krótkie trasy do 25 żaden problem. Auto polecam chodź podane tu przez użytkowników spalania nijak się mają z rzeczywistością, co prawda widać tu i ówdzie po plastikach ich spasowanie jak to we fordzie zwłaszcza starszym nijakie ale ogólnie za te pieniądze nie ma się co czepiac. Wracając do spalania, Może przy lekkim dotykaniu gazu max 90km/h spali te 7-8litrow ale to tylko dla masochistów. Po to się ma 241koni pod pedałem żeby z nich korzystać.
13,0
Liftback 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Ford Mondeo V
Opinia szczera, a nie wywróżona ze szklanej kuli :) Jeżdżę codziennie po Wrocławiu, do pracy pokonuje odcinek ok. 4 km w jedną stronę, jeżeli poruszam się po mieście, dystans który pokazuje komputer pokładowy przy takim stylu jazdy wynosi ok 270-280 km na pełnym baku 60 litrów. Nadmienię, że komputer dosyć dokładnie wylicza ten dystans, sprawdzałem już kilka razy jego wiarygodność. W przypadku jazdy poza miastem, przy 120-130 km/h spalanie w 8 - 8.5 l/100 km. Przy zwykłej krajowej jeździe 90-100 km/h można zejść do ok. 7,6-7,8 l/ 100 km - wszystkie wartości sprawdzane przy dystrybutorze. Auto niestety dużo pali, ale należy wziąć pod uwagę moc i wagę pojazdu. Średnia z cyklu miejskiego ok. 60% oraz w trasie 40% wychodzi ok. 12.2l / 100km. Nie mam lekkiej nogi, być może dlatego moje spalanie kształtuje się w takich wartościach. Auto przyjemne do jazdy i połyka pokonane kilometry. Jedyna wada to dosyć wysokie spalanie w stosunku do osiągów, uważam że powinno być zrywniejsze jak na takie zużycie paliwa :)
6,0
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Ford Mondeo V
Jazda autostradą minimum 140 km/h, przyspieszanie ze 140 lub 160 do 190 i non stop dynamiczna jazda.... po 100 km takiej drogi średnie spalanie 8,7 :) Przejazd przez miasto 10 km przy temperaturze -6 stopni, grzanie foteli na full, grzanie lusterek, temperatura ustawiona na 21 stopni, dużo stania w korku gdzie silnik spalinowy cały czas musiał pracować by grzać auto to wynik 9 litrów. Oczywiście jak auto już jest rozgrzane albo niema mrozów i bateria na full to pokazują się wyniki w mieście po 3,7 albo 4,5 oraz trasa 100 km 3,9 więc wszystko zależy od sytuacji i kierowcy. Od kiedy nie jeżdżę oszczędnie tylko bardzo dynamicznie to średnie spalanie podskoczyło do 7l ale faktycznie nie żałuje nigdzie ani pod światłami ani na autostradzie :) Auto nie tylko dla eko maniaków :) Pozdrawiam.

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 8
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
Przegrzewanie sie płynu chłodzącego
  • Ford Mondeo V Sedan 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2019
  • układ chłodzenia
  • 311 tys. km
Auto zaczęło się przegrzewać jak gdyby nigdy nic, wpadało w tryb awaryjny.Temperatura rosłą od 80-120stopni i spadała i tak przez ok 3km, po wymianie pompy wody ustało... ale serwis zamontował chyba zamiennik bo słychać ją (pompe) dość głośno co normą jest przy zamiennikach-bo jest zupełnie inny układ łopatek ... będe to reklamować w serwisie bo im to dałęm do roboty.... generalnie auto super....
Problem rozwiązany
1 komentarz
Przeciek płynu chłodniczego do jednego z cylindrów
  • Ford Mondeo V Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Po przebiegu ok 130 tys auto zaczęło szarpać. Wymiana świec , cewki - nieskuteczna. Potem wymiana wałka rozrządu i szklanki /? mogę coś pomylić/- także nieskuteczna. Wymiana procesora /?/ nieskuteczna. Na końcu mechanik stwierdził , że do jednego z cylindrów przedostaje się płyn - chłodniczy? Pomogła wymiana uszczelki pod głowicą.
Ford Mondeo V