Szukaj

Informacje o Honda Accord VIII Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW 2008-2016

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Klasa średnia

Bestseller to benzynowy silnik 2.0l 156KM i w sumie nie ma w tym nic dziwnego. Cena jest akceptowalna, a wyposażenie całkiem niezłe. Ponadto auto okazuje się całkiem zrywne, szczególnie na wysokich obrotach. Silnik chętnie kręci się aż do odcięcia, a jeśli 156KM to mało – jest jeszcze wariant 2.4l 201KM. Co prawda są elastyczniejsze motory, ale ten jest wyraźnie żwawszy od słabszego brata. Prawdziwy szał to jednak 2.2-litrowy diesel. Ma 150KM, jest mało problematyczny, zrywny, elastyczny i oszczędny – ciężko powiedzieć o nim cokolwiek złego. No, może tylko cena to przesada, ale to wina wysokiego cła. Jest coś jeszcze – wariant 180-konny, który uwalnia większość sportowych ambicji tego auta.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2354 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 201 KM (148 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 99 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Tomek M.
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Jestem mega zadowolony z wyboru. Silnik, prowadzenie i ogólne czucie auta na duży + . Choć przed kupnem próbowałem też VII gen. Accorda 2.4 i muszę przyznać że ten na początku odpadł. Myślałem, że motor już jest zajechany, koni z 60 padło ;) Teraz wiem, że to zmieniona konstrukcja silnika iVtec ciągnie jednostajnie i nie ma takiego kopa jak w poprzedniej gen. gdy załączy vtec. Teraz z każdym kolejnym tys. km jest tylko lepiej i lepiej. A w trybie Sport i przy zmianie biegów łopatkami przy kierownicy pomiędzy 5000 a 7000 obr. to naprawdę jest dużo frajdy z jazdy. Wtedy dopiero czuć potencjał tego silnika.
4,9
~Zenon N
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Poprzednio miałem wcześniejsza wersje z tym samym silnikiem. 6 lat (kupiłem roczna), 250 tys km przejechanych i ZERO awarii. Nowe opony oleje, filtry i jazda. Z tym mam podobnie. Fajna buda, fajne osiągi, extra wóz. Honda STRZELIŁA SOBIE W KOLANO rezygnując z dalszej produkcji Accorda. Pozostały im autka dla małolatów (Civic) albo starszych kobietek (CR-V, przynajmniej z wyglądu). Szkoda. Przymierzałem się do następnego Accorda, a teraz nie mając wyboru będę musiał udać się do konkurencji po Mazdę 6.
4,5
~maciek
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Samochód naprawdę fajny. Mam go pół roku i jak na razie bez jakichkolwiek problemów. Jeśli ktoś szuka samochodu do ścigania, accord nie jest dla niego. 201KM pozwala na bezpieczne wyprzedzanie w trasie, nie na wyścig spod świateł. Wycieszenie na które ludzie narzekają nie jest takie złe. Mnie nie przeszkadza. Wersja executive - doskonałe nagłośnienie. Miałem do wyboru klasyczną wersje ok 150km i 2.4 benz. Wybrałem drugą opcje i jestem z tego bardzo zadowolony. Spalanie ok 1l. więcej, a moc zdecydowanie większa.
Średnie spalanie dla Honda Accord VIII Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW 2008-2016
8,9
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Witam,posiadam accorda od 3lat i czytając niektóre wpisy aż mi się wierzyć nie chce ile potrafią wam one spalać dlatego też chciałem podzielić się swoją opinią. Mieszkam za granicą dokładniej w Niemczech często jeżdżę na urlop do Polski do poznania mam dokładnie 1000km do pokonania i jadąc niemieckimi autostradami z prędkościami 180-220 km oczywiście na ograniczeniach jadę przepisowo nigdy nie przekroczyłem na tym dystansie spalania 10.5 litrów zazwyczaj z całej trasy osiągam wynik 10L więc wynik uważam za doskonały ,miałem okazję nie raz jechać innymi autami na tym dystansie nawet dislami VW 2.0tdi które osiągały przy tych prędkościach wynik rzędu 11-12L więc moim zdaniem nie ma nic lepszego jak Accord 2,4 w automacie na trase.skrzynia ma tylko 5biegow ale za tą są bardzo długie i np przy 200km/h silnik ma zaledwie 4tys obrotów co czyni to auto niesamowicie oszczędne jadąc dużymi prędkościami.manual ma 6biegow są dużo krótsze i co za tym idzie nie jest już tak economiczny przy dużych prędkościach ,ale też przyspieszenie ma dużo lepsze od automatu wszystko zależy do jakiś celów potrzebujecie auto jak chcecie być pierwsi na światłach tylko manuał a jak cenicie sobie komfort i wygodę w podróżowaniu to tylko automat. Jazda krajowymi drogami z prędkościami do 100km/h 7- 7.5L Miasto Poznań duży ruch już niestety spalanie jest dużo wyższe granicach 11 nawet do 13L normalnej jazdy nie mam na myśli jazdy emeryckiej. Dlatego też nie mam pojęcia jak można na autostradzie osiągnąć spalanie 16L jak ktoś wyżej napisał wydaje mi się że ominął serwisy regulacji zaworów itd. momentalnie spalanie tak pokazuje ale nie wiarygodne jest to by np na odcinku 100km osiągnąć taki wynik mi się przynajmniej nigdy nie udało chodź też mam ciężka nogę . Naprawdę polecam accordy ósmej generacji chodź uczulam na korozję bo to jedyna ich wada bo pod względem technicznym oceniam na 5+ tak samo pod względem prowadzenia auto niesamowicie trzyma się drogi a pokonywanie ostrych zakrętów z małymi jak i z dużymi prędkościami to tylko przyjemność auto jedzie jak przyklejone nie jest ani nadsterowne ani pod sterowne im dłużej jeżdżę tym autem tym bardziej je cenie Szczerze polecam
8,4
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Dokładniej wolę to opisać tutaj a więc przy bardzo emeryckiej jeździe po mieście i tylko po mieście, nie było żadnych tras ani również nie było korków (miałem szczęście) spaliła mi 6.6 przy utrzymywaniu odpowiedniej prędkości i przy stosowaniu się do eco-drivingu. Na trasie przy -10 stopniach i 3 osobach na pokładzie i prędkośći około 170km/h spaliła 13 litrów ale winą są warunki pogodowe.. na trasie przy 3-4 stopniach na plusie i 3 osobach + pełnym bagazniku, prędkości około 90-120 spaliła 7.6 litra więc również dobrze :) Po mieście pomimo ciężkiej nogi pali maksymalnie 11 litrów a zazwyczaj jest to 9.5-10 także na prawdę nie dużo, koszty naprawy? Odkąd ją kupiłem a minął rok musiałem wymienić jedynie klocki przód + tył filtr oleju i kabinowy + olej.. łożysko na rolce przy silniku to na samej górze co jest :) i ustawiłem zbieżność, to by było na tyle kosztów w przypadku tego auta więc śmiało mogę je polecić ludziom szukającym dużego wygodnego auta z niedużymi kosztami utrzymania no i nie polecam wersji 2.0 bo 2.4 nie jest demonem prędkości a 2.0 to delikatnie mówiąc taczka
8,2
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Trasa Łódź Bratysława Wieden Budapeszt Łódź 1800km spalanie 7,2 przy właczonej klimatyzacji, jazda zgodnie z przepisami ale dosc dynamiczna, troche jestem w szoku liczyłem na 8.0 a tu miła niespodzianka jak na silnik 201km jest to wynik bardzo dobry, mysle ze 2.0 ma podobne wyniki spalania a roznica prawie 50koni mechanicznych.

Usterki Honda Accord VIII

Liczba wpisów: 10
Czujnik ustawienia świateł mijania.
  • Honda Accord VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 4
Po 25 tys.km padł przedni czujnik ustawienia świateł mijania - xenony są samopoziomujące, automatycznie się ustawiają, czujniki są dwa, jeden z przodu, drugi z tyłu, reagują na zmianę obciążenia samochodu. Z tego co wiem, podobna przypadłość dotyczyła także poprzedniego modelu Accorda. Objawem tej usterki, jest praktycznie brak widoczności w czasie jazdy w nocy, bo światła świecą prosto w ziemię przed autem, jak halogeny. Wymiana oczywiście ma być w ramach gwarancji, chociaż do tej pory jeszcze nie otrzymali tej części, czekam już 4 tygodnie.
4 komentarze
Wspomaganie i sciganie w prawo
  • Honda Accord VIII Sedan 2.2 DTEC 150KM 110kW 2008-2016
  • układ kierowniczy
Witam mam taki problem ze czasem gdy odpalam autko zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem i nie mam wspomagania ale nie raz gdy wyłączę i znowu włączę silnik to zniknie czasem po kilku próbach...dodatkowo coś mnie strasznie ściąga w prawa stronę i kierownica przy skręcaniu w prawo (ze wspomaganiem jak działa :P) chodzi leciutko a w lewo ciężej co to może być? pomóżcie jeśli wiecie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwierany dach: rdzewiejąca ramka pod uszczelką dachu.
  • Honda Accord VIII Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Wersje z otwieranym dachem, np. Executive, rdzewiejaca ramka pod uszczelka otwieranego dachu. Objawy: nie domykajaca sie klapa szklana dachu, wada produkcyjna, pokrywa dachu wymienialna na gwarancji, czas naprawy ok. 30 minut
Honda Accord VIII Sedan