Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Hatchback 1.5 90KM 66kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 131 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Hatchback 1.5 90KM 66kW 1995-1997
6,2
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Wspaniała samochód. Pali tyle co seicento 900ccm a w porównaniu do niego to kolos i rakieta. Można jechać ekonomicznie nawet do 3500 obrotów przy lekkiej nodze. Na piątce ekono działa nawet do 140 km/h.Bardzo długa skrzynia. Nie potrzeba non stop wajchować Samochód stworzony w długie trasy. Na krótkich dystansach spalanie również jest przyzwoite(8- 8.5l LPG). W zimę praktycznie nie wzrasta. Podstawa to dobra sekwencja ( na byle czym nie będzie chodziła) i jeżdzisz jak za darmo. Srednio na pełnej butli (34 litry) przejeżdzam w lato 450 km a w zime 400 km. Nie wiem jak w miescie bo nie jeżdze ale przewiduje że spalanie nie przekroczy 9 l LPG. Najlepiej jeździć w górnym przedziale trybu ekonomicznego czyli od 2700 do 3500 obr/min. Bo poniżej tego zakresu strasznie się muli i spalanie wbrew wszelkim prawom zamiast maleć to wzrasta i to drastycznie. Polecam wszystkim lubiącym jezdzić komfortowo i bezawaryjnie za niewielkie pieniążki. Honda z tym silnikiem to najekonomiczniejsze auto z tamtych lat. Demon przyspieszenia to to nie jest ale zadowolenie na stacji rekompensuje ten drobny braczek w zupełności. Zawsze można jeżdzić dynamicznie. spalanie wzrasta a Honda staje się Hondą. Cieszy możliwośc wyboru sposobu jazdy którego nie dają inne auta.
6,0
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Jestem posiadaczem Hondy Civic od lutego 2008 i na razie żadnych zastrzeżeń. Moje auto posiada bardzo udaną wersję silnikową 1.5 90Km (szkoda że nie 114 no, ale i tak nie nażekam). Jak na takie auto spalanie jest rewelacyjne i to wcale nia przy mułowatej jeździe bo Honda takiej nie lubi. Były dwie awarje. Popsuła się stacyjka (130 pln), i rezystor dmuchawy (150 pln). Jeżeli chodzi o spalanie to jes prosty przelicznik. Na jednym zbiorniku (50L) robię 700Km w mieście (zakorkowany Poznań) i 1000Km na trasie. Pozdrawiam. Globus.
6,1
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 90KM 66kW
W mieście 7,2-8,5 ale najczęściej koło 7,5 więc wyśmienicie biorąc pod uwagę że to zakorkowany Wrocław, ale bardzo dużo zależy sposobu używania tego samochodu, tzn nie znosi niskich obrotów szczególnie na biegu 3 i wyższym, zmiana biegów kolo 3500rpm i spalanie jest takie jak wyżej, a jak sie wcześniej zmienia biegi i na zbyt niskich obrotach go trzyma to spalanie wzrasta i to drastycznie(raz nawet 11l), więc w przypadku tego samochodu zasada ecodriving´u czyli zawsze na najwyższym możliwym biegu nie zawsze się sprawdza, oprócz tego na tych niskich obrotach jest strasznie mułowaty. W trasie przy średniej prędkości 90/5l 120/6,5, 140/7,5 - wiec również bardzo dobrze.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Hatchback