Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Kombi 1.5 16V 114KM 84kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 138 Nm przy 5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Kierowca 80
Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Honda Civic VI
Jest to mój kolejny (drugi) Civic, poprzednik się sprawdził dlatego postanowiłem zakupić nowszą wersję. Auto jest dopracowanie mimo iż jest to wersja Kombi produkowana w Anglii, materiały wewnątrz są bardzo wytrzymałe, fotele wręcz rewelacyjne, świetnie trzymają na boki oraz wykonane są z grubego przyjemnego weluru. Jeżeli chodzi o środek to model kombi i 5D nie sa tak surowe jak wersje z Japonii. Dodatki imitujące szlachetne drewno świetnie komponują się z całością. Silnik (1.5 VTEC 114KM) jest dopracowany i zaskakująco ekonomiczny, mniej pali niż 1.4 90KM co było dla mnie zaskoczeniem. Skrzynia biegów pracuje bdb musi być tylko zalana olejem (10W40) na maxa tzn. 2 Litry. Zawieszenie też dobrze wytrzymuje eksploatacje na naszych drogach zdecydowanie lepiej niż aluminiowe z Audi i VW passata a do tego jest zdecydowanie tańsze w serwisowaniu niż u konkurencji. Auto pewnie się prowadzi. Przy wyprzedzaniu tira zalecam zredukować na 3 bieg. Podsumowując auto jest z całą pewnością godne polecenia gdyż jest bezawaryjne i tanie w eksploatacji , wystarczy przestrzegać podstaw serwisowania ( oleje itp.) Porównując z nowymi autami to CIVC jest taniutki w serwisowaniu. Polecam singlom jak i też rodzinom 2+2. BARDZO PRZESTRONNE WNETRZE JAK NA TEN SEGMENT AUTO BARDZO SOLIDNE I PRAKTYCZNE !!!
4,5
~klops
Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Honda Civic VI
Naprawdę fajne auto, z powodzeniem może służyć jako rodzinne wozidełko. Jest oszczędne, całkiem przestronne i maksymalnie proste w konstrukcji - nie ma się co zepsuć. Trochę takie auto kupione z rozsądku, jednak potrafi też dostarczyć emocji.
4,8
~Honda may way of live
Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Honda Civic VI
Honda civic 1.5 vtec 5d to doskonałe auto dla kierowcow ktorzy jezdza z rodzina, potrzebuja auta które nie duzo pali,lecz kiedy tylko potrzeba zaznac troche emocji i pokazac nie ktorym gdzie jest ich miejsce w szeregu. Nacisnac gaz do deski i poczuc jak świetnie auta potrafi sie wkrecac i nie dawać na drodze za dużych szans innym ścigantom.
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Kombi 1.5 16V 114KM 84kW 1998-2000
6,3
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Honda Civic VI
Silnik dynamiczny i zaskoczony jestem, że tak oszczędny. Zimą niestety spalanie znacznie wzrasta (max. w trasie 6,9). Cotygodniowa trasa (Tarnów - Kraków - Nowy Targ - Kraków - Tarnów) i po zatankowaniu pod korek zawsze wychodzi średnio w okolicach 6L. Kiedy często wyprzedzam, albo cisnę pod "czerwone pole" spalanie na całym baku zwiększa się o około 0,5 - 1L. Podam jeszcze ciekawą obserwację w trasie (350 km) średnia 80km/h spalił około 5,5, a wracałem autostradą średnio 140km/h i spalanie doszło do 8,4L! Kiedy pali się lampka "econo" spalanie do około 6, a kiedy nie wiadomo... Co do oleju to lubi brać kiedy auto załadowane i kiedy często jest kręcone. Bierze max 1L/1000km.
7,1
Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Honda Civic VI
Więc tak, 10L spalił zimą przy -25stopniach gdy jeździłem tylko do pracy tj 2-3km i tylko miasto. Najmniej palił na trasie, zrobiłem sobie wycieczkę na dystansie 900km spalanie wyszło 5,2 przy prędkości 90-100km/h. Gdy jadę 140-160 spalanie rośnie do 7,5L. Dodam że często kręcę go do 7 tyś wtedy wyprzedzanie to czysta bajka. Na prawdę V-tec duuużo daje,gdy chcesz jeździsz ekonomicznie,a kiedy potzreba pokazuje pazurki. Jeszcze jedno, lampkę "ECONO" wyjąłem bo trochę przeszkadza świadomość,że "nie jeździsz ekonomicznie" ;D Pozdrawiam. PS. Nie gazuję ,przy takim spalaniu się nie opłaca.
5,6
Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Honda Civic VI
jak to czytasz to padniesz usiądź sobie najwięcej mi spaliła moja Hania jak w z Berlina wracałem na 6 rano do pracy do Poznania miałem jechać 4h ale był korek godzinny na autostradzie w 3h też da radę na moście w świecku na granicy w kantorach banknoty się rozwiały po asfalcie spaliła 7.5l/100km prędkości 150-190km/h A tak w mieście bo jeżdżę głównie po mieście mieszkam w Poznaniu spalanie z 40 000 km wynosi prowadzę dziennik żeby nie było wynosi 5.1 l/100km A jak sobie pojechałem zatankowany na full w 2 osoby plus bagaże Poznań Kętrzyn Kętrzyn Poznań przez całą Polskę to w jedną stronę wyszło 450km w dwie 900 wróciłem na tym samym baku Hania spaliła mi 4.2 l/100km części czasem na wsi kupić nie można bo tam niemce głównie naprawiają a jap się nie psuje w internecie wszystko dostępne poza olejem do skrzyni biegów aha jeszcze klocki na tył kupowałem za 30pln kompletu nie kupiłem walczyłem ze sobą za 60 też nie kupiłem japońskie max cenowy 80pln komplet tylna oś

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 68
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Kombi