Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowy silnik 1.4l 100KM? Nie bardzo. Jest trochę za słaby do tego auta, leniwie reaguje na gaz przy niskich obrotach i brakuje mu mocy. Jednak jeśli kupujecie Civic z naciskiem na jazdę po mieście, to ta jednostka będzie idealna. W przeciwnym wypadku postawcie na wariant 1.8 142KM. Też lubi wysokie obroty, ale jest nieco elastyczniejszy, niż w poprzedniej generacji tego modelu. I tak naprawdę byłby jedynym interesującym motorem, gdyby Honda nie wprowadziła diesla 1.6 120KM. Cena odstrasza, ale motor jest ciekawym uzupełnieniem oferty – chętnie reaguje na ruchy prawej stopy, lubi wchodzić na obroty i do około 100km/h zachowuje naprawdę niezłą dynamikę. Trzeba tylko dużo jeździć, żeby zakup się zwrócił.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 142 KM (104 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Fedyk
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Witam, auto posiadam bardzo krótko,ale już można zauważyć że jest bardzo dobrze wykończone wew,silnik po prostu dla mnie stworzony. Jak chce jechać oszczędnie to naprawdę można zejść poniżej 6 l. A jak ktoś się chce pobawić w rajdowca to nie ma problemu, od 3,5tys zaczyna ciagnac i może być tylko lepiej. U mnie nie zgadza się spalanie średnie pokazane przez komputer a przeliczone po zatankowaniu do pełną,całe pół litra na korzyść?Też tak macie?szczerze nie interesuje mnie spalanie,zmierzylem z ciekawości. Pozdrawiam
4,9
~lelek13
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Jestem oczarowany tym autem. Posiadam również Civica VIII generacji w wersji sedan. Po krótkiej i uciążliwej przygodzie z ix35 zamieniłem go na kolejnego w rodzinie Civica. Nie zawiodłem się. Samochód jest rewelacyjny i jedyny jaki mi się spodobał w klasie kompakt. Zależało mi na bezawaryjności i frajdzie z używania auta. Civic nie dość że bardzo praktyczny w tej wersji, daje mnóóóóstwo przyjemności z jazdy. W dalszej części będę porównywał go do mojej starszej Hani sedan poprzedniej generacji. O innych markach zapomnijmy, nie warto zakrzątać nimi głowy :)
4,9
~MK
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Świetny samochód, niesamowicie pakowny, bezawaryjny. Kupiłem go gdy miał 45 000 km. Teraz ma 125.000km. Odrazu gdy go kupiłem założyłem LPG. Jest teraz niesamowicie oszczędny. Pali przy ekonomicznej jeździe rekordowe 6,8 do normalnego średniego poziomu 7,5 - 8,5 l/100km gazu ! Koszt przejechania 100km jest jak na taki samochód śmiesznie niski. Zero awarii przez 80.000 km. Jedynie normalny serwis.
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2013-2015
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Jeżdżę ekonomicznie, co nie znaczy wolno a w wielu przypadkach wręcz przeciwnie. Teraz właśnie świeżo po trasie do Chorwacji wyszło 5.7, tempomat na około 110-115 wg GPS + jazda wybiegami przy zjazdach (wtedy rozpędzanie do 130 albo ciut więcej). Na co dzien jeżdżę głównie poza miastem i 6l jest normą. Można zejść nieco niżej nawet,ale to już wymaga spokoju i przewidywania szczególnie w miescie. Na odcinkach do 100 km drogami typu krajowa/wojewódzka przy niedużym ruchu da się zejść poniżej 5l. W Polsce na autostradzie z kolei przy 120 na tempomacie 6.4-6.8 w zależności od wiatru. Przy 140 co najmniej litr więcej. Za to w mieście na krótkich odcinkach + korkach w lecie dobijał do 10 a w zimie nawet 12. Ten silnik nie lubi takich warunków. Dodam że zmieniam olej co 10-12 tys km, leje co jakiś czas paliwo premium na shellu, głównie przed długimi wypadami plus raz na kwartał dodatki do czyszczenia wtryskiwaczy itp.
6,4
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Po przejechaniu 10830km. Średnie maksymalne to najwyższe spalanie wg tankowania, minimalne to najniższe. Przejechano 4.000km na zimówkach, głównie trasa - ogólnie 10% miasto, 20% z prędkością 130 na ekspresówkach i autostradach, reszta prędkości pośrednie. Tryb ECON używany w mieście i na spokojnych trasach do 100km/h (na takich bez wyprzedzania i bez wzniesień). Prawie wszystko z żoną i małym dzieckiem + ew. toboły (fotelik, wózek, bagaże). Zwykle dozwolona prędkość + 10km/h wg licznika (poza autostradą). Używam Start-Stop. Staram się stosować podstawowe zasady eko jazdy (np. puszczanie wcześniej gazu przed czerwonym światłem, ale nie przesadzam przy przyspieszaniu). Wg tankowań średnie spalanie 6,66l/100km. Wg komputera zerowanego na tankowaniach - średnia ważona 6,76. Tylko przy 2 tankowaniach zanotowano powyżej 7 i było to w zimie, wtedy ok. 20% w mieście. Ani razu poniżej 6. Najniższe zanotowane wg komputera to 5,4 jadąc z Zakopanego do Krakowa (czyli trochę z górki), bez korków, choć w dość sporym ruchu, w dużym stopniu 60-80km/h poza ekspresówką, na wiosnę, obciążony rodziną, ale bez klimy. Inny przykład - z Villach, odbijając na S6 od Klagenfurtu, przez autostradę w Słowacji do woj. śląskiego i jeszcze trochę korków i jazdy po mieście - 6,04l/100km (717km, 43,34l, ok. 45% 130km/h, reszta mniej wg ograniczeń po drodze). Natomiast po mieśćie na krótkiej trasie ok. 2200m z garażu bloku do garażu centrum handlowego spalanie od minimalnego 9l/100km (osiąganego tylko w lecie) do max 13l/100km (tylko w zimie). Przy 130km/h spalanie może osiągać 7,5l/100km (nigdy nie przejechałem całej trasy tylko z taką prędkością, na wyczucie).
7,0
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Jak do tej pory wydatki na Honde ograniczają się do zimowego płynu do spryskiwaczy i tankowania. Doświadczenia z Civikiem poprzedniej generacji sprawiły że nie zamierzam serwisować samochodu w aso (obstawiam że gwarancja się nie przyda). Wymianę oleju i filtrów będę dokonywał we własnym zakresie. Zamierzam dodatkowo na wiosnę zabezpieczyć podwozie. Ze spalaniem sytuacja jest następująca: Trasa: 110km/h - 6.5l/100km ; 140km/h - 7.5l/100km Miasto: spokojna jazda - 8.5l/100km ; moja normalna jazda z nasatawieniem na raczej dynamiczne przyspieszenia i dosyć krótkie odcinki - 9.5l/100km. Po 12tys km komputer pokazuje sr spalanie rowne 7.7l/100km gdzie stosunek jazdy w trasie do jazdy po ok 400tysiecznym miescie wynosi ok 70/30% przy czym nie jeżdżę "za bardzo przepisowo", lecz bez przesadnego szaleństwa (dynamicznie, lecz bezpiecznie jak to się mówi-normalna polska jazda ;) ). Warto dodać że zauważyłem że komputer pokazuje średnie spalanie z trasy bardzo dokładnie co jest po moich doświadczeniach za kółkiem róznych aut zaskakujące, a sr spalanie z miasta jest zazwyczaj przez komputer zawyżane "!", także wyniki spalania miejskiego z moich doświadczeń które przedstawiłem można lekko "naprostować". (Nie używam trybu "EKO")
Honda Civic IX Tourer