Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V

Lata produkcji: 2014 – 2021
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza i obecnie produkowana V generacja modelu. Jego debiut poprzedziło zaprezentowanie prototypu Ford Evos koncept w roku 2011. Zaprojektowana przez Chrisa Hamiltona wersja produkcyjna modelu bazuje na części zastosowanych w prototypie rozwiązań stylistycznych. Był pierwszym europejskim Fordem który powstał na platformie podłogowej Ford CD4 platrfom. Model stał się także absolutną realizacją idei globalnego samochodu Forda – jego design ujednolicono zarówno na Starym Kontynencie jak i w Ameryce, choć tam występuje jako Ford Fusion.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Mondeo V

Liczba ocen: 124
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,5
~Julian
Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Mondeo V
Po sześciu miesiącach i 20 tysiącach kilometrów użytkowania Mondeo jako daily osiołka postanowiłem zamieścić opinię, szczególnie widząc dość niepochlebne komentarze pod jego adresem. Być może moja nie będzie w stu procentach obiektywna ponieważ Mondeo zastąpił w roli daily cara u mnie Renault Talismana którego zmieszałem z błotem a Mondeo tylko utwierdziło mnie w tym przekonaniu. Jest to samochód poprawny pod każdym względem, niestety nieco nudny ale w przyjemny sposób ponieważ odpalasz go rano i jedziesz - niczym Cię nie zaskakuje, nie rozkraczy się w drodze do pracy, dokładnie na odwrót niż Talisman. Dlatego też będę porównywał mondeo właśnie z tym samochodem - może dla kogoś kto wybiera sedana/liftbacka segmentu D a nie zależy mu na znaczku ma masce więc zastanawia się między tymi dwoma, będzie to przydatny felieton.
4,9
~Megan
Liftback 2.0 TDCi 180KM 132kW
Ford Mondeo V
Witam Samochód posiadam od nowości wersja ST-line koszty utrzymania normalne od 200000km serwisuje poza ASO wymiany tarcz klocków oleju mega pozytywnie finansowo. Pali mało średnio około 6 raczej wolno nie jeżdżę. W moim przypadku problem miałem ze światłami Dynamic Led na dziurach led najpierw jeden później drugi podskakuje co powoduje ''stroboskop na znakach i drodze'' serwis próbował i nie zrobił. Tak uważam że jest ok ładny wygląd tanie koszty dobry komfort i osiągi. Na przebieg 225000 km nie robiłem zawieszenie jest pancerne dużo wożę w bagażniku około 150kg. Teraz coś postukuje delikatnie czasem z tyłu najprawdopodobniej wahacz. Ogólnie nie było innych problemów.
4,9
~Krzysiek
Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Mondeo V
Używam Mondka od 2 lat jako pojazd służbowy. Spodziewałem się, że będzie średnio, ale jestem bardzo zadowolony. Samochód jest nieźle wyciszony (da się swobodnie rozmawiać przez zestaw głośnomówiący lub słuchać muzyki), zawieszenie dobrze tłumi nierówności, silnik jest mocny i elastyczny. Spalanie zamyka się w 6 litrach. W środku miejsca nie zabraknie nikomu. Bagażnik ma większy niż połowa kawalerek w Warszawie. O klasie samochodu przekonałem się, kiedy musiałem na miesiąc przesiąść się do Passata. Okazało się, że silnik (francuski diesel) w Fordzie mruczy, w "Passku" klekocze. W Fordzie kokpit jest dosyć oryginalny, Passat wyglądał w środku jak Golf. Generalnie Ford zrobił niezły pojazd - wygodny i ekonomiczny.

Raporty spalania Ford Mondeo V

Liczba raportów: 206
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V
5,3 – 10,8
l/100 km
4,4 – 7,3
l/100 km
6,3 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Ford Mondeo V
Jeżdżę jako taxi. Więc miasto głównie i to 200-250km dziennie. Spalanie to 6 litrów. Nie da się zejść niżej. Na krótkich odcinkach gdy jest zimny pokazuje 8-9 litrów. Gdy jest rozgrzany potrafi pokazać 4-5 litrów. Sumarycznie po dniówce mam spalanie 6 - 6.1. Na trasie przy jeździe 90kmh po 110km pokazał spalanie 5.2 litra. Auto jak na ten gabaryt jest bardzo oszczędne. Ktoś tam pisał że mu pali 3.6. taaaaa jasne. Jak zjedzie rozgrzanym z górki przy naładowanym Aku i potem pociągnie po płaskim jeszcze 5km. To wtedy tak. Na takim odcinku pokaże takie spalanie. Może te 16 calowe koła i balony fabryczne pozwolą na pół litra mniej ale nic więcej. Ja mam 18 i good yeary i pali 6.
10,5
Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo V
Rzeczywiste spalanie wg tankowania jest około 1litr wyższe od wskazań komputera i to podaję . W jeździe miejskiej w zatłoczonym Krakowie musi dostać 11-12L/100km. Trasa autostradą Kraków -Wrocław przy prędkości 150km/h 10,4L/kombi automat 6-bieg/! Przy próbach bicia rekordów oszczędności potrafi być oszczędny , ale przy dynamicznej jeździe żłopie jak smok. Widok 50-70l/100km przy gwałtownym przyspieszaniu to norma. Normy spalania wg producenta do spełnienia, ale tylko przy próbach bicia rekordów jazdy o kropelce. W stosunku do poprzedniego auta Mondeo mk4 ,2.0tdci 140KM - tragedia! /miasto Kraków 7-8L, autostrada 150-160km/h= 5,7L/
9,5
Kombi 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Ford Mondeo V
Biorąc pod uwagę 203 KM wyniki są rozsądne. Słabym punktem w osiągnięciu deklarowanych ilość spalania jest skrzynia biegowa hydrokinetyczna A6, niestety brakuje jej większej ilości biegów. Komputer pokładowy ma duże tendencje do zaniżania faktycznego spalania wiec tym nie można się sugerować. Swoje wyniki podaje po przejechaniu 2500tys km. średnie spalanie cykl mieszany 9,1l najwyższe spalanie cykl mieszany 11.22l najniższe spalanie cykl mieszany z przewagą trasy 66% to 8.1l

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 16
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 15
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
2 komentarze
uszkodzenie maglownicy
  • Ford Mondeo V Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018
  • układ kierowniczy
  • 88 tys. km
W trakcie jazdy padło nagle wspomaganie. mechanik "specjalizujący" się w fordach, po rozkręceniu stwierdził, że pękła aluminiowa maglownica (!!!), sprowadził używaną (uczciwie zastrzegł, że jak nie zaskoczy oprogramowanie to tylko serwis - i oczywiście nie zaskoczyło - 1000 PLN}. Teraz kolej na serwis 7000 PLN + robocizna. Może ktoś ma w okolicy Warszawy odpowiedni komputer i programy?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo V