Szukaj

Informacje o Honda Accord V Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW 1995-1998

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu produkowana w latach 1993-1998. Był to pierwszy Accord wyprodukowany w europejskich zakładach Hondy. Auto znów zwiększyło swoje rozmiary. Równie zdecydowane były zmiany stylistyczne, przeprowadzone pod kątem potencjalnych nabywców samochodu w Europie. Charakterystycznymi elementami modelu były mocno zaokrąglone krawędzie, reflektory w kształcie klina oraz słabo, jak na wersję sedan, zarysowany bagażnik. W 1996 roku Accord IV został poddany drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2155 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 95 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Tadek
Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW
Honda Accord V
Jeżdżąc tym samochodem ponad 6 lat nic w nim nie naprawiałem abym musiał przerwać jazdę.Samochód jeździł 19 lat po Polsce i miał 3 właścicieli gdzie każdy zrobił po 90tys.Ślady korozji dopiero pojawiły się w tamtym roku w postaci kilku pęcherzy na karoserii i elementy pod podwoziem zaczęła brać rdza,pewnie przez to że go nie garażowałem jak poprzedni właściciele.Jeszcze na nim fabryczny pierwszy lakier.Raz w nim wymieniłem silnik dmuchawy,co kilka miesięcy żarówki przednich lamp, komplet tarcz z klockami i drugi raz klocki na przednią oś,świece zapłonowe co 3 lata zapobiegawczo.Wszystko w przeciągu 90tys km. Z dodatkowych rzeczy których producent nie montował jak LPG to musialem wymienić raz reduktor i 2gi raz go zregenerować.
4,7
~bojan
Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW
Honda Accord V
Autem jezdze 2 lata i ocenieam je na 6 !!! wczesniej jezdzilem roznymi autami i te bije na glowe wszystkie ktore mialem do tej pory i to pod roznymi wzgledami :) Jest zupelenie BEZAWARYJNE, dynamiczne , przestronne a do tego malo pali po wlozeniu sekwencji STAG. Poprzednie auto to Ibiza 1,9 Tdi 150 KM , moze sie schowac ! poza osiagami ktore wcale nie byly nie wiadomo jak lepsze od Hondy to non stop sie psula . Co do silnika to 2.2 VTEC jest wystarczający do tego auta , jak chcemy pojechac szybciej nie ma problemu , redukcja, gaz do dechy i na 3-biegu do 150 KM/H mamy chwila moment , juz nie jeden TDI sie przekonal co ta Honda potrafi , w zakretach trzyma sie wysmienicie na seryjnym zawieszeniu , ostatnio w prezencie za swietne sprawowanie podarowałem jej piekne 17\" z nowymi oponami i teraz jezdzi jeszcze lepiej . Na wyposazeniu posiadam klimatyzacje , skorzaną tapicerke , podgrzewane i elektryczne fotele , tempomat , elektryke 4 szyb , lusterek (podgrzewanych),szyberdachu takze wszystko co jest potrzebne zeby podrozowac w komforcie a dodam ze auto kupiłem za smieszne pieniądze za to co dostałem i dostaje do dzis... czuje ze nie zamienie je na zadne inne !
4,3
~konzi
Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW
Honda Accord V
świetne auto, mimo ponad 15 lat dalej wygląda dobrze, wygodne przestronne i bezpieczne, gdyby nie korozja byłoby to idealne auto, spalanie wprawdzie troche spore ale da sie to przeżyć, wrażenia z jazdy i niezawodność rekompensują wady tego samochodu
Średnie spalanie dla Honda Accord V Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW 1995-1998
9,5
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW
Honda Accord V
Jest to model z automatyczną skrzynią biegów.Instalacja starej generacji jeszcze regulowana na śrubkę.Przy dodawaniu raportu nie mogłem wybrać Automat bo nie było takiej opcji.Przez 7 lat jeżdżenia średnie spalanie to 12.5l Raz więcej raz mniej.Na trasie mniej niż 10.5 nie udało się uzyskać jeszcze przy prędkościach ok 90km/h.Może przy 80ciu by zeszło do 10l.Trasa przy 140km/h to 14l/100km.Jeszcze przed zakupem Accorda miałem ciężką nogę ale wtedy średnie spalanie z przewagą krótkich odcinków to ok 15l.Przy spokojnej jeździe od 11.5 do 12.5 w zależności od ruchu ulicznego i nie przekraczając często 100km/h.Gdy reduktor gazu się skończył to wzrosło o ok 2l ,po wymianie wróciło do normy.Na benzynie go nie testowałem ani też maksymalnego spalania bo agresywnie nim nie jeździłem ze względu na wysokie spalanie.
10,3
Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW
Honda Accord V
Po zamontowaniu sekwencji uzytkowanie stało sie tanie :) spalanie w przeliczeniu na koszty takie jak w dieslu a nawet i mniejsze , a dodac trzeba do tego ze nie trzeba wymieniac co rusz czegos tak jak to ma miejsce w ropniakach ;)
9,8
Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW
Honda Accord V
W mieście spala trochę dużo,ale w większosci jeździ się w korkach więc stoi a paliwo płynie :). W trasie na autostradzie w Austrii uzyskałem spalanie na poziomie 7.8 l/100 LPG ale nie przekraczałem 100 km/h (jechałem na tempomacie) Tak ogólnie na gabaryty samochodu i silnik spala stosunkowo niewiele.

Usterki Honda Accord V

Liczba wpisów: 23
Samochód nie chce odpalić z kluczyka
  • Honda Accord V Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW 1996-1998
  • silnik
Ciężko palił, po jakimś czasie padła turbina. Turbina po regeneracji, głowica też była regenerowana, pierścienie były jeszcze w dobrym stanie to nie wymieniałem, uszczelka pod głowicą wymieniona, swiece dobrze grzeją. Samochód(accord V '96 2.0 tdi) nie chce palić z kluczyka natomiast z popychu odpala zaledwie po niecalym metrze wystarczy że troche przetoczą sie koła i pali jak zła. Wypalone 2 gniazda zaworowe, na 1 tloku nie było kompresji, 2gi troche przepuszczał, padła turbina, przepalony olej w kolektorze między głowicą a turbiną. Zregenerowana turbina, głowica. Wymieniona wyszczelka pod glowicą, zawory.
Oczekuje na rozwiązanie
gotowanko :d
  • Honda Accord V Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW 1995-1998
  • układ chłodzenia
Witam , mam wersje amerykanska accorda rok 95 , problem objawia sie następująco.Po niedługim czasie od uruchomienia silnika woda zaczyma sie gotowac i ucieka wezykiem ktory powinien prowadzic do pojemniczka wyrownawczego ( ktorego nie ma bo poprzedni własciciel wstawil w jego miejsce filtr powietrza , brakowalo miejsca xd) woda zaczyna sie gotowac i ucieka mimo tego ze temperatura ktora wstazuje auto jest niby w normie. Silnik nie jest zatarty ,rozprzezony , pracuje wprost slicznie. Z gory dziekuje i pozdrawiam nie mam pojecia dopiero sie zabieram , jak narazie mysle co to moze byc a opcji jest wiele
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Brak prądu w szybach.
  • Honda Accord V Sedan 2.0 i S 131KM 96kW 1993-1996
  • instalacja elektryczna
Witam. Kupiłem accorda z 1996 roku 2.0i es, w którym nie działały elektryczne szyby w przednich drzwiach. Poprzedni właściciel, który był pierwszym od nowości właścicielem, powiedział, że to ma być wina panelu (przełączników) od szyb. Zobaczyłem po ile na allegro chodzą takie panele i wyszło że ok. 80 zł dlatego skusiłem się na to auto. W domu po wyjęciu tych przełączników okazało się, że te przełączniki są już wymienione bo pisze na nich "accord 95" co świadczy o tym, że są np. ze Słomczyna albo z allegro. Rozebrałem drzwi od pasażera i znalazłem rozłączoną kostkę po złączeniu jej okazało się, że szyba się opuszcza elektrycznie, ale nie podnosi. Ktoś specjalnie rozłączył tę kostkę aby mówić kupującemu, że wystarczy wymienić tylko panel i będzie w porządku. Gdyby ktoś miał coś mądrego do powiedzenia proszę o maila na adres arkadiuszwojnaro@wp.pl. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Accord V Sedan