Szukaj

Informacje o Ford Scorpio I Sedan

Lata produkcji: 1986 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Scorpio pojawiła się na rynku w 1985 zastępując w ofercie Forda model Granada. W przeciwieństwie do niego, Scorpio wyróżniał się dość nowatorską, jak na auta swojej klasy, stylistyką. Kształtami nadwozia nawiązywał raczej do studyjnych koncepcji zastosowanych wcześniej przy projektowaniu modelu Sierra. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Scorpio I sprzedawany był jako Granada III, zaś w Stanach Zjednoczonych jako Merkur Scorpio. Jego produkcja zakończyła się w roku 1994.
czytaj więcej

Ford Scorpio I Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4744 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2761 mm
Rozstaw kół - przód 1477 mm
Rozstaw kół - tył 1500 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Adrianus
Ford Scorpio I
Sedan 2.9 i 145KM 107kW
Rocznik 93,manual. Mam go od pol roku (wczesniej mialem 2.0 89) Musze przyznac ze to niesamowity wymiatacz. Mam zepsuty jeden gar wiec mam teraz V5:] i na gazie. Bez jednego gara i na gazie jechalem nim na autostradzie 220km/h.20min jechal z Krakowa do Katowic Az sie boje go sprawdzic jak wroci od mechanika. A to wycie szesciu garow prz przyspieszaniu..ehh NIESAMOWITE WRAZENIA. Odpukac ale nie psuje sie wogole.Na trasie wychodzi mi taniej niz 206 1.4 mojego kumpla;) Niesamowita sprawa.Super auto.Tanie, wielkie, mocne i nadal piekne.Moja wersja jest bardzo ladnie ozdobiona. Stalem nim na rynku w Krakowie pod knajpa...wychodzi podpite malzenstwo (ona trzezwa byla bo go prowadzila:D) i on mowi do niej "Popatrz kochanie jakie piekne auto..ona do niego no tak ale jest juz stare..on: co z tego ze stare ale jest zajebiste...super scorpio" Strasznie mnie to na duchu podnioslo. Wiele osob sie nim zachwyca i oglada..nawet ludzie w BMW Mercach i Audi. Niejeden juz zobaczyl ze jest rownie mocne co piekne.Mam foty.Email me:)
Dodane 22 lat temu
3,9
~totosty@tlen.pl
Ford Scorpio I
Sedan 2.0 i 120KM 88kW
Pozytywne opinia z jazdy, dużo nie wydałem na czesci, co roku tylko zmieniam filtry, świece, olej, jak na razie jestem bardzo zadowolony z samochodu. Inne 20 letnie auto juz by było na szrocie a ja nadal nim bzykam wszędzie
Dodane 15 lat temu
4,3
~MCold
Ford Scorpio I
Sedan 2.5 TD 116KM 85kW
Lubię to auto, chociaż czasami wymaga sporo cierpliwości. No i niestety przy -25 stopniach C nie pali, no ale to w końcu diesel. Za to komfort jazdy niesamowity, chociaż tylny napęd w zimie wymaga przyzwyczajenia się. Idealny na długie trasy. Świetne nagłośnienie, wygodne wyprofilowane fotele. Prowadzi się naprawdę lekko i przyjemnie, a jak trzeba depnąć to i depta sie (chociaż dynamika jazdy to 3 i 4 bieg, na dwójce i na piątce tak umiarkowanie)
Dodane 19 lat temu
Średnie spalanie dla Ford Scorpio I Sedan
8,7 – 14,3
l/100 km
7,2 – 8,5
l/100 km
10,6 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Ford Scorpio I
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Kupę kasy włożyłem w auto, ale to z winy rzeźnika (poprzedniego właściciela), no ale on nie lubił tego auta tak jak ja! Zatankowałem do pełna zrobiłem 100 km na benzynie, 75km miasto i 25km trasa. znowu zalałem do pełna i weszło 12litrów PB95, więc chyba ok... Na gazie jeżdżę sporadycznie...
Dodane 14 lat temu
9,5
Ford Scorpio I
Sedan 2.0 i 120KM 88kW
Mam gaz i zgadzam się ze stwierdzeniem że gaz jest dobry ale do kuchenek i zapalniczek, a nawet lepsze zapalniczki są na benzynę... Autko średnio spala 10 litrów benzynki, z gazem może 12 litry więcej... Naprawy.... hm... to zależy od mechanika ile weźmie, części są w miarę tanie, nie narzekam....
Dodane 14 lat temu
10,0
Ford Scorpio I
Sedan 2.0 i 120KM 88kW
Może nie jestem katem na samochody ale i wolno też nie jeżdżę ale w 20 zł na 100 km przy prędkości do 120 km/h na trasie się wyrabiałem. W mieście szatan, jak na 120 koni przy tej masie to duży "+" start ze świateł z dużym odejściem:) Nie było klimy, standardowe opony 195-65-15, wstawiona szpera i jest gucio. Ale też ważne dla niskiego spalania dobre przewody zapłonowe i świece, palec i kopułka.
Dodane 15 lat temu

Usterki Ford Scorpio I

Liczba wpisów: 8
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Głowica i jej mocowanie.
  • Ford Scorpio I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
bardzo awaryjnym punktem scorpio 1 jest głowica i jej mocowanie mowa o silniku 2.0 8V DOHC ZAWSZE TRZEBA ZMIENIĆ NOWE SZPILKI GŁOWICY I NIGDY NIE DOKRĘCAĆ ICH NA WYCZUCIE TYLKO SPECJALNYM KLUCZEM NO I NAPINACZ JEDNORAZOWY, TAK POZA TYM SILNIK NIEZAWODNY BĘDZIE DŁUGO CHODZIŁ ALE NA ORYGINALNYCH CZĘŚCIACH I JESZCZE JEDNO TE AUTA NIE SĄ STWORZONE ŻEBY CHODZIŁY W GAZIE PIERW PADA USZCZELKA POD GŁOWICĄ A POTEM GŁOWICA PĘKA.
Dodane 16 lat temu
3 komentarze
Ford Scorpio I Sedan