Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza i obecnie produkowana V generacja modelu. Jego debiut poprzedziło zaprezentowanie prototypu Ford Evos koncept w roku 2011. Zaprojektowana przez Chrisa Hamiltona wersja produkcyjna modelu bazuje na części zastosowanych w prototypie rozwiązań stylistycznych. Był pierwszym europejskim Fordem który powstał na platformie podłogowej Ford CD4 platrfom. Model stał się także absolutną realizacją idei globalnego samochodu Forda – jego design ujednolicono zarówno na Starym Kontynencie jak i w Ameryce, choć tam występuje jako Ford Fusion.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Ford Mondeo

Cena od: 122 410 PLN

Oceny Ford Mondeo V

Liczba ocen: 110
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,8
~Natalia
Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Mondeo V
Uzytkowany od ponad roku kupiony w komisie w Płocku. uzytkowany w mieście plus raz w miesiącu trasa 500 km a w okresie wakacyjnym więcej. sprowadzony z niemiec z przebiegiem ok. 160 tys km. Wygoda siedzeń, wentylowane i ogrzewane skóry, dobra jakoś skór, brak dotychczas większych usterek. full wyposazony, tempomat adaptacyjny, duzy ekran microsoft sync, zastrzezenie co do dotykowego anelu ze nie jest czuly raczej trzeba konkretnie naciskac. uwielbiam jego wygląd. producent nie postaral sie co do felg 16 i 205, wyglada to slabo przy tak sporym aucie. wymiana oleju co 10 tys. gdzies slyszalam ze dwumasa moze sie psuc oraz kosztowna wymiana wtrysków.
4,6
~M M
Kombi 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Ford Mondeo V
W segmencie samochodów D auto bardzo niedocenione. Od lat lat jeździłem autami tej klasy, ale Mondeo objechało konkurencje, szczególnie najpopularniejszego niemieckiego producenta samochodów klasy średniej. Zdecydowałem się na nie ze względu na najlepsze wyciszenie w klasie, ale podczas eksploatacji odkryłem w nim amerykańskiego ducha, chociaż nie spodziewałem się tego. Może to przez automat i silnik benzynowy, choć to sprężyste ( ale nie miękkie) zawieszenie, tak rzadko dziś spotykane pewnie też odegrało dużą role. Po zakończeni leasingu stanąłem przed dylematem. Co dalej, na co zmienić ? W klasie średniej uznałem że nie ma nic lepszego, wyżej jest już tylko premium segmentu E.
4,8
~SandRacketeer
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ford Mondeo V
Mało tu opisów tego tak dobrego auta dlatego postanowiłem dodać coś od siebie ;) Samo Mondeo czy też Fusion jak jest to moim przypadku jest uważam bardzo dopracowaną maszyną. Swoją historię z tym modelem rozpoczęłam w 2015 kiedy to przypłynął zza wielkiej wody. Jedno latek z przebiegiem 15.000 km, jak nowy :) Po kilku żmudnych tygodniach udało się skompletować wszystkie niezbędne części. Niestety w tamtym czasie był to zbyt świeży model, żeby dostać coś od ręki. Pierwsze 1.5 roku na benzynie ze średnim spalaniem 10L. Montaż gazu na 50k, spalanie 1.5L Pb i 9.5L LPG. Samochód komfortowy, idealny na długie podróże. Jak trzeba przycisnąć przy wyprzedzaniu to nie ma z tym problemu przy czym nie czuć w ogóle różnicy czy to gaz czy benzyna. Jeśli chodzi o dopasowanie części to z tego co miałem okazję przetestować wygląda to następująco: - filtr kabiny jest cieńszy od tego w Mondeo i ma 20mm - kierunkowskazy w lusterkach są dłuższe o ok. 1cm, nie pasują od Mondeo - łożysko z piastą dla kół przednich i tylnych są te same i pasują z Mondeo, napęd przód - cewka na świecy pasuje od Mondeo

Raporty spalania Ford Mondeo V

Liczba raportów: 179
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V
5,2 – 10,9
l/100 km
4,4 – 8,3
l/100 km
6,3 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo V
Rzeczywiste spalanie wg tankowania jest około 1litr wyższe od wskazań komputera i to podaję . W jeździe miejskiej w zatłoczonym Krakowie musi dostać 11-12L/100km. Trasa autostradą Kraków -Wrocław przy prędkości 150km/h 10,4L/kombi automat 6-bieg/! Przy próbach bicia rekordów oszczędności potrafi być oszczędny , ale przy dynamicznej jeździe żłopie jak smok. Widok 50-70l/100km przy gwałtownym przyspieszaniu to norma. Normy spalania wg producenta do spełnienia, ale tylko przy próbach bicia rekordów jazdy o kropelce. W stosunku do poprzedniego auta Mondeo mk4 ,2.0tdci 140KM - tragedia! /miasto Kraków 7-8L, autostrada 150-160km/h= 5,7L/
14,0
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ford Mondeo V
Jak ktoś liczy na oszczędność to nie ten adres. Turbo żyje turbo pije a konie mechaniczne się z niczego nie biorą. W mieście 16litrow jest NORMALNYM zjawiskiem można i więcej przy dynamicznej jeździe zdążyło się że doszło do 20, zima krótkie trasy do 25 żaden problem. Auto polecam chodź podane tu przez użytkowników spalania nijak się mają z rzeczywistością, co prawda widać tu i ówdzie po plastikach ich spasowanie jak to we fordzie zwłaszcza starszym nijakie ale ogólnie za te pieniądze nie ma się co czepiac. Wracając do spalania, Może przy lekkim dotykaniu gazu max 90km/h spali te 7-8litrow ale to tylko dla masochistów. Po to się ma 241koni pod pedałem żeby z nich korzystać.
13,0
Liftback 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Ford Mondeo V
Opinia szczera, a nie wywróżona ze szklanej kuli :) Jeżdżę codziennie po Wrocławiu, do pracy pokonuje odcinek ok. 4 km w jedną stronę, jeżeli poruszam się po mieście, dystans który pokazuje komputer pokładowy przy takim stylu jazdy wynosi ok 270-280 km na pełnym baku 60 litrów. Nadmienię, że komputer dosyć dokładnie wylicza ten dystans, sprawdzałem już kilka razy jego wiarygodność. W przypadku jazdy poza miastem, przy 120-130 km/h spalanie w 8 - 8.5 l/100 km. Przy zwykłej krajowej jeździe 90-100 km/h można zejść do ok. 7,6-7,8 l/ 100 km - wszystkie wartości sprawdzane przy dystrybutorze. Auto niestety dużo pali, ale należy wziąć pod uwagę moc i wagę pojazdu. Średnia z cyklu miejskiego ok. 60% oraz w trasie 40% wychodzi ok. 12.2l / 100km. Nie mam lekkiej nogi, być może dlatego moje spalanie kształtuje się w takich wartościach. Auto przyjemne do jazdy i połyka pokonane kilometry. Jedyna wada to dosyć wysokie spalanie w stosunku do osiągów, uważam że powinno być zrywniejsze jak na takie zużycie paliwa :)

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 13
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW od 2019
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 10
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
1 komentarz
Problem z elektryczną klapą
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Klapa elektryczna otwiera się, gdy dochodzi do max otwarcia słychać melodyjkę którą w normalnych warunkach słychać gdy chcemy klapę zamknąć. Gdy naciskamy guzik, aby klapę zamknąć, klapa zamyka się ok 10 cm i blokuje się. W tym momencie klapa nie reaguje na próbę ponownego jej zamknięcia przy pomocy guzika w aucie , na klapie , czy też z pilota.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Mondeo V