Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o FSO Polonez Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW 1978-1991

FSO Polonez Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW 1978-1991
Lata produkcji: 1978 - 1991
Segment: Niższa klasa średnia

Oceny FSO Polonez I Hatchback 1.5 AB 82 KM 60 kW

Ogólna ocena
3,94
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność
WADY - Drobne usterki - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

CHUDSON
FSO Polonez I Hatchback
1.5 AB 82KM 60kW (1978-1991) 3,77
Jak ktoś szuka środka transportu o którego nie trzeba dbać i można katować to poldek nie jest takim samochodem , Natomiast dla kogoś kto kocha samochody i obchodzi się z nimi właściwe poldek odwdzięczy się niezawodnością - to auto uczy szanować samochód
dodano 12 lat temu przez CHUDSON
Bartosz Maciej
FSO Polonez I Hatchback
1.5 AB 82KM 60kW (1978-1991) 4,62
Ładny samochód, kanciasty, komfortowy, Tylnonapędowy, polskiej produkcji, obecnie już historyczny. Z dwulitrowym silnikiem, wystylizowany na rajdówkę z lat 80- tych - maszyna doskonała nawet na obecne czasy. W oryginale - piękny zabytek, warto go mieć. Kupiłem go po 10 latach jazdy wieloma samochodami z sentymentu, z serca, z niechęci do nowoczesnych, wyokrąglonych,\"bezpłciowych\" plastików z układami scalonymi.
dodano 7 lat temu przez Bartosz Maciej
serafin2001@o2.pl
FSO Polonez I Hatchback
1.5 AB 82KM 60kW (1978-1991) 3,38
Auto odziedziczyłem po tacie i bracie (kolejno). Tata dbał bardzo i trzymał w garażu, brat lał i jeździł, za bardzo się nie przejmował, za jego kadencji sporo usterek (stał pod chmurką). Ja też leję i jeżdżę, ale staram się utrzymywać go tak żeby był sprawny na następny raz i żebym nie musiał się wstydzić że brudny. Sąsiedzi chwalą jak zawsze, ale i tak widać, że wolał stać w garażu. Największy mankament to ten zamulony silnik i duże spalanie....
dodano 13 lat temu przez serafin2001@o2.pl

Dane techniczne FSO Polonez Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW 1978-1991

Podstawowe parametry FSO Polonez Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
Produkowany od 1978 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1481 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Przeniesienie napędu FSO Polonez Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen FSO Polonez

Liczba wpisów: 18

Brak masy.

dodał: Tabur, 6 lat temu
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.

Zbyt masywny słupek "C".

dodał: Tabur, 6 lat temu
Stylistyka nadwozia Poloneza, choć może i bardzo nowoczesna jak na pierwsze lata produkcji, niosła z sobą pewne niedogodności. Jedną z nich jest zbyt masywny słupek "C", który skutecznie zwiększa martwe pole widzenia kierowcy. Zatem zmiana pasa z lewego na prawy, bez uprzedniego upewnienia się, że żaden pojazd nie znajduje się w bezpośredniej bliskości, może okazać się dla prowadzących polonezy z pierwszej serii produkcyjnej manewrem wielce niebezpiecznym.

Brudna podsufitka nad szybą tylną.

dodał: Tabur, 6 lat temu
Welurowa podsufitka w pierwszych polonezach była symbolem luksusu. Jednak właścicielom tych aut nie było dane długo cieszyć się jej zadowalającym wyglądem. Po kilku miesiącach eksploatacji, piękny beżowy kolor zamieniał się, w okolicach tylnej szyby, w szary, a następnie w obrzydliwie czarny kolor. Nad szybą, bowiem znajdowały się otwory wentylacyjne, które przykryte były tylko samym materiałem stanowiącym wykończnie sufitu. Przepływ powietrza musiał więc dawać takie objawy.

Publikacje o FSO Polonez