Szukaj

Informacje o Honda Accord V Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu produkowana w latach 1993-1998. Był to pierwszy Accord wyprodukowany w europejskich zakładach Hondy. Auto znów zwiększyło swoje rozmiary. Równie zdecydowane były zmiany stylistyczne, przeprowadzone pod kątem potencjalnych nabywców samochodu w Europie. Charakterystycznymi elementami modelu były mocno zaokrąglone krawędzie, reflektory w kształcie klina oraz słabo, jak na wersję sedan, zarysowany bagażnik. W 1996 roku Accord IV został poddany drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 88,9 mm
Zapłon samoczynny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~Krzysztof
Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW
Honda Accord V
Docelowo chcemy kupić Accorda z silnikiem 2.2 i-ctdi (hondowskim). Jest mocniejszy no i zrobiony przez Hondę, a w naszym modelu pochodzi z Rovera. Generalnie biorąc pod uwagę wiek samochodu oraz jego przebieg, jest super. Stąd też m.in. chęć kupienia nowego modelu. Aczkolwiek moim zdaniem generacja V jest jedną z najładniejszych Accordów. Samochód wygląda jakby miał 6 lat a nie 16 (zarówno na zewnątrz jak i w środku). Niektórzy skarżą się na to, że Honda gnije - w naszym przypadku jest jeden mały wyprysk rdzy na masce, wielkości 1/3 paznokcia od małego palca i się nie powiększa. Pomimo wieku i przebiegu nic w nim nie skrzypi, nie zgrzyta. Części oryginalne są być może i drogie, ale samochód właściwie się nie psuje. Naszym Accordem żona dzień w dzień jeździ do pracy (w sumie w dwie strony 50 km), w weekendy ja jeździłem do szkoły albo odwiedzaliśmy rodzinkę. Także auto prawie codziennie pokonywało pewne odległości. Przez 3 lata zrobiliśmy nim ponad 70 tys. kilometrów i w zasadzie nic się nie dzieje. A komfort jazdy jest bardzo dobry (oczywiście to też zależy od tego, kto ma jakie potrzeby).
4,5
~shady
Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW
Honda Accord V
auto naprawde dobre pod wzgledem technicznym, od wymiany do wymiany oleju nie ubywa, silnik dosc elastyczny, niestety do doskonalosci brakuje dobrej blachy,, ta jest straszna, trzeba przygotowac sie do zaprawek, a tak to wystarczy czesci eksploatacyjne wymieniac, lac paliwo i jezdzic, polecam
4,3
~AccordFan
Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW
Honda Accord V
Jestem naprawde zadowolony z cichego zawieszenia, ekonomicznego, mocnego silnika i dużej przestrzenie dla kierowcy i pasażerów. Wygodne fotele, w których trasa 500-600 kilometrów to wygoda i przyjemność, bez zmęczenia i mocny silnik, z którym wyprzedanie to przyjemność. DWa tiry na trasie do wyprzedzenia to nie problem.
Średnie spalanie dla Honda Accord V Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW 1996-1998
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW
Honda Accord V
W zakresie spalania Polakom zawsze będzie mało :). Teścia benzyna pali ok. 5 litrów, ale to corsa z silnikiem 1,2 :D. Jak na auto tych gabarytów, technologię lat 90-tych oraz litraż silnika - nie można chcieć więcej. Generalnie mieści się w 6 litrach w cyklu mieszanym, w trasie do 110 schodzi do ok. 5,5 litra. Jakby jechać oszczędniej, koło 5-ciu litrów też się zakręci. Generalnie więcej niż 6,5 litra nie spala (u nas występuje głównie cykl mieszany, typowego miejskiego nie ma, albo występuje sporadycznie), ale nie katujemy samochodu - z reguły jeździmy do 120 km - do 150 przy wyprzedzaniu.
6,1
Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW
Honda Accord V
Spalanie rewelacyjne. W porównaniu z moim poprzednim samochodem (VW Polo 1.9 D) nie widze wiekszej różnicy. Przyjemność z jazdy jest za to ogromna, w bagazniku dużo miejsca, a nie schowek na torebkę ;) Koszty napraw różnie. Na początku zaparłam się żeby używać części tylko fabrycznych...i złamałam sie dopiero przy pompie hamulcowej, którą serwis wycenił mi na 1380 zł! Kupiłam używkę od Rovera za 50 (od Hondy za diabła nie mogłam dostać) i działa... Spalanie podaje na oko, nie liczyłam nigdzy...
6,3
Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW
Honda Accord V
Jak na tą moc i pojemność jestem bardzo zadowolony. 5.6 litra w trasie, 6.2 w mieszanym, ok. 7 litrów w mieście. Tankuje BioEster i jestem zadowolony, silnik ciszej pracuje, ale trochę więcej go spala, tak ok 0,3 litra więcej, ale Bio jest tańsze od ON. U mnie Bio kosztuje ok. 3.70 zł, a ON 4.35 zł. Więc opłaca się tankować Bio mimo, że więcej go spala, i spaliny mają zapach frytej, albo naleśników ;) Ceny napraw nie należą do tanich, bo oryginalne części do "japoców" nie są tanie, ale ceny zamienników ok. Np. klocki hamulcowe komplet na przód i tył ok. 200zł. W 13 letnim aucie z czsem mogą się zużyć zaciski hamulcowe i trzeba je zregenerować, wymianiając uszczelki(komplet uszczelek do 1 zacisku ok. 20zł). A cały nowy zacisk ok. 700zł, a jak daje się stary w rozliczeniu to 150zł taniej. Więc lepiej na własną ręke odremontować je niż kupować nowe zaciski.

Usterki Honda Accord V

Liczba wpisów: 23
Samochód nie chce odpalić z kluczyka
  • Honda Accord V Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW 1996-1998
  • silnik
Ciężko palił, po jakimś czasie padła turbina. Turbina po regeneracji, głowica też była regenerowana, pierścienie były jeszcze w dobrym stanie to nie wymieniałem, uszczelka pod głowicą wymieniona, swiece dobrze grzeją. Samochód(accord V '96 2.0 tdi) nie chce palić z kluczyka natomiast z popychu odpala zaledwie po niecalym metrze wystarczy że troche przetoczą sie koła i pali jak zła. Wypalone 2 gniazda zaworowe, na 1 tloku nie było kompresji, 2gi troche przepuszczał, padła turbina, przepalony olej w kolektorze między głowicą a turbiną. Zregenerowana turbina, głowica. Wymieniona wyszczelka pod glowicą, zawory.
Oczekuje na rozwiązanie
gotowanko :d
  • Honda Accord V Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW 1995-1998
  • układ chłodzenia
Witam , mam wersje amerykanska accorda rok 95 , problem objawia sie następująco.Po niedługim czasie od uruchomienia silnika woda zaczyma sie gotowac i ucieka wezykiem ktory powinien prowadzic do pojemniczka wyrownawczego ( ktorego nie ma bo poprzedni własciciel wstawil w jego miejsce filtr powietrza , brakowalo miejsca xd) woda zaczyna sie gotowac i ucieka mimo tego ze temperatura ktora wstazuje auto jest niby w normie. Silnik nie jest zatarty ,rozprzezony , pracuje wprost slicznie. Z gory dziekuje i pozdrawiam nie mam pojecia dopiero sie zabieram , jak narazie mysle co to moze byc a opcji jest wiele
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Brak prądu w szybach.
  • Honda Accord V Sedan 2.0 i S 131KM 96kW 1993-1996
  • instalacja elektryczna
Witam. Kupiłem accorda z 1996 roku 2.0i es, w którym nie działały elektryczne szyby w przednich drzwiach. Poprzedni właściciel, który był pierwszym od nowości właścicielem, powiedział, że to ma być wina panelu (przełączników) od szyb. Zobaczyłem po ile na allegro chodzą takie panele i wyszło że ok. 80 zł dlatego skusiłem się na to auto. W domu po wyjęciu tych przełączników okazało się, że te przełączniki są już wymienione bo pisze na nich "accord 95" co świadczy o tym, że są np. ze Słomczyna albo z allegro. Rozebrałem drzwi od pasażera i znalazłem rozłączoną kostkę po złączeniu jej okazało się, że szyba się opuszcza elektrycznie, ale nie podnosi. Ktoś specjalnie rozłączył tę kostkę aby mówić kupującemu, że wystarczy wymienić tylko panel i będzie w porządku. Gdyby ktoś miał coś mądrego do powiedzenia proszę o maila na adres arkadiuszwojnaro@wp.pl. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Accord V Sedan