Szukaj

Informacje o Honda Accord VIII Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW 2008-2016

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Klasa średnia

Bestseller to benzynowy silnik 2.0l 156KM i w sumie nie ma w tym nic dziwnego. Cena jest akceptowalna, a wyposażenie całkiem niezłe. Ponadto auto okazuje się całkiem zrywne, szczególnie na wysokich obrotach. Silnik chętnie kręci się aż do odcięcia, a jeśli 156KM to mało – jest jeszcze wariant 2.4l 201KM. Co prawda są elastyczniejsze motory, ale ten jest wyraźnie żwawszy od słabszego brata. Prawdziwy szał to jednak 2.2-litrowy diesel. Ma 150KM, jest mało problematyczny, zrywny, elastyczny i oszczędny – ciężko powiedzieć o nim cokolwiek złego. No, może tylko cena to przesada, ale to wina wysokiego cła. Jest coś jeszcze – wariant 180-konny, który uwalnia większość sportowych ambicji tego auta.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2354 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 201 KM (148 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 4300 obr/min
Liczba cylindrów 4
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 99 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Tomek M.
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Jestem mega zadowolony z wyboru. Silnik, prowadzenie i ogólne czucie auta na duży + . Choć przed kupnem próbowałem też VII gen. Accorda 2.4 i muszę przyznać że ten na początku odpadł. Myślałem, że motor już jest zajechany, koni z 60 padło ;) Teraz wiem, że to zmieniona konstrukcja silnika iVtec ciągnie jednostajnie i nie ma takiego kopa jak w poprzedniej gen. gdy załączy vtec. Teraz z każdym kolejnym tys. km jest tylko lepiej i lepiej. A w trybie Sport i przy zmianie biegów łopatkami przy kierownicy pomiędzy 5000 a 7000 obr. to naprawdę jest dużo frajdy z jazdy. Wtedy dopiero czuć potencjał tego silnika.
4,9
~Zenon N
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Poprzednio miałem wcześniejsza wersje z tym samym silnikiem. 6 lat (kupiłem roczna), 250 tys km przejechanych i ZERO awarii. Nowe opony oleje, filtry i jazda. Z tym mam podobnie. Fajna buda, fajne osiągi, extra wóz. Honda STRZELIŁA SOBIE W KOLANO rezygnując z dalszej produkcji Accorda. Pozostały im autka dla małolatów (Civic) albo starszych kobietek (CR-V, przynajmniej z wyglądu). Szkoda. Przymierzałem się do następnego Accorda, a teraz nie mając wyboru będę musiał udać się do konkurencji po Mazdę 6.
4,5
~maciek
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Samochód naprawdę fajny. Mam go pół roku i jak na razie bez jakichkolwiek problemów. Jeśli ktoś szuka samochodu do ścigania, accord nie jest dla niego. 201KM pozwala na bezpieczne wyprzedzanie w trasie, nie na wyścig spod świateł. Wycieszenie na które ludzie narzekają nie jest takie złe. Mnie nie przeszkadza. Wersja executive - doskonałe nagłośnienie. Miałem do wyboru klasyczną wersje ok 150km i 2.4 benz. Wybrałem drugą opcje i jestem z tego bardzo zadowolony. Spalanie ok 1l. więcej, a moc zdecydowanie większa.
Średnie spalanie dla Honda Accord VIII Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW 2008-2016
8,9
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Dokładniej wolę to opisać tutaj a więc przy bardzo emeryckiej jeździe po mieście i tylko po mieście, nie było żadnych tras ani również nie było korków (miałem szczęście) spaliła mi 6.6 przy utrzymywaniu odpowiedniej prędkości i przy stosowaniu się do eco-drivingu. Na trasie przy -10 stopniach i 3 osobach na pokładzie i prędkośći około 170km/h spaliła 13 litrów ale winą są warunki pogodowe.. na trasie przy 3-4 stopniach na plusie i 3 osobach + pełnym bagazniku, prędkości około 90-120 spaliła 7.6 litra więc również dobrze :) Po mieście pomimo ciężkiej nogi pali maksymalnie 11 litrów a zazwyczaj jest to 9.5-10 także na prawdę nie dużo, koszty naprawy? Odkąd ją kupiłem a minął rok musiałem wymienić jedynie klocki przód + tył filtr oleju i kabinowy + olej.. łożysko na rolce przy silniku to na samej górze co jest :) i ustawiłem zbieżność, to by było na tyle kosztów w przypadku tego auta więc śmiało mogę je polecić ludziom szukającym dużego wygodnego auta z niedużymi kosztami utrzymania no i nie polecam wersji 2.0 bo 2.4 nie jest demonem prędkości a 2.0 to delikatnie mówiąc taczka
8,2
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Trasa Łódź Bratysława Wieden Budapeszt Łódź 1800km spalanie 7,2 przy właczonej klimatyzacji, jazda zgodnie z przepisami ale dosc dynamiczna, troche jestem w szoku liczyłem na 8.0 a tu miła niespodzianka jak na silnik 201km jest to wynik bardzo dobry, mysle ze 2.0 ma podobne wyniki spalania a roznica prawie 50koni mechanicznych.
8,8
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Kupujesz samochód z prawie 200 konnym silnikiem, to chyba zdajesz sobie sprawę z deko wyższymi kosztami utrzymania. Ale Accord jest bardzo łaskawy i nie masakruje portfela. Zużycie paliwa tylko deko wyższe od wersji z silnikiem 2.0, a koszty awarii... w moim przypadku ZERO. Kumpel kupił ten sam rocznik A6 i pluje sobie w brodę, jak porówna sobie nasze koszta utrzymania Accorda i A6.

Usterki Honda Accord VIII

Liczba wpisów: 10
Czujnik ustawienia świateł mijania.
  • Honda Accord VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po 25 tys.km padł przedni czujnik ustawienia świateł mijania - xenony są samopoziomujące, automatycznie się ustawiają, czujniki są dwa, jeden z przodu, drugi z tyłu, reagują na zmianę obciążenia samochodu. Z tego co wiem, podobna przypadłość dotyczyła także poprzedniego modelu Accorda. Objawem tej usterki, jest praktycznie brak widoczności w czasie jazdy w nocy, bo światła świecą prosto w ziemię przed autem, jak halogeny. Wymiana oczywiście ma być w ramach gwarancji, chociaż do tej pory jeszcze nie otrzymali tej części, czekam już 4 tygodnie.
4 komentarze
Wspomaganie i sciganie w prawo
  • Honda Accord VIII Sedan 2.2 DTEC 150KM 110kW 2008-2016
  • układ kierowniczy
Witam mam taki problem ze czasem gdy odpalam autko zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem i nie mam wspomagania ale nie raz gdy wyłączę i znowu włączę silnik to zniknie czasem po kilku próbach...dodatkowo coś mnie strasznie ściąga w prawa stronę i kierownica przy skręcaniu w prawo (ze wspomaganiem jak działa :P) chodzi leciutko a w lewo ciężej co to może być? pomóżcie jeśli wiecie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwierany dach: rdzewiejąca ramka pod uszczelką dachu.
  • Honda Accord VIII Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Wersje z otwieranym dachem, np. Executive, rdzewiejaca ramka pod uszczelka otwieranego dachu. Objawy: nie domykajaca sie klapa szklana dachu, wada produkcyjna, pokrywa dachu wymienialna na gwarancji, czas naprawy ok. 30 minut
Honda Accord VIII Sedan