Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowy silnik 1.4l 100KM? Nie bardzo. Jest trochę za słaby do tego auta, leniwie reaguje na gaz przy niskich obrotach i brakuje mu mocy. Jednak jeśli kupujecie Civic z naciskiem na jazdę po mieście, to ta jednostka będzie idealna. W przeciwnym wypadku postawcie na wariant 1.8 142KM. Też lubi wysokie obroty, ale jest nieco elastyczniejszy, niż w poprzedniej generacji tego modelu. I tak naprawdę byłby jedynym interesującym motorem, gdyby Honda nie wprowadziła diesla 1.6 120KM. Cena odstrasza, ale motor jest ciekawym uzupełnieniem oferty – chętnie reaguje na ruchy prawej stopy, lubi wchodzić na obroty i do około 100km/h zachowuje naprawdę niezłą dynamikę. Trzeba tylko dużo jeździć, żeby zakup się zwrócił.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr/min
Liczba cylindrów 4
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~myram
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Auto mile mnie zaskoczyło. Nastawiłem się na ekonomię z pominięciem mocnych przyspieszeń. To już mi minęło. Samochód robi wrażenie na przechodniach i innych kierowcach. Czasami, szczególnie, gdy wsiadam do auta to widzę jak im gały zżerają mój samochód. To jest piękne. Kolor też mi się udał mam Urban Titanium Metallic i jest ładniejszy niż w VIII wersji. Jednej rzeczy brakuje mi w tej wersji(SPORT)w porównaniu do ósemki - podgrzewanych foteli. w Sporcie w ósemce już były, tutaj są dopiero w Executive. Bagażnik mega, mam nadzieję, że asistance Hondy naprawdę działa (brak koła zapasowego). Ale najbardziej podoba mi się zamykanie drzwi. To już jest klasa Audi co najmniej.
4,9
~Tom Ek
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Auto ma kilka małych wad przy użytkowaniu. Ale całokształt w tej klasie i półce cenowej wydaje się powyżej średniej. Te wady zanikają porównując opowieści znajomych mających inne marki w tej klasie. Oczywiście nie jest perfekcyjna, i wiadomo każdy powinien dobierać auto według swoich oczekiwań. Dla mnie np prowadząc przy 150km/h czujesz że jest za lekka. I prawdą jest jak czytałem w jakimś innym komentarzu że ludzie się gapią na HONDY i na Ciebie jak wysiadasz z auta :)
4,1
~daro
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Bardzo dobre auto do miasta i na krótkie wyjazdy wakacyjne. Duży bagażnik i świetnie rozplanowane wnętrze sprawiają, że może to być auto dla rodziny 2+1. Auto użytkowałem ponad 2 lata i złego słowa powiedzieć nie mogę. Ogólnie polecam
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2012-2015
6,4
l/100 km
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Przejechane ponad 17 tys. km. Warszawa. Na trasie zszedł 2 razy do 5,3, na ogół między 5,6 a 6,0. W Warszawie do pracy (4km) pali niecałe 9 litrów. Przy odległości 10 km spalanie w zależności od intensywności korków waha się od 7 do 9. w zimie ciut więcej natomiast przy klimie nie widzę dużego wzrostu. Jeżdżę na Econie i raczej spokojnie. Widac olbrzymi wpływ rozgrzania silnika na spalanie wg. mnie większe niż standardowo. Ale jak ktoś ma 8-10 km do pracy to już go mniej dotyczy. Po niecałych 10 tys. spalanie trochę spadło, symbolicznie i to raczej w mieście. powiedzmy o 0.3 litra. Jeżdżę na oleju Hondy 0w20. Ogólnie w trasie super, minimalnie więcej paliły mi silnik 1,0 i 1,1 w dużo lżejszych samochodach klasy B. W mieście z korkami też nie najgorzej.
6,6
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
W samochodzie zamontowana instalacja BRC. Auto niezwykle oszczędne. Polecam osobom które nie potrzebują wysokich osiągów A cenią sobie niskie spalanie. Butla pod podłogą bagażnika w której mieści się ok 35.5 litrów gazu - zasieg ok 550 km.
6,3
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Koszty stałe - (ubezpieczenie ze zniżkami AC, OC, oraz parę innych opcji do przyjęcia, koszty obsługi serwisowej obniżyłem serwisując auto w serwisie hondy w Niemczech- korzyści mieszkania przy granicy). Koszty paliwa zdecydowanie najmniejsze biorąc pod uwagę spalanie moich dotychczasowych aut.
Honda Civic IX Hatchback 5d