Szukaj

Informacje o FSO Polonez Hatchback 1.5 i 75KM 55kW 1988-1991

Lata produkcji: 1988 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1988 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1481 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 2900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~tadesko@op.pl
FSO Polonez
Hatchback 1.5 i 75KM 55kW
Szkoda że skazano poloneza na samozniszczenie, fura jest bezpieczna wystarczająco trwała i szybka. Ostatnie modele miewały klimatyzację i nawet miejsce na balony. Hamulce też były już ok. Bez problemów można było je doposażyć w nowinki techniczne: ABS i tym podobne duperele, wstawić jakieś nowe 1800 ccm, tylne mosty robić na nowych a nie zużtych obrabiarkach. Jest tak wielka gama diesli że moża było coś tam wstawić lżejszego od 1900 citroena lub wzmocnić konstrukcję przodu auta. Tak niestety wkrótce nie będzie śladu po tych autach i zostaną kluby miłośników. Miałem 5 polonezów. Mojego trucka z 1994 roku sprzedałem gdy miał przebieg 316000 km - oczywiście bez remontu. To był prawdziwy wół roboczy...
3,3
~SzamaN
FSO Polonez
Hatchback 1.5 i 75KM 55kW
Mam Poldiego rocznik 90 1.5 LPG od 2002 i bujam się nim jeszcze ale stwierdzam że jest to autko dla emerytów,choc nie powiem zimą mozna sobie nim nieźle posmigac ale tylko zima :))) niestety najgorszy jest silnik który według mnie mógłby się nadawać jedynie do Traktora ja przez moją kadecje weksploatowałem 3 silniki i dwa mosty szkrzynie zreszta też ale niech sobie wyje co mi tam:)))przynajmniej jestem słyszalny z daleka.Pozatym Poldi jest dosyc wygodna kimatyczną furką
3,4
~reis@wp.pl
FSO Polonez
Hatchback 1.5 i 75KM 55kW
Auto jak na polski wynalazek jest całkiem niezłe, ale blachy to ma naprawde do d..., ma go od 1991 r. w tym czasie z poważnych usterek to pęknięte resory (dwa) ale to chyba wina bruku w mojej miejscowości (Ośno Lubuskie przy samym Ratuszu mi poszły), wymiana sprzęgła, i po 170 000 wymiana silnika na fiatowski 1500 (chodzi jak żyleta, po remoncie pali w mieście do 9,0ln na trasie 7,0 - 7,5l serio serio). tylko rdza już zaczyna mi drzwi żreć.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
FSO Polonez Hatchback