Szukaj

Informacje o Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia

Siódma generacja modelu produkowana w latach 2002-2007. W porównaniu do swojego poprzednika, Accord VII zwiększył swoje rozmiary i został głęboko przeprojektowany. Od 2003 roku oferowany także w wersji kombi. W 2005 roku model został poddany face-liftingowi. Europejska wersja samochodu była oferowana w USA (z bogatszym wyposażeniem) jako Acura TSX. W Stanach Zjednoczonych siódma generacja Accorda zdecydowanie różniła się od wersji europejskiej. W Japonii model sprzedawano pod nazwą Honda Inspire. Samochód Roku 2002 w Japonii.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~marek
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Auto umiarkowanie solidne.Sportu w nim nie doświadczycie,wygoda jako tako.Najjaśniejszy punkt to silnik -regulować zawory lać olej (niestety mój egzemplaż brał go równo-ale to ponoć taka uroda) jeździć.Karoseria z papieru,brak sztywności co czuć na nierównościach,zawieszenie pomimo wzorowego stanu postukujące tu i ówdzie,wnętrze podatne na zmęczenie-materiały i spasowanie średniej jakości,w wielu moich autach lepsze.Zaskoczyło mnie mnóstwo pierdół do naprawy chociaż auto wydawało się zadbane - silniczek wycieraczek,mechanizm podnoszenia szyb,sworznie,łożysko,maglownica i......... rdza rdza rdza.Ranty ,nadkola,podwozie,pod uszczelkami.Skala zjawiska zdumiewająca jak w aucie popowodziowym.Chciałem Hondę,miałem i po temacie.Daje 4-kę za całokształt bo wsadziłem w nią mnóstwo pieniędzy ale nigdy na trasie mnie nie zostawiła.
3,6
~maciek
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Całokształt na 4ry -dam niżej żeby odczarować opinie wg mnie nierzetelne i stereotypy.Mam nieodparte wrażenie że to auto przeszacowane funkcjonujące np w USA jako zakupowóz a u nas nie wiedziec czemu traktowane jak ścigant - nie jest to auto neizawodne ale nie jest też ponad przeciętne.....W życiu.To dobre przeciętne auto i nic więcej i traktowanie go inaczej to błąd - chyba że ktoś się na Accorda z Poldka to rozumiem - uchylił mu sie raj....Ale do rzeczy. Auto kupione od bliskiego znajomego i dlatego kupione ,parę lat już minęło a wtedy wydawało nam sie to okazją.Niczym nie zaskoczyło troszkę rozczarowało brakiem dynamiki,tego "czegoś" na co liczyłem.Bezawaryjne w zasadzie w większym zakresie ale Laguna I z silnikiem 2l która była wcześniej też bezawaryjna i równie "dynamiczna" :) Teraz od 5 lat KIA i smiga bezawaryjnie więc taki stan uważam za normalny.Co zrobił w niej sąsiad- problemy z parującymi reflektorami plus stabilizatorami,miał problemy z wałkiem rozrządu,ASO wymieniało,utwardzał lakier bo ten był jak z akwareli - zgroza jaki miekki,coś tam z zamkami...Co robiłem ja -dolewałem olej :) Nie za duzo,bez tragedii ale tzreba o tym pamiętać,konserwowałem podwozie bo rdzewiało w oczach,tuleje stabilizatora to jakiś szajs,ze skrzypiącym wnętrzem nie wiedziałem co robić więc nie robiłem nic.Miałem wrażenie ze za często przepalają się żarówki i zużywaja klocki hamulcowe.Po dwóch latach bez żalu ale też bez niechęci rozstaliśmy się z autem.chętnie zostawił bym je dla zony bo to na miasto autko ok ale nie zostało "bo za duze" "nieporęczne" etc..
4,3
~Piotr
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Auto jak każde ma swoje wady i zalety. Po przesiadce z grupy VAG jestem mile zaskoczony jakością wykonania (dużo opinii o 'plastikowej hondzie' wydaje się być wyssane z palca), oraz legendarną bezawaryjnością. Accord jest wygodny, prowadzi się bardzo pewnie. Problemów z autem nie ma żadnych, olej wymieniany regularnie i brak problemów ze 'znikającym' olejem silnikowym. Z minusów - mały bagażnik i średnica otworu - serio mało wchodzi, zwłaszcza z kołem zapasowym (instalacja LPG). Motor bezawaryjny, jednak demonem prędkości nie jest, ale do jazdy codziennej w 100% wystarczy. Wyciszenie tragiczne, przy prędkościach autostradowych nie idzie normalnie rozmawiać.
Średnie spalanie dla Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
8,9
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Silnik mega oszczędny jak na swoja moc i wagę samochodu . Przy jeździe tylko do pracy ok 5 km płynnej jazdy spalanie ok 8 litrów ale wiadomo silnik zimny więc pali więcej czy zima czy lato spalanie podobne wiadomo w zimę temepratury robią swoje a w lato klima też potrafi dołożyć swoje. Przy jeździe krajówką średnia 90km/h odcinek ok 35 km spalanie w granicach 6-6,5 tak to nie bajki!! W trasie przy prędkościach autostradowych i większych średnio 160+ spalanie ok 11 litrów więc nie ma tragedii Nogę mam raczej lekką może też te dobre wyniki ale z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik do tego auta
8,4
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Samochód potrafi spalić niecałe 6 litrów, ale równie dobrze 12. Wszystko zależy od odcinka i stylu jazdy. Do pracy jeżdżę 50km w 1 stronę, niecałe 20 km miastem, wioskami, oraz trochę ponad 30 km autostradą. W 1 stronę potrafiłem osiągnać spalanie 5.9l ( rekord ), natomiast najczęściej jest ono w granicach 6,4l, z całej trasy (w obie strony) około 6,5 - 6,9l (być może w drugą stronę jest więcej wzniesień). Jeżdżę głównie z klimatyzacją (latem) i najczęściej w 2, czasami 3 osoby o łącznej wadze około 250kg+. Prędkość 110km/h autostradą, po mieście/wsiach staram się jeździć przepisowo, na maksymalnym możliwym i sensownym dla pracy silnika biegu. Autostrada 130-140km - 7,5l Z kolei jazda po mieście wypada bardzo różnie, kiedy robię odcinki typu 1-2km, a zdarza mi się, średnie spalanie oscyluje w granicach 11,5l, kiedy pokonuję miasto dość płynnie, wiadomo spalanie potrafi osiągnąć 7,5l. Średnio przy tankowaniu mam w okolicach 7,5-8l+ w zależności ile jeździłem po autostradach a ile po mieście.
10,7
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Auto nabyłem na chwile i jest ze mną 3 lata, przejechane 150 tys na samym gazie, razem 250 tys km. W ciągu 3 lat 2 razy wymieniłem hamulce przód i raz tył. Jedyna awaria jeśli można to tak nazwać to łożysko tył. Jeżdżę dosyć szybko i agresywnie dlatego nie patrzę na spalanie ale przy stałej prędkości 180 km/h przy 350 km auto spala niecałe 13 litrów gazu. Ma dwa minusy słupki przy przedniej szybie ograniczają widoczność w mieście i typowe dla sedana wąskie gardło. Auta specjalnie bie wymieniam na nowsze bo sie nie psuje a koszty utrzymania to śmiech! Szczerze polecam pomimo ze robi sie już staruszek.

Usterki Honda Accord VII

Liczba wpisów: 34
Uszkodzony czujnik przyspieszenia bocznego
  • Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
  • instalacja elektryczna
Witam. Dzisiaj byłem w warsztacie wymienić olej i żarówki. Samochód w 100% sprawny. Profilaktycznie poprosiłem o podpięcie pod komputer. Wyskoczył błąd czujnika przyspieszenia bocznego. Po odłączeniu komputera samochód już cały czas informuje (mimo skasowania błędu) o usterce (tablica wskaźników: żółty trójkącik, żółte VSA oraz info "check VSA"). Sprawdziłem, że czujnik przyspieszenia bocznego znajduje się w module VSA, który kosztuje 8700zł. 1. Dlaczego przed podłączeniem komputera samochód nic nie wyświetlał? 2. Czy można ten błąd wykasować, aby się nie pojawiał? 3. Jeśli nie, to jak najtaniej naprawić usterkę? Z góry dziękuję za pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Threads
  • Honda Accord VII Kombi 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2002-2008
  • inne
silnik do wysokosci 3000 obrotow pracuje bezblednie. po przekroczeniu tej wartosci zaczyna hamowac i zaswieca sie lampka zazeniowa i miga. W tym czasie silnik pracuje tylko do 2 tysiecy obrotow. trzeba robic reset komputera tak jak w instrukcji obslugi jest napisane.Moje zapytenie : co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika. Co mohe sam sprawdzic zanim pojde do warsztatu. Jestem za granica kraju i nie chcialbym sie wpedzac w niepotrzebne koszty. Czy z taka usterka moge dojechac do domu a to ponad 1000 km. Usterka wystepuje po przekroczeniu ponad 3000 obrotow silnika tylko resetowanie sterownika
Problem rozwiązany
4 komentarze
Wyświetlacz daszka konsoli centralnej
  • Honda Accord VII Sedan
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W egzemplarzach z nawigacją jest również wyświetlacz nad nawiewami(temperatura, RDS radia). Po pewnym czasie pojawiają się kłopoty bo ekran się wyłącza. Winne są temu zimne luty. Jesli ktoś poradzi sobie z lutownica to zrobi to samemu. Jak się boisz, zanies ekran do elektronika. 150zl i naprawione
Honda Accord VII Sedan