Szukaj

Informacje o Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia

Siódma generacja modelu produkowana w latach 2002-2007. W porównaniu do swojego poprzednika, Accord VII zwiększył swoje rozmiary i został głęboko przeprojektowany. Od 2003 roku oferowany także w wersji kombi. W 2005 roku model został poddany face-liftingowi. Europejska wersja samochodu była oferowana w USA (z bogatszym wyposażeniem) jako Acura TSX. W Stanach Zjednoczonych siódma generacja Accorda zdecydowanie różniła się od wersji europejskiej. W Japonii model sprzedawano pod nazwą Honda Inspire. Samochód Roku 2002 w Japonii.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~staszek
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Auto przeszacowane i niesportowe.Najzwyklej w świecie mułowate i za sztywne.Nie na dzisiejsze standardy.Polecam jazdę próbną przy zakupie bo to w istocie auto dla kapelusznika i jeżeli kupimy z taką świadomościa to da duzo radości.Auto nie na autostrady lecz na codzienne dojazdy do pracy gdzie świetnie się sprawdzi.Rdzewieje,silnik przy tym przebiegu bierze 1-2l oleju na 10tys (tak zmieniam) wyglada na pierścienie niektórzy mowią ze ten typ tak ma...Trudno powiedzieć w takim razie to auto na benzyne i olej...Nie kręcę go bo dźwięk mnie drażni.Poprawne,stonowane,moze sie podobać typ auta daily dla gospodyń domowych/kapelusznika ,nie jest to type-s...Pytanie czemu go mam? -odziedziczyłem w pewnym sensie i juz sie pozbyłem.Dobra rzecz że to auto drogie (za drogie) jak znajdzie sie amator to auto idzie od ręki chociaz w serwisie słyszałem że Accorda coraz trudniej sprzedac - młodych którzy łykają emblemat Hondy nie stać na nie ,dla starszych są auta tańsze i zwyczajnie lepsze.A jeżeli juz maja to jak wspomniałem auto do spokojnej jazdy na lata.Teraz jeżdze Peugeotem 508 2.0Hdi.....hm...lepsza jakość,cena,silnik ,różnica kosmos.
3,6
~zbyszek
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Auto mojego Ojca.Cóz tu pisać...ani szał ani rozczarowanie...Auto troche już (wg mnie) niedzisiejsze i przerklamowane.Taki codzienny wozidup do czego sie nie przyznadzą młodzi kierowcy który marzą o rajdówce i udaja że to Accord....No nie....Jezdżę Mondeo/Fusion ecoboost ,nawet nie ma co porównywac dynamiki czy stylu,wykończenia,widac róznice epok ,z drugiej strony auto młodsze o kilkanaście lat....Wracajac do Hani...Eksploatacja przez te wszystkie lata na normalnym poziomie,bez specjalnych extra wydatków, wciągu 10 lat o ile pamiętam dobrze to Ojciec remontował skrzynie (łozyska i luzy) maglownice,przeguby,obszywał fotele bo uszyte z tandetnej nieodpornej na czas tkaniny,zawieszenei trzeba robic na dobrych podzespołach bo tansze zamienniki nie dają gwarancji spokojnej jazdy.Poza tym rdza rdza rdza,ranty drzwi ,okien,podwozie i nadkola zrobione raczej z papieru niż z blachy,taka niekonczońca sie robota.Auto sztywne pomimo lat ,troche jak wóz drabiniasty głośne na autostradzie a to męczy powyzej 150tki nie da sie rozmawiać ,plastiki niestety trzeszczą,olej pije i trzeba miec na dolewki.Z tyłu troche ciasnawa....No i dynamika....Jaka dynamika? Muł,ktory dopiero tak od 6-6,5 tys obrotów daje ognia-kto tak jeżdzi po mieście? Cieawe jest to ze to stałe bolączki auta a na forach cicho sza.....Pan Stefan z serwisu potwierdza że to norma a robi w zasadzie głownie hondziny.....ale i tak warto.Tak samo mysli mój Tato :) Z plusów....nie jest ponadprzeciętnie awaryjne,wysoko kręcone daję trochę radości,z jasnych stron to chyba najjaśniejszy silnik starej daty,mułowaty ale czaso-odporny.Auto sympatyczne,trzeba pamiętać ze ma prawie 20 lat i to przeciętny codzienny model u nas gloryfikowany -dlaczego?Trudno powiedzieć.Honda ma inne modele do zabawy,pracy czy prestiżu.Ja osobiście miałem wrażenie że bedzie ciut solidniejsze.
4,9
~Jachu
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Długo się zastanawiałem nad Hondą Accord i szczerze przyznam, że nie żałuję swojej decyzji. Najważniejsza dla mnie rzeczą jest jej bezawaryjność, biorąc pod uwagę fakt ze auto jest z 2005 roku. W końcu auto jest składane w Japonii, a nie jak w przypadku Accorda VI generacji w Europie.Nie mam z nim najmniejszych problemów. Jeździłem już różnymi markami: Mercedes, Bmw, Audi. Niby bardzo dobre marki, a jednak zawsze coś potrafiło się zepsuć. W Hondzie tego nie doświadczam. Auto wygodne, sprężyste w prowadzeniu. Co prawda jeżdżę na alufelgach 18" ale nie ma problemu z komfortem.
Średnie spalanie dla Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
8,9
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Silnik mega oszczędny jak na swoja moc i wagę samochodu . Przy jeździe tylko do pracy ok 5 km płynnej jazdy spalanie ok 8 litrów ale wiadomo silnik zimny więc pali więcej czy zima czy lato spalanie podobne wiadomo w zimę temepratury robią swoje a w lato klima też potrafi dołożyć swoje. Przy jeździe krajówką średnia 90km/h odcinek ok 35 km spalanie w granicach 6-6,5 tak to nie bajki!! W trasie przy prędkościach autostradowych i większych średnio 160+ spalanie ok 11 litrów więc nie ma tragedii Nogę mam raczej lekką może też te dobre wyniki ale z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik do tego auta
8,4
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Samochód potrafi spalić niecałe 6 litrów, ale równie dobrze 12. Wszystko zależy od odcinka i stylu jazdy. Do pracy jeżdżę 50km w 1 stronę, niecałe 20 km miastem, wioskami, oraz trochę ponad 30 km autostradą. W 1 stronę potrafiłem osiągnać spalanie 5.9l ( rekord ), natomiast najczęściej jest ono w granicach 6,4l, z całej trasy (w obie strony) około 6,5 - 6,9l (być może w drugą stronę jest więcej wzniesień). Jeżdżę głównie z klimatyzacją (latem) i najczęściej w 2, czasami 3 osoby o łącznej wadze około 250kg+. Prędkość 110km/h autostradą, po mieście/wsiach staram się jeździć przepisowo, na maksymalnym możliwym i sensownym dla pracy silnika biegu. Autostrada 130-140km - 7,5l Z kolei jazda po mieście wypada bardzo różnie, kiedy robię odcinki typu 1-2km, a zdarza mi się, średnie spalanie oscyluje w granicach 11,5l, kiedy pokonuję miasto dość płynnie, wiadomo spalanie potrafi osiągnąć 7,5l. Średnio przy tankowaniu mam w okolicach 7,5-8l+ w zależności ile jeździłem po autostradach a ile po mieście.
10,7
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Auto nabyłem na chwile i jest ze mną 3 lata, przejechane 150 tys na samym gazie, razem 250 tys km. W ciągu 3 lat 2 razy wymieniłem hamulce przód i raz tył. Jedyna awaria jeśli można to tak nazwać to łożysko tył. Jeżdżę dosyć szybko i agresywnie dlatego nie patrzę na spalanie ale przy stałej prędkości 180 km/h przy 350 km auto spala niecałe 13 litrów gazu. Ma dwa minusy słupki przy przedniej szybie ograniczają widoczność w mieście i typowe dla sedana wąskie gardło. Auta specjalnie bie wymieniam na nowsze bo sie nie psuje a koszty utrzymania to śmiech! Szczerze polecam pomimo ze robi sie już staruszek.

Usterki Honda Accord VII

Liczba wpisów: 33
Uszkodzony czujnik przyspieszenia bocznego
  • Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
  • instalacja elektryczna
Witam. Dzisiaj byłem w warsztacie wymienić olej i żarówki. Samochód w 100% sprawny. Profilaktycznie poprosiłem o podpięcie pod komputer. Wyskoczył błąd czujnika przyspieszenia bocznego. Po odłączeniu komputera samochód już cały czas informuje (mimo skasowania błędu) o usterce (tablica wskaźników: żółty trójkącik, żółte VSA oraz info "check VSA"). Sprawdziłem, że czujnik przyspieszenia bocznego znajduje się w module VSA, który kosztuje 8700zł. 1. Dlaczego przed podłączeniem komputera samochód nic nie wyświetlał? 2. Czy można ten błąd wykasować, aby się nie pojawiał? 3. Jeśli nie, to jak najtaniej naprawić usterkę? Z góry dziękuję za pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Threads
  • Honda Accord VII Kombi 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2002-2008
  • inne
silnik do wysokosci 3000 obrotow pracuje bezblednie. po przekroczeniu tej wartosci zaczyna hamowac i zaswieca sie lampka zazeniowa i miga. W tym czasie silnik pracuje tylko do 2 tysiecy obrotow. trzeba robic reset komputera tak jak w instrukcji obslugi jest napisane.Moje zapytenie : co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika. Co mohe sam sprawdzic zanim pojde do warsztatu. Jestem za granica kraju i nie chcialbym sie wpedzac w niepotrzebne koszty. Czy z taka usterka moge dojechac do domu a to ponad 1000 km. Usterka wystepuje po przekroczeniu ponad 3000 obrotow silnika tylko resetowanie sterownika
Problem rozwiązany
4 komentarze
Wycie silnika
  • Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
  • układ napędowy
Witam, od jakiegoś czasu zwykle po tym jak już auto złapie odpowiednią temperaturę zaczyna wyć. Słychać to przy niższych prędkościach, a zwłaszcza przy zakrętach ( większe obroty przy skręcaniu kierownicą) , dźwięk jest podobny do tego jak wydaje silnik kiedy jedziemy na wstecznym. Identycznie brzmi jak w tym filmie na yt, gość też ma taki problem https://www.youtube.com/watch?v=0HBlKeQ46L8
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Honda Accord VII Sedan