Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW 2014-2019

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Najsłabszy w zestawie jest diesle 1.6 115KM. Kiepsko wygląda na tle ogromnego nadwozia i też tak samo radzi sobie z tym autem, ale tak naprawdę jest idealnym rozwiązaniem dla flot. Duże przebiegi i jazda poza miastem do celu – to coś dla niego, a duża moc firmom i tak jest nie potrzebna. Prywatnym odbiorcom znacznie bardziej spodoba się benzynowy 1.5 EcoBoost 160KM. Zaskakuje swoją kulturą pracy i werwą. Chętnie rozpędza auto i jest całkiem elastyczny. Jeśli to mało – jest też wariant 2.0 EcoBoost 203 oraz 240KM, a także 187-konna hybryda. Szczególnie ta druga propozycja jest świetna – błyskawicznie reaguje na pedał gazu i ma sporą rezerwę mocy. Flagowy diesel to z kolei 2.0 TDCi 150 lub 180KM i również zasługuje na ciepłe słowo. Co prawda poniżej 2000 obr./min. nic się nie dzieje, ale wystarczy przekroczyć tą granicę, by go polubić. Na dłuższe trasy jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 187 KM (138 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1750-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~Mariusz
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
O wyglądzie się nie wypowiadam, bo to kwestia gustu, mnie się podoba. Ponadto, bardzo wygodny, komfortowy, ergonomiczny, świetnie się prowadzi, bardzo cichy i mega ekonomiczny. Nie ważne czy jedziesz w krótką, czy długą trasę, bo nawet po przejechaniu kilkuset kilometrów nie czujesz zmęczenia, a to za sprawą wszechobecnej ciszy jednostki napędowej super spasowania elementów wnętrza (nic nie trzeszczy), mega wygodnych foteli oraz wystarczającej mocy na szybkie wyprzedzenie. Ponadto automatyczne wycieraczki, podgrzewana przednia szyba i światła w technologii Full LED, dzięki którym widoczność w nocy jest bardzo dobra, a zmianę świateł z mijania na drogowe wykonuje perfekcyjnie komputer.
4,9
~hybryd
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Zrobilem poprawke poprzedniej opinii aby lepiej sie czytalo:) Posiadam wersje z Usa Fusion/ Mondeo sedan model 2017(duzy lift) i taka tez oceniam. Samochod jest super. Przejechalem nim 15k i nadal jestem pod wrazeniem zarowno komfortu podrozy, jak i oszczednosci paliwa w stosunku do wersji PB. Duzy przeskok w porownaniu do samochodow z poczatku produkcji. Wiem, bo mialem sluzbowe mondeo i ono od samego poczatku cierpialo na mniejsze lub wieksze problemy. Tu skrzypialo, tam wibrowalo itp. W modelu 2017 tego nie ma. Naped wydaje sie byc bardzo dopracowany. Mysle, ze lifting zrobil swoje. Juz 3cie auto mam w wersji poliftingowej(rozne marki) i bazujac na poprzednikach smiem twierdzic, ze inzynierowie/projektanci naprawde udoskonalaja samochod oraz eliminuja balaczki danego modelu.
4,9
~hybryd
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Mam wersje z Usa Fusion/ Mondeo sedan 2016r ale model 2017(duzy lift) i taka tez oceniam. Samochod jest super. Przejechalem nim 15k i nadal jestem pod wrazeniem zarowno komfortu podrozy, jak i oszczednosci paliwa. Duzy przeskok w porownaniu do samochodow z poczatku produkcji. Wiem, bo mialem sluzbowe mondeo i ono od samego poczatku mialo mniejsze lub wieksze problemy. Tu skrzypialo, tam wibrowalo itp. Tu tego nie ma. Naped wydaje sie byc bardzo dopracowany. Mysle, ze lifting zrobil swoje. Juz 3cie auto mam w wersji poliftingowej i bazujac na poprzednikach smiem twierdzic, ze inzynierowie/projektanci naprawde udoskonalaja samochod i eliminuja balaczki danego modelu.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW 2014-2019
5,3
l/100 km
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Jeżdżę jako taxi. Więc miasto głównie i to 200-250km dziennie. Spalanie to 6 litrów. Nie da się zejść niżej. Na krótkich odcinkach gdy jest zimny pokazuje 8-9 litrów. Gdy jest rozgrzany potrafi pokazać 4-5 litrów. Sumarycznie po dniówce mam spalanie 6 - 6.1. Na trasie przy jeździe 90kmh po 110km pokazał spalanie 5.2 litra. Auto jak na ten gabaryt jest bardzo oszczędne. Ktoś tam pisał że mu pali 3.6. taaaaa jasne. Jak zjedzie rozgrzanym z górki przy naładowanym Aku i potem pociągnie po płaskim jeszcze 5km. To wtedy tak. Na takim odcinku pokaże takie spalanie. Może te 16 calowe koła i balony fabryczne pozwolą na pół litra mniej ale nic więcej. Ja mam 18 i good yeary i pali 6.
6,0
Liczba komentarzy: 1
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Jazda autostradą minimum 140 km/h, przyspieszanie ze 140 lub 160 do 190 i non stop dynamiczna jazda.... po 100 km takiej drogi średnie spalanie 8,7 :) Przejazd przez miasto 10 km przy temperaturze -6 stopni, grzanie foteli na full, grzanie lusterek, temperatura ustawiona na 21 stopni, dużo stania w korku gdzie silnik spalinowy cały czas musiał pracować by grzać auto to wynik 9 litrów. Oczywiście jak auto już jest rozgrzane albo niema mrozów i bateria na full to pokazują się wyniki w mieście po 3,7 albo 4,5 oraz trasa 100 km 3,9 więc wszystko zależy od sytuacji i kierowcy. Od kiedy nie jeżdżę oszczędnie tylko bardzo dynamicznie to średnie spalanie podskoczyło do 7l ale faktycznie nie żałuje nigdzie ani pod światłami ani na autostradzie :) Auto nie tylko dla eko maniaków :) Pozdrawiam.
5,8
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Mondeo 2020r (brak w formularzu) kombi hybryda 2l 187KM, użytkowane na taxi, średnia dzienna po mieście 5.5 l/100, (spalanie zależy od długości trasy, krótkie np. 2km kursy spalanie wyższe o ok. litr niż przy kursach dłuzszych) poza miastem trasa do 110 km/h 4.4 l/100. Pozyzej 120- 130 km/h spalanie 6l/100km

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 19
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 19
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
4 komentarze
uszkodzenie maglownicy
  • Ford Mondeo V Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018
  • układ kierowniczy
  • 88 tys. km
W trakcie jazdy padło nagle wspomaganie. mechanik "specjalizujący" się w fordach, po rozkręceniu stwierdził, że pękła aluminiowa maglownica (!!!), sprowadził używaną (uczciwie zastrzegł, że jak nie zaskoczy oprogramowanie to tylko serwis - i oczywiście nie zaskoczyło - 1000 PLN}. Teraz kolej na serwis 7000 PLN + robocizna. Może ktoś ma w okolicy Warszawy odpowiedni komputer i programy?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford Mondeo V Sedan