Szukaj

Informacje o FSO Polonez Truck 1.6 87KM 64kW 1986-1997

Lata produkcji: 1986 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1986 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1600 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 87 KM (64 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 79,5 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,5
~NIKI
Truck 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
hehe Tak naprawdę kupiłem ten samochód na po to żeby stał i zarabiał na siebie ;) Samochodem jeżdżę sporadycznie ale to naprawdę wielka przygoda. Naprawdę bardzo współczuje ludziom którzy tym czymś musza pokonywać 300 i więcej kilometrów. Układ kierowniczy jest tak nieprecyzyjny że nigdy niewiadomo gdzie to auto tak naprawdę pojedzie, wyciszenie mmmm jakie wyciszenie? Moim skromnym zadaniem go nie ma. Mam te auto rok i w tym czasie zrobiłem nim może 200 km i naprawdę współczuje ludziom którzy muszą jeździć na co dzień. No ale nic w tym roku zaczynam budowę to na pewno się przyda. A najlepsze jest to że przez rok auto się nie popsuło co prawda chyba nie działa pompa paliwa ale już chyba z taką go kupiłem ;)
2,8
~jagers77@interia.pl
Truck 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
Polski samochód na polskie drogi. Jest on prawie w pełni ekologiczny ponieważ z wiekiem ulega biodegradacji - miewątpliwie z tym hasłem mógłby się stac hitem eksportowym zwłaszcza na zachodzie europy i w USA. Najlepiej mieć sykałkę majsterkowicza - złotej rączki aby radzic sobie z tym samochodem, lub jeżeli żony nie pozwalają pic piwa w domu to zawsze można kupic taki samochód i powiedzieć że idzie sie do garażu pogrzebać przy samochodzie . Mozna tez zaprosić kolegów ...... Którzy tez nie mogą pić piwa w domu ....
4,2
~PREZES08
Truck 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
Porównując do zachodnich aut, to jest to auto tylko dobre. Ale biorąc pod uwagę realia to auto jest świetne. Poza kilkom mankamentami jest to pewniak, do tego niedrogi. Ewentualne naprawy też;) Poza tym darzę to auto ogromnym sentymentem:):)

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Truck