Szukaj

Informacje o FSO Polonez Caro Plus 1.4 103KM 76kW 1997-1998

Lata produkcji: 1997 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1997 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Polonez_Rider
Caro Plus 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Według mnie jest to znakomita alternatywa dla rozpadających się, pełnoletnich (i nie tylko) wraków sprowadzanych z niemieckich szrotów. Idealny jako auto rodzinne, myślę że ciężko będzie znaleźć coś tańszego i na tyle nowego. Aha rzecz bardzo istotna, nie dajcie się skołować jeśli chodzi o gaz do tego silnika!!! często zakładają do tej jednostki zwykłą instalacje LPG, podczas gdy chcąc bezpiecznie jeździć konieczna jest doń wtrysk sekwencyjny (co wg mnie jest nie opłacalne do tego auta). Jeżeli założy się zwykłą instalacje LPG, można się spodziewać cofnięcia iskry i "małego pizdut" pod maską. Silniki tak przerobione są po prostu okaleczone...
4,1
~ng-krk nh
Caro Plus 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Samochód konstrukcyjnie z lat 70 :) Przchyla się na zakrętach, jest podsterowny, nurkuje mocno podczas gwałtownego hamowania, lubi korodować na spodzie ale mój akurat jest zakonserwowany więc jest dobrym stanie, ogólnie toporne auto ale za to wytrzymałe i tanie w utrzymaniu, więc jest dobrze.
3,3
~bełciarz
Caro Plus 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
: Polonez Caro po modernizacji (Plus), miał być typowym autem dla polskiej rodziny (niedrogi, w miarę przestronny) i trzeba przyznać, że swoje zadanie spełnił. Nie miał na celu bicia rekordów, tylko spokojny dojazd z punktu A do punktu B. W zadbanym egzemplarzu, awarie nie zdarzają się bardzo często (zwłaszcza w silnikach 1.4). Polonez jak na swoje gabaryty jest dosyć przestronnym autem i ma niski próg załadunku. Największą zaletą jest dostępność i bardzo niska cena części zamiennych
Średnie spalanie dla FSO Polonez Caro Plus 1.4 103KM 76kW 1997-1998
8,1
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Caro Plus 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Zdecydowanie najmocniejsza kategoria tego samochodu. W tym miejscu 5 z ! (wykrzyknikiem). Ceny utrzymania samochodu są śmieszne. Każda naprawa nie jest problemem. Droższe są ceny części do silnika, który niewątpliwie jest najmocniejszym elementem samochodu. Dobre spalanie. jak na te lata 6.5 litra na setkę, to wynik godny uwagi. Przy dobrej instalacji gazowej spala 9, a przy spokojnej jeździe 8,5 jest realne. Mówię o instalacji 2 generacji, bez oszczędzania na siłę i wypalania zaworów. Do zestawienia podałem ilości benzyny W razie pytań konrad9911@gazeta.pl
8,2
Caro Plus 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Można zejść jeszcze trochę niżej w spalaniu, ale trzeba by mieć jeszcze więcej cierpliwości, to co jest to jazda do 90-100 km/h i zmiana biegu do 2500 obr. Dane sa z okresu letniego z max dwiema osobami. Roczna średnia to 8.5 l Poldek jeździ pod Warszawą i w Warszawie.
9,3
Caro Plus 1.4 103KM 76kW
FSO Polonez
Jeżeli patrząc na osiągi Poloneza 1.4 16V to ekonomia jest doskonała, w trasie normalnie pali 8-9 L LPG w miescie zwykle 11 L a maksymalnie nie spalił więcej niż 14 L nigdy, ceny napraw są dość tanie, prawie jak w innych autach za to ceny części są ksmicznie tanie.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Caro Plus