Szukaj

Informacje o Ford Ranger IV Pickup 2.3 TDCi 4X4 150KM 110kW 2001-2011

Lata produkcji: 2001 – 2011
Segment: Pickup
Produkowany od roku 1983 (wersja europejska samochodu jest produkowana od roku 1999) kompaktowy pick-up z segmentu I. Mimo że wersja europejska jest podobna do swojej odmiany amerykańskiej, której produkcję zakończono w 2012 roku – bardzo niewiele ma z nią wspólnego. Ford Ranger był pierwszym w historii Forda pick-upem przeznaczonym na rynek europejski, a począwszy od drugiej generacji, debiutującej w roku 2006, Ranger oferowany był także w Polsce. Auto produkowane jest w kooperacji z Mazdą, a jego odpowiednikiem jest Mazda BT-50. Model przeszedł gruntowny face-lifting w roku 2009, a jego trzecią generację zaprezentowano w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Objawienie tego segmentu. Ford zrozumiał, że pickupy przestały być typowymi wołami roboczymi i mogą mieć równie lifestylowy charakter, jak każdy inny samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Ranger potrzebował trzech generacji, by przystosować się do europejskich realiów i europejskich gustów. Jaka jest ta trzecia? Wystarczy powiedzieć, że Ranger stał się jednym z najładniejszych pickupów na naszym rynku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 375 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,6 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny

Wybrane oceny

2,5
~Paul__1972
Pickup 2.3 TDCi 4X4 150KM 110kW
Ford Ranger IV
Samochod na zakupy w supermarkecie lub miejskiego lansu po polakierowaniu i zalozeniu spojlerow. Przetestowalem w warunkach tropikalnych uzywalem 2 modele(praca) w terenie. Jezeli ktos mysli o wykozystaniu tego samochodu do pracy w warunkach terenowych to odradzam. Juz sam 4 cylindrowy silnik dyskwalifikuje bardzo mala elastycznosc nadrabia za to zuzyciem paliwa ktore jest olbrzymie. Moja opinia dotyczy uzytkowania w terenie typu lesne drogi, bloto itp. w normalnych warunkach, nie przeprawowych!!
3,5
~data@piasta.pl
Pickup 2.3 TDCi 4X4 150KM 110kW
Ford Ranger IV
dobrze - odjąć . Niby duże auto a wszystko w nim jakieś miękkie i podatne do połamania .Po co te chromy ? Po co taka dziurawa atrapa z przodu ? Zbiorniczek od spryskiwacza śmiesznie mały . No i te sygnały ostrzegawcze . Z tyłu brzęczą jak chcą w drzwiach \"otwartych\" i przy wetkniętym kluczyku także żyć nie dają .
4,4
~mario webtel@onet.eu
Pickup 2.3 TDCi 4X4 150KM 110kW
Ford Ranger IV
swietne autko dla kogos kto lubi tego typu auta to chyba najlepszy wybor...owszem sa ladniejsze np nissan navara..ale ja wole forda,po raz jest solidniejszy,owszem troche toporniejszy ale naprawde niezawodny i nie do zatrzymania w kazdych warunkach do tego mniej pali,i ma wieksza ladownosc..(moj ma 1000 kg+5 osob)..a nadaje sie i do pracy i na dluuugie wypady.....a mowie z doswiadczenia ..w ciagu roku robie ok 50 tys km

Usterki Ford Ranger IV

Liczba wpisów: 3
filtr paliwa
  • Ford Ranger IV Pickup 2.5 4x4 143KM 105kW 2005-2011
  • układ wtryskowy
Witam Nabyłem przedmiotowe auto i okazało się że auto podczas jazy ( po odpaleniu traci moc). Samochód został oddany do autoryzowanego serwisu i niestety do tej pory nie został naprawiony. Właściciel serwisu stwierdził ze to wina filtra paliwa, filtr został wymieniony, bez rezultatu. Następnie stwierdzono ze auto nie jest przystosowane do jazy w zimie i zamówiono "specjalny filtr zimowy". Dodatkowo z informacji od właściela serwisu wynika że przyczyna może być zatykanie filtra przez parafinę. Dodam że auto od trzech lat jeździ w kraju, kupiłem auto od rodziny.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Blokada skrzyni.
  • Ford Ranger IV Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW 2005-2011
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Mam Forda Ranger od początku 2008 roku , problem od dawna jest ze sprzęgłem , jak się jechało w terenie to śmierdziało , w serwisie sprawdzali i powiedzieli że wszysko jest oki , następnym razem powiedzieli że odpowietrzyli sprzęgło i tak wymyślali do końca gwarancji , dwa miesiące temu skrzynia sie całkowicie zablokowała , brak możliwośći włączenia biegu , sprzęgło nie wysprzęgla . Słyszałem ,że nie jest to pierwszy przypadek , a jest to wada fabryczna której Ford nie chce naprawić . Czekam na odpowiedz na pismo , ale dział reklamacji działa , strasznie , nikt nic niewie , damy odpowiedz , odzdzwonimy i tak od dwóch miesięcy ..
w układzie kierowniczym :w lewo mam skręt 75% a w prawo tylko 25%
  • Ford Ranger IV Pickup 2.5 120KM 88kW 1998-2001
  • układ kierowniczy
Autko jest po wypadku ,zostało uderzone w lewe koło,została wymieniona końcówka drążka (mają końcówki tą samą długośc?),czy została przestawiona kolumna kierownicza lub skrzywiony mógłby byc drazek kierowniczy. nie mam pojęcia co może byc przyczyną:końcówki,drążek czy kolumna kierownicza. po wypadku ktos wymienił lewa końcówke drażeka..
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Ranger IV Pickup