Szukaj

Informacje o FSO Polonez Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW 1978-1991

Lata produkcji: 1978 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1978 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1481 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~serafin2001@o2.pl
Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
FSO Polonez
Auto odziedziczyłem po tacie i bracie (kolejno). Tata dbał bardzo i trzymał w garażu, brat lał i jeździł, za bardzo się nie przejmował, za jego kadencji sporo usterek (stał pod chmurką). Ja też leję i jeżdżę, ale staram się utrzymywać go tak żeby był sprawny na następny raz i żebym nie musiał się wstydzić że brudny. Sąsiedzi chwalą jak zawsze, ale i tak widać, że wolał stać w garażu. Największy mankament to ten zamulony silnik i duże spalanie. To auto było miom marzeniem od dzieciństwa i cieszę się bardzo, że jest w mojej dyspozycji. Jeździ się przytulnie, szczególnie w towarzystwie sympatii. Jak już się silnik rozgrzeje to chodzi bardzo kulturnie i miło się go słucha ;) Jak się dba tak się ma :D
3,5
~DawidMiko
Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
FSO Polonez
A wiec puenta: samochód ten jest to tani, dobry samochód. Gdyby nie spalanie i troszkę dynamiczniejsza jednostka napędowa z pewnością miałby lepsze oceny. Dla osoby która lubi zabytki autko idealne. Rarytas! Dbajmy o polska motoryzację! Nie bądźmy burakami, nie niszczmy samochodów typu Polonez, Maluch. To piękne samochodu pochodzące z czarnej i brzydkiej epoki komunizmu.
4,6
~Bartosz Maciej
Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
FSO Polonez
Ładny samochód, kanciasty, komfortowy, Tylnonapędowy, polskiej produkcji, obecnie już historyczny. Z dwulitrowym silnikiem, wystylizowany na rajdówkę z lat 80- tych - maszyna doskonała nawet na obecne czasy. W oryginale - piękny zabytek, warto go mieć. Kupiłem go po 10 latach jazdy wieloma samochodami z sentymentu, z serca, z niechęci do nowoczesnych, wyokrąglonych,\"bezpłciowych\" plastików z układami scalonymi.
Średnie spalanie dla FSO Polonez Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW 1978-1991
9,7
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,1
Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
FSO Polonez
Silnik niby 82KM ale gdzie to nie wiem. Jak na moj gust to takie 50KM. BARDZO istotne jest wyregulowanie ganika - nie tylko wolnych obrotow ale takze mieszanki paliwa. Zabojcze dla niego jest jezdzenie w zimie na krotkie trasy - niestety trzeba jakies 3 minuty jezdzic na ssaniu, a to powoduje ze w baku robi sie wir... niestety w obecnych czasach (2009) ciezko juz o czesci, a samochod coraz czesciej ma awarie rzadkich podzespolow i trudno je zdobyc, nawet na allegro. Uzywam do jazdy codziennej glownie po miescie, ale niestety przyznac trzeba ze to nie jest ekonomiczny samochod. Znaczenie ma takze ´efekt psychologiczny´: maly bak i spalanie 11l/100km powoduja, ze czesto odwiedza sie stacje paliw. Miesieczne utrzymanie przy jezdzie srednio 1100km/miesiac to 600PLN wraz z czesciami - zawsze sie cos zepsuje :) Auto polecam ludziom, ktorzy chcieli by zapoznac sie z silnikami i ich naprawa - wszystko jest proste, jest wiele publikacji i ksiazek o naprawach.
8,0
Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
FSO Polonez
wtedy jak go miałem to był pod tym względem boski..gaz tani,prawie się nie psuł a części za półdarmo..spalanie gazu oscylowało w granicach 8 (delikatna jazda w trasie) do 13 litrów (dynamiczna jazda po mieście),w trasie przy prędkościach 130-140 km/h brał tak plus minus 9-11,spalanie min.,średnie itd. podaję w benzynie..
10,0
Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
FSO Polonez
najmniej spalil 7.6 na trasie na gazie!!! skrecilem parownik tak, ze nie osiagal 4000tys obr. normalnie 9-10 gazu na trasie, 13.5 samo miasto, ale bez brawury, bo takimi autkami nie wolno szpanowac...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Hatchback