Szukaj

Informacje o FSO Polonez Caro 1.6 76KM 56kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 76 KM (56 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 121 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Poloneziarz
FSO Polonez
Caro 1.6 76KM 56kW
Polones to na prawde świetny samochud. Kupiłem dla jego od znajommgo . DObrze cies się jeździ dla jego. Ciesze sie ż e, go kupiłęm. wow serio jakby jadons dla ich to jakbys jechal dla jego,,,, a tak serio to jest spoko mam go od pół roku i przejechałem ze 250km. Ale to dlatego, że napraw podejmuje się sam. Ogólnie jak ktoś jest cierpliwy i ma chęci to może być fajny samochód dla pobawienia się, ale trzeba mieć też drugi do normalnej jazdy albo rower. No tylko teraz już są drogie wiec jak chcesz go kupić za 5 tysiecy nawet w dobrym stanie no to współczuje tobie i całej twojej rodzinie. Pozdrawiam Poloneziarz.
4,8
~McGee
FSO Polonez
Caro 1.6 76KM 56kW
Posiadam Poloneza Caro z 1991 roku. Pomimo że ma tyle lat jestem nadal z niego zadowolony. To auto dzisiaj wzbudza niemałe zainteresowanie zwłaszcza że jest to wersja z pierwszych lat produkcji. Użytkuje go również moja żona,bo to praktycznie jej samochód i miał w ciągu tych całych lat nie miał poważniejszych awarii. Ten samochód jest nadal rewelacyjny - pod warunkiem że się potrafi dobrze zadbać to odwdzięczy się niezawodnościa. Nie wymienię go na coś zachodniego. Zamierzamy jeździć nim do końca. Jedyna jego poważniejsza wada to apetyt na paliwo, ale tak to nie ma żadnych zarzutów. Gorąco wszystkim polecam, w szczególności tym, którzy szukają niezawodnego auta z duszą.
3,3
~BM
FSO Polonez
Caro 1.6 76KM 56kW
To już mój 2 polonez. Poprzedni przegrał starcie z brzoza i poszedł na złom. Tego również kupiłem z zamiarem poszalenia po lasach i drogach w okresie zimowym. Kupiłem je za 550zl z hakiem, lpg kompletem zimówek, oc do marca i przegladem do kwietnia. Szkoda tylko że jego istnienie zakończyło sie po 2 tyg kiedy to obróciła sie panewka, nawet nie doczekał zimy, wyzionoł ducha dzień przed 1 opadami śniegu. Szkoda bo by fajnie sie polatało bokiem, po deszczu dawał ładnie rade ale to nie to samo co na śniegu. Bede go miło wspominać sprzedałem go kumplowi może go reanimuje, szkoda tylko że tak wcześnie umarł. Jeśli chodzi o jazde to jeżeli masz pare zł w kieszeni i chcesz sie pobawić to kup poloneza i baw sie do woli, jak sie nawet rozbije czy zepsuje to go nie szkoda, i tak to lepsze niż śmierć na szrocie. Polo jest duży i bezpieczny wiec w razie spotkania z drzewem lub inna przeszkoda nie jesteśmy w tragicznej sytuacji ( oczywiście z umiarkowana prędkościa ). Serdecznie polecam poloneza jako świetna zabawka na weekend
Średnie spalanie dla FSO Polonez Caro 1.6 76KM 56kW 1991-1997
9,6
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
FSO Polonez
Caro 1.6 76KM 56kW
Auto użytkuję od 2002r. Jestem jego drugim włascicielem w przeciągu tylu lat. Jak go mam i poruszam się nim w każdą porę roku to wręcz super auto nigdy mnie nie zawiodło z nieznanych przyczyn... Tylko raz miałem poważną usterkę przez mój błąd!!! bo wstawiłem akumulator z odwrotna polaryzacją moje niedopatrzenie i tak podłączyłem moja głupota, a co za tym idzie spaliłem diody na alternatorze... Wszyscy ludzie co gadają jakies bzdury, ze pali dużo to jakieś wyssane z palca bo jaką nogę masz to tyle spali taka jest prawda, a jak umiesz człeku jeden z drugim operować "gazem" i masz do tego wyważone koła+odpowiednio napompowane to auto bardzo ekonomiczne. Dane z zeszłego roku bo pojechałem na mazury i spalanie w 4!!! osoby+cały bagażnik załadowany i tylna półka, a nawet troche w samochodzie na tylnej kanapie z jazdą w przedziale 90-110km/h to samochód skonsumował 7 litrów gazu na 100km!!! Co prawda o samochód dbam i wymieniam płyny do tego sam przeprowadzam diagnostykę oraz reperuję silnik po swojemu nie oddam mechanikom bo to %6$%^& :) Sam wymieniłem już dwa razy uszczelkę pod głowicą (NIE BYŁA WYDMUCHANA ZANZACZAM) sam zregenerowałem hydropopychacze sam robiłem zawory ;) sam wymieniałem sprzęgło ;) wymieniałem wszystko za wczasu nim padło bo taka prawda jak dbasz tak masz ;) Efekty tego mam po dzień dzisiejszy i to od 12 lat!!! AUTO nigdy nie odmówiło współpracy czy to było -30 czy +30 zawsze zapaliło zawsze dowiozło mnie to auto do celu. Drodzy użytkownicy bo zamiast wypicia kilku piw w piątek po robocie czy w sobotę to można przenzaczyć na proste prace i nawet samochód nie rdzewieje bo sam go zabezpieczyłem starymi metodami smar+olej przepracowany+wiórki i o dziwo działa... Zamiast narzekać jakie to złe jak dużo pali troche roboty własnej i auto śmiga!!! EFEKT murowany nawet dla laika
10,0
FSO Polonez
Caro 1.6 76KM 56kW
Jeśli chodzi o miasto to poldek bardzo lubi pic. Szczególnie zimą - stąd ta 13-stka. Przy robieniu krótkich przebiegów na mieście (nie zdąży się zagrzac itd), niskiej temperaturze - tyle spali. Jeżeli chodzi o trasę to spalanie dobre - 9 litrów licząc prędkośc tak 100 - 110km/h. Jeżeli chodzi o minusy to słabe wyciszenie auta, słabe zawieszenie i ciut za mało mocy jak na tą masę. Jednak jeśli przyjdzie coś kupic, wymienic to części niekiedy są tańsze niż do składaków wigry. Przykładowo nowa tarcza hamulcowa - 20PLN. Śmiech na sali. Nic tylko lac paliwo i jezdzic. Moj model (85k) ani razu nie zawiodl. Tzn raz pare dni temu - nie wymienilem paska rozrzadu i się rozwalił, ale już hula jak pszczółka. Pozdro dla posiadaczy i koneserów oldschool marki.
7,1
FSO Polonez
Caro 1.6 76KM 56kW
od nowości jeżdze na oleju castrol gtx-2, potem castrol gtx.silnik jest idealnie czysty,co zawsze mówi mi mój mechanik podczas diagnostyki silnika corocznej.obecnie przymierzam sie do zmiany oleju na castrol magnatec półsyntetyczny na zmiane oleju przekładniwego firmy mobil oraz w tylnym moście.ponadtto mam zamiar wlaćzestaw ceramizeró do silnika,skrzyni i tylnego mostu.mam zamiar sprawdzić wtedy najnizsze spalanie poloneza.być może wstawie też magnetyzer do ukladu paliwowego....ale na jego efekty trzeba będzie poczekac kilka miesiecy.to wszystko robie z ciekawości i to takie moje hobby.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Caro