Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Sedan

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza i obecnie produkowana V generacja modelu. Jego debiut poprzedziło zaprezentowanie prototypu Ford Evos koncept w roku 2011. Zaprojektowana przez Chrisa Hamiltona wersja produkcyjna modelu bazuje na części zastosowanych w prototypie rozwiązań stylistycznych. Był pierwszym europejskim Fordem który powstał na platformie podłogowej Ford CD4 platrfom. Model stał się także absolutną realizacją idei globalnego samochodu Forda – jego design ujednolicono zarówno na Starym Kontynencie jak i w Ameryce, choć tam występuje jako Ford Fusion.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4867 mm
Szerokość 1852 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2121 mm
Wysokość 1501 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Prześwit 136 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 383 l
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,8
~Meier
Sedan 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo V
Auto użytkuje od 1 roku. Przejechałem nim 16 tys km, w tym kilka długich tras (Włoch, Niemcy, Międzyzdroje, Mazury i kilka innych po 300-500km) . Plusy to: cisza w aucie,wygodne miękkie zawieszenie, dość niskie spalanie jak na benzyne i gabaryty auta 7,5-7,8l/100km przy prędkości 150-160km/h miasto 9l. Przestronne wnętrze. Silnik nie bierze oleju. Minusy: miękkie zawieszenie sprawia że w miecie jest super natomiast na trasie przy dużych predkościach i wietrze auto jest nie stabilne. Jednak polecam zakup takiego auta
4,9
~hybryd
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Ford Mondeo V
Zrobilem poprawke poprzedniej opinii aby lepiej sie czytalo:) Posiadam wersje z Usa Fusion/ Mondeo sedan model 2017(duzy lift) i taka tez oceniam. Samochod jest super. Przejechalem nim 15k i nadal jestem pod wrazeniem zarowno komfortu podrozy, jak i oszczednosci paliwa w stosunku do wersji PB. Duzy przeskok w porownaniu do samochodow z poczatku produkcji. Wiem, bo mialem sluzbowe mondeo i ono od samego poczatku cierpialo na mniejsze lub wieksze problemy. Tu skrzypialo, tam wibrowalo itp. W modelu 2017 tego nie ma. Naped wydaje sie byc bardzo dopracowany. Mysle, ze lifting zrobil swoje. Juz 3cie auto mam w wersji poliftingowej(rozne marki) i bazujac na poprzednikach smiem twierdzic, ze inzynierowie/projektanci naprawde udoskonalaja samochod oraz eliminuja balaczki danego modelu.
4,9
~hybryd
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Ford Mondeo V
Mam wersje z Usa Fusion/ Mondeo sedan 2016r ale model 2017(duzy lift) i taka tez oceniam. Samochod jest super. Przejechalem nim 15k i nadal jestem pod wrazeniem zarowno komfortu podrozy, jak i oszczednosci paliwa. Duzy przeskok w porownaniu do samochodow z poczatku produkcji. Wiem, bo mialem sluzbowe mondeo i ono od samego poczatku mialo mniejsze lub wieksze problemy. Tu skrzypialo, tam wibrowalo itp. Tu tego nie ma. Naped wydaje sie byc bardzo dopracowany. Mysle, ze lifting zrobil swoje. Juz 3cie auto mam w wersji poliftingowej i bazujac na poprzednikach smiem twierdzic, ze inzynierowie/projektanci naprawde udoskonalaja samochod i eliminuja balaczki danego modelu.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Sedan
5,0 – 11,0
l/100 km
4,8 – 6,0
l/100 km
12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ford Mondeo V
Jak ktoś liczy na oszczędność to nie ten adres. Turbo żyje turbo pije a konie mechaniczne się z niczego nie biorą. W mieście 16litrow jest NORMALNYM zjawiskiem można i więcej przy dynamicznej jeździe zdążyło się że doszło do 20, zima krótkie trasy do 25 żaden problem. Auto polecam chodź podane tu przez użytkowników spalania nijak się mają z rzeczywistością, co prawda widać tu i ówdzie po plastikach ich spasowanie jak to we fordzie zwłaszcza starszym nijakie ale ogólnie za te pieniądze nie ma się co czepiac. Wracając do spalania, Może przy lekkim dotykaniu gazu max 90km/h spali te 7-8litrow ale to tylko dla masochistów. Po to się ma 241koni pod pedałem żeby z nich korzystać.
6,0
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Ford Mondeo V
Jazda autostradą minimum 140 km/h, przyspieszanie ze 140 lub 160 do 190 i non stop dynamiczna jazda.... po 100 km takiej drogi średnie spalanie 8,7 :) Przejazd przez miasto 10 km przy temperaturze -6 stopni, grzanie foteli na full, grzanie lusterek, temperatura ustawiona na 21 stopni, dużo stania w korku gdzie silnik spalinowy cały czas musiał pracować by grzać auto to wynik 9 litrów. Oczywiście jak auto już jest rozgrzane albo niema mrozów i bateria na full to pokazują się wyniki w mieście po 3,7 albo 4,5 oraz trasa 100 km 3,9 więc wszystko zależy od sytuacji i kierowcy. Od kiedy nie jeżdżę oszczędnie tylko bardzo dynamicznie to średnie spalanie podskoczyło do 7l ale faktycznie nie żałuje nigdzie ani pod światłami ani na autostradzie :) Auto nie tylko dla eko maniaków :) Pozdrawiam.
12,0
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ford Mondeo V
Auto z instalacją na tzw. dotrysku - samochód spala około 12l LPG wraz z 1.5l benzyny w tym samym czasie. Jak na samochód z napędem na wszystkie koła (4x4) oraz z tą dynamiką którą oferuje uważam że te wyniki są lepiej niż zadowalające. Klu całego przedsięwzięcia to odpowiednia instalacja oraz sumienność i systematyka w wymianach okresowych oleju, filtrów, klocków itd. Auto nie do zdarcia, jak czołg a przełączania na gaz czy benzynę nie czuć zupełnie. Samochód na gazie też nie traci mocy, zachowuje się dokłądnie identycznie jak na benzynie. Na biegu S (auto jest w automacie) zbiera się jak szalony. Na światłach odstawianie BMW czy innych popularnych pseudo mocnych aut to wręcz poezja:D a przy tym wszystkim za około 35zł na 100km

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 8
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
Przegrzewanie sie płynu chłodzącego
  • Ford Mondeo V Sedan 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2019
  • układ chłodzenia
  • 311 tys. km
Auto zaczęło się przegrzewać jak gdyby nigdy nic, wpadało w tryb awaryjny.Temperatura rosłą od 80-120stopni i spadała i tak przez ok 3km, po wymianie pompy wody ustało... ale serwis zamontował chyba zamiennik bo słychać ją (pompe) dość głośno co normą jest przy zamiennikach-bo jest zupełnie inny układ łopatek ... będe to reklamować w serwisie bo im to dałęm do roboty.... generalnie auto super....
Problem rozwiązany
1 komentarz
Przeciek płynu chłodniczego do jednego z cylindrów
  • Ford Mondeo V Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Po przebiegu ok 130 tys auto zaczęło szarpać. Wymiana świec , cewki - nieskuteczna. Potem wymiana wałka rozrządu i szklanki /? mogę coś pomylić/- także nieskuteczna. Wymiana procesora /?/ nieskuteczna. Na końcu mechanik stwierdził , że do jednego z cylindrów przedostaje się płyn - chłodniczy? Pomogła wymiana uszczelki pod głowicą.
Ford Mondeo V Sedan