Szukaj

Informacje o Ford Ranger IV

Lata produkcji: 1998 – 2012
Segment: Pickup
Produkowany od roku 1983 (wersja europejska samochodu jest produkowana od roku 1999) kompaktowy pick-up z segmentu I. Mimo że wersja europejska jest podobna do swojej odmiany amerykańskiej, której produkcję zakończono w 2012 roku – bardzo niewiele ma z nią wspólnego. Ford Ranger był pierwszym w historii Forda pick-upem przeznaczonym na rynek europejski, a począwszy od drugiej generacji, debiutującej w roku 2006, Ranger oferowany był także w Polsce. Auto produkowane jest w kooperacji z Mazdą, a jego odpowiednikiem jest Mazda BT-50. Model przeszedł gruntowny face-lifting w roku 2009, a jego trzecią generację zaprezentowano w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Objawienie tego segmentu. Ford zrozumiał, że pickupy przestały być typowymi wołami roboczymi i mogą mieć równie lifestylowy charakter, jak każdy inny samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Ranger potrzebował trzech generacji, by przystosować się do europejskich realiów i europejskich gustów. Jaka jest ta trzecia? Wystarczy powiedzieć, że Ranger stał się jednym z najładniejszych pickupów na naszym rynku. ~Luzacjusz

Ford Ranger IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Ranger IV

Liczba ocen: 46
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

3,4
~Margas
Double Cab Facelifting 2.5 TDCi 143KM 105kW
Ford Ranger IV
użytkuję to auto około roku,przez ten czas dwa razy naprawiany układ wtryskowy, o karoserii wspomnę później,spalanie od 9 do 16, a konkretnie trasa ok 150 km/h 13l, teren 4x4 góra 1-2 bieg 15-16l. ,nie da się zejść poniżej 9l. Blacharka to dramat auto jest 5-cio letnie a praktycznie całe z zewnątrz zardzewiałe, nawet zaczep od trzymania maski przerdzewiał doszczętnie.Auto na pusto prowadzi się fatalnie, bez napędu 4x4 na minimalnie śliskiej nawierzchni (mokro, nie daj Pan śnieg itp) jest naprawdę ciężkie do opanowania .Jedyną zaletą według mnie jest to że naprawdę świetnie radzi sobie w terenie (np L200 które także użytkowałem) pozostaje daleko w tyle.
4,3
~xXx
Pickup 4.0 207KM 152kW
Ford Ranger IV
Nie można tego auta porównywać z L200 Navara Rengerami i innymi dieslami, gdyż V6 bije wszystkich na łeb. Moc, prowadzenie, trakcja, daje radość każdego dnia. Przy mokrej nawierzchni po wcisnieciu gazu do konca potrafi zerwac kola przy prdkesci 80- 100 km/h Ruszanie z większego gazu nie wchodzi w gre. Na suchym wyrywa niesamowicie, trzeba mocno trzymać kierownice i czekać do 3 biegu, aż się trochę uspokoi :) Nie jeden kierowca dobrego auta nie mogl wyjsc z podziwu jak tak duze auto tak sie zbiera :) 4x4 rewelacja automat radzi sobie bardzo dobrze w terenie, jest mozliwosc zaloczenia 1 i 2 biegu, 4x4 high i 4x4 low.
3,4
~Mr B
Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW
Ford Ranger IV
Mam przyjemność jeździć Fordem z 2008 (październik). Samochód ma zrobione około 40 tysi i jest użytkowany w mieście jak i zarówno w ciężkim terenie ( czasami bardzo) - taki charakter pracy. Samochód bardzo wygodny jak dla kierowcy choć pasażerowie z tyłu już nie mają dużo miejsca. Silnik (2.5TDCI) sprawuje się dobrze, chociaż zanim złapie temperaturę strasznie klekocze i jest dosyć duża różnica w mocy przed i po rozgrzaniu. Samochód jeździ z reguły w dłuższe trasy wiec przydałby się szósty bieg. Jeśli chodzi o spalanie to w lecie 9 litrów(trasa mieszana troche miasta troche trasy) natomiast w zimę ten silnik spala o 2 litry więcej.
Średnie spalanie dla Ford Ranger IV
8,8 – 10,7
l/100 km
8,9 – 10,1
l/100 km
15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,5
Pickup 4.0 207KM 152kW
Ford Ranger IV
Spalanie w 25 tys. miescie przy dynamiczniej jesdzie w granicach 18 l gazu. Trasa tempomat 130 ok 14 l. Porównując z dieslem wychodzi dużo taniej Pajero 2.8tdi przy na podobnym ogumieniu przy takiej prędkości pali ok 12l. Wkręcając auto na duze obroty trzeba sie liczyć ze spalaniem, które nie ma średniej, bak niknie w oczach. Ceny cześci nie duże, dostępne. Naprawy jak na razie nie wielkie, nowy wal aluminiowy robiony na zamówienie 500 zl. po za wymiana płynów silnik skrzynia biegów napedy reduktor cena ok 400 zl
9,7
Double Cab Facelifting 2.5 TDCi 143KM 105kW
Ford Ranger IV
Zużycie raczej dobrze, przeglądy w normalnej cenie, czesci za to drogie i w przypadku braku w salonie lub u mechanika, czas oczekiwania na nie z Niemiec ok. 2 tygodnie, masakra, ale tak jest ze wszytskimi Fordami.
10,0
Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW
Ford Ranger IV
Jeżdżę nim codziennie ok 100 km 50% asfalt 50% w miarę ciężkim terenie(kopalnia) daje znać brak blokady mechanizmu różnicowego.Zapomnieli dodać filtra kabinowego do klimatyzacji.Nawet nie próbuję jeździć bez przedniego napędu na mokrym asfalcie, można wylecieć z trasy na pierwszym ostrym zakręcie.Ogólnie lepszy w teren niż NAVARA i HILUX,L-200 nie jeździłem.

Usterki Ford Ranger IV

Liczba wpisów: 3
filtr paliwa
  • Ford Ranger IV Pickup 2.5 4x4 143KM 105kW 2005-2011
  • układ wtryskowy
Witam Nabyłem przedmiotowe auto i okazało się że auto podczas jazy ( po odpaleniu traci moc). Samochód został oddany do autoryzowanego serwisu i niestety do tej pory nie został naprawiony. Właściciel serwisu stwierdził ze to wina filtra paliwa, filtr został wymieniony, bez rezultatu. Następnie stwierdzono ze auto nie jest przystosowane do jazy w zimie i zamówiono "specjalny filtr zimowy". Dodatkowo z informacji od właściela serwisu wynika że przyczyna może być zatykanie filtra przez parafinę. Dodam że auto od trzech lat jeździ w kraju, kupiłem auto od rodziny.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Blokada skrzyni.
  • Ford Ranger IV Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW 2005-2011
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Mam Forda Ranger od początku 2008 roku , problem od dawna jest ze sprzęgłem , jak się jechało w terenie to śmierdziało , w serwisie sprawdzali i powiedzieli że wszysko jest oki , następnym razem powiedzieli że odpowietrzyli sprzęgło i tak wymyślali do końca gwarancji , dwa miesiące temu skrzynia sie całkowicie zablokowała , brak możliwośći włączenia biegu , sprzęgło nie wysprzęgla . Słyszałem ,że nie jest to pierwszy przypadek , a jest to wada fabryczna której Ford nie chce naprawić . Czekam na odpowiedz na pismo , ale dział reklamacji działa , strasznie , nikt nic niewie , damy odpowiedz , odzdzwonimy i tak od dwóch miesięcy ..
w układzie kierowniczym :w lewo mam skręt 75% a w prawo tylko 25%
  • Ford Ranger IV Pickup 2.5 120KM 88kW 1998-2001
  • układ kierowniczy
Autko jest po wypadku ,zostało uderzone w lewe koło,została wymieniona końcówka drążka (mają końcówki tą samą długośc?),czy została przestawiona kolumna kierownicza lub skrzywiony mógłby byc drazek kierowniczy. nie mam pojęcia co może byc przyczyną:końcówki,drążek czy kolumna kierownicza. po wypadku ktos wymienił lewa końcówke drażeka..
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Ranger IV