Szukaj

Informacje o FSO Polonez Hatchback 1.5 GL 82KM 60kW 1991

Lata produkcji: 1991 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1481 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~dark_sky hurricane9kp@op.pl
Hatchback 1.5 GL 82KM 60kW
FSO Polonez
ogólnie polecam jako pierwszy samochód do nauki jazdy, lekki tył napęd na tył nad i podsterowność, wymaga cierpliwości i jakiegokolwiek przywiązania i wiedzy technicznej na prostym poziomie. Ten który jeżdzi u mnie w rodzinie jako 2 auto tylko raczej po mieście terazjest otoczony opieką raczej. Za cene 1500 - 2000 tysie można kupić takie cudo jak moje. Zaznaczam że jest to polonez Caro z 92 r. kolor seledynowy metalic + elektryka szyb z przodu - 4 tarczówki ( prawdopodobnie wersja eksportowa do Włoch) - kupiona za 86 mln zł z tego co pamietam w polmozbycie ( ojciec wziął tego bo innego nie było, a ten był droższy o 8 mln od standardowej wiśni :)). Będę jeździł do zdechu tej maszyny, albo oddam kiedyś szwagrowi na dobicie, gwarantuje że 20 lat na pewno osiągnie zanim odejdzie do lamusa.
3,8
~kontek89k@poczta.onet.pl
Hatchback 1.5 GL 82KM 60kW
FSO Polonez
Mimo wielu wad, niedoróbek i archaicznej konstrukcji jest to samochód udany. Łatwość obsługi oraz naprawa jest dużą zaletą tego samochodu z (punktu eksploatacyjnego). Jeśli masz w sobie smykałkę do dłubania przy samochodach to polonez nie sprawi żadnego problemu. Chociaż mógłby mieć troszkę lepsze blachy, mniejszą awaryjność i żwawszy silnik. Reszta to kwestia indywidualna.
3,9
~gienekleciej@op.pl
Hatchback 1.5 GL 82KM 60kW
FSO Polonez
no cóż nie jest to japończyk, ale jest tani w kupnie i eksploatacji, a to się liczy, jest mocny i wytrzymały jak muł. Jeżdżę dużo bo 2000km miesięcznie, stosuję dobry olej, klocki Lucasa, hamuje jak brzytwa, jak na 1992 rocznik to blachy dzielnie się trzymają, trochę będę musiał już w tym roku porobić, głownie drzwi. Ogólnie jestem bardzo zadowolony

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Hatchback