Szukaj

Informacje o Honda Civic VII Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Warto13
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
Szczerze spodziewałem się, że Civic 7 generacji zagości w moim garażu, po tym jak przez 4 lata jeździłem 6-tką. Czy jestem fanem marki? Być może. Czy jestem subiektywny? Być może. Czy polecam Honde Civic 7 generacji w sedanie? Zdecydowanie. Za kwotę do tych 12 obecnie tysięcy i w tym roczniku nie jestem w stanie wskazać lepiej wyglądającego i przede wszystkim bardziej bezawaryjnego auta. Głównie z tych powodów Civica nie zamierzam się pozbywać, po prostu opłaca mi się wydawać na niego 300zł/miesiecznie na benzyne i raz do roku ubezpieczenie + oleje,filtry itp.
3,8
~marek
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
Postaram się napisać obiektywnie o tym autku parę słów.Nie jestem fanatykiem hondy (jak mam wrażenie część piszących) ani w sumie żadnej innej marki.Od zawsze u nas w domu auta traktowało się uzytkowo bez wiekszych emocji...Honda to auto Ojca w rodzinie jeszcze Panda I żony,Clio z 2009 córki, i mój służbowy Pasek.Cóz Honda kupiona jako nowa i traktowane z należytm szacunkiem.Po latach eksploatacji wygląda to tak.Plastiki marne,po prostu tandetne jak z innej epoki+ dziwny materiał,spasowane tak sobie ,kolory beżo-bronzy wraz ze złotawym kolorem karoserii sprawia wrazenie auta dla starszego pana w kapeluszu -ale to kwestia gustu,Ojcu wpadło w oko i stąd zakup.Jakość spasowania przecietna,wystrójj wnętrza typowo jakoński skromny taki powiedzmy jak stara korea.Siedzi sie trochę jak na taborecie (miałem Focusa I -bardzo podobnie) ale wygodnie,miejsca dużo,bagaznik płytki nieustawny za bardzo.Skrzynia biegów precyzyjna ciut za krótkie biegi i niestety brak 6tki przy tym spasowaniu skrzyni jest dokuczliwy w trasie.Karoseria rdzewieje niepostrzezenie ale konsekwentnie i nie ma na to rady,trwałośc tylko teoretyczna bo pokazała sie perforacja (auto bezwypadkowe) i co zostanie sam silnik? Hm...Silnik bieże olej ,podobno tak ma mieć,fakt że bieże od lat i nic sie nie dzieje - bywa ze i litr na 10tys trzeba dolać -tego nie widze w pozostałych autach i troche mnei to mierzi...Sprawnie napędza auto,to chyba najmocniejszy punkt Hondy.Często opinie pisza o tych silnikach teoretycy , ze wiertarka,wysokoobrotowe - a to obiegowe opinie.W focusie silnik 1,6 miał w zasadzie taką sama wg mnie dynamike i charakterystyke pracy a nikt o tym nie wspomina że to wysokoobrotowa konstrukcja yamachy...O Hondzie pisza prawie wszyscy a to nic niezwykłego.W jeździe przeszkadza gumowe i nieprecyzyjne wspomaganie,nei pomaga zmiana opon na inne profile.Przez okres uzytkowania awaryjnosc na normalnym poziomie czyli w zasadzie co 10tys cos jest do zerkniecia poprawienia a poz tym cisza ale dodam że Panada 1,1 54km prawie równolatka hondy tez tak funkcjonuje,nie widze żadnej róznicy w eksploatacji -oba po prostu jeżdza prawie bezawaryjnie.Clio nieco młodsze podobnie.Mysle ze to nasze podejscie -co 10tys km zmiana oleju,filtrów i co tam trzeba.Miedzy zmianami wszystko gra.Nawet Clio 2009 1,5dci niby tykajaca bomba zbliża sie do 300tys i nic....Honda cóż....Dla mnie przeciętniak,lepiej śmiga clio a diesel,ciągnie lepiej od dołu,mniej pali...Honda zostanie z nami do konca swoich dni pewnie,za serce nie chwyta,to taka dziadkowa generacja (seria viii wróciła dzieki bogu na własciwe tory w sensie wyglądu) pozera bezemocyjnie kilometry,nie ma powodu narzekać,nie ma powodu sprzedawac bo auto poprawne.
4,5
~nobodyx
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
Samochód generalnie nie wzbudza większych emocji, ale w tym przypadku to wielki plus. Wiesz że rano wsiądziesz, odpalisz silnik i dojedziesz choćby na drugi koniec europy. Civic z tym silnikiem to najlepszy wybór. Jedyny minus jest taki że silnik przewyższa możliwości układu kierowniczego, hamulcowego i całego zawieszenia. Pomogła wymiana kół na rozmiar 195/55/16, lepiej i pewniej się prowadzi nie pogarszając osiągów. Spalanie mieszane można określić na poziomie ok 6,5 l/100km, w trasie można zejść poniżej 6 litrów. Dynamika silnika w połączeniu z niską masą auta to jest to. Prawdziwy Vtec wciska w fotel, kręci się jak wiertarka co pozwala śmiało ścigać się z konstrukcjami klasy średniej o mocach ok 140 KM. Naprawdę daje rade. Przez tyle lat użytkowania nigdy mnie nie zawiódł. Wymieniam jedynie elementy eksploatacyjne, które same w sobie nie zużywają się jakoś nadmiernie. Jeżeli coś niedomaga to od razu należy działać, gdyż tanim kosztem jesteśmy w stanie utrzymać samochód w świetnej formie. Po przeglądzie w ASO 17 letni samochód nie wzbudził żadnych uwag po za tuleją wahacza, na którą warto w przyszłości zwrócić uwagę. Warto robić regulację zaworów co 40-50 tys km. Ma to duży wpływ na pracę i kondycję silnika, a kosztuje niewiele. Komfort tego samochodu jest taki sobie. Tapicerka trochę dziadkowa jednak solidna pomimo upływu lat. Plastiki ok nie trzeszczą, jedynie fotel kierowcy raz smarowałem WD40, bo piszczał na wertepach. Wyciszenie mogło by być lepsze, o ile po mieście jest ok to obwodnice, autostrady trochę boli. Podsumowując polecam każdemu kto ceni bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji. Solidna reklama Hondy.
Średnie spalanie dla Honda Civic VII Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2005
7,2
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
Auto dynamiczne ale czuć, że czasem brak mu momentu obrotowego. Generalnie jestem bardzo zadowolony z niego. W trasie oszczędne w mieście w korkach już nie. Podobnie przy średnim natężeniu gdzie chce się szybko wejść na obroty. Generalnie spalanie mogę powiedzieć, że jest niższe niż w Hyundai Getz 1.1 i dużo niższe niż w Chevrolet Lacetti 1.4 czy 1.6. Jednak stawia pod znakiem zapytania zakładanie gazowni. Moim zdaniem LPG da oszczedność na paliwie ale w przypadku Vteca się boję. Mozna wstawić taką, która doda 10% mieszanki benzyny do LPG celem ochrony silnika, ale czy wtedy odczucie na stacji benzynowej będzie miało większy sens? Ogólnie mogę powiedzieć, że starannie wykonane, pojemny bagażnik, wózek z gondolą oraz kilka drobiazgów mieści się w zupełności. Mankamentem może być sam układ jezdny - Chev lacetti mimo wszystko lepiej klei się drogi - zwłaszcza w zakrętach mniej przechyłu czuć oraz ma dużo wygodniejszy fotel kierowcy. Jednak to civic daje wiecej fanu i niezawodności przy trasach po paręset czy kilka tyś km za jednym rzutem. Niestety drugim mankamentem jest wyciszenie, które jest kiepskie. Słychać cały asfalt na tylnym siedzeniu a z przodu słychać szum od przednich kół. Uwielbiam hondy ale VII chyba troszkę gorzej wypada niż VI. Nie mniej jednak nie zamienie jej na inne auto - no chyba że Honda ale IX lub CRV 2016 :)
7,6
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
W trasie wychodzi właściwie zawsze 6,9 litra (np. na trasie Katowice - Wiedeń, albo Katowice - Warszawa, przy prędkości zgodnej z przepisami z tolerancją +10%). A w cyklu mieszanym ok. 7 przy trasach typu Katowice - Gliwice DTŚ-ką, i bliżej 8, gdy pojawia się więcej jazdy po mieście. Rekordowe 8,4 litra spaliłem na letnich, starszych oponach w lipcu, przy używaniu klimatyzacji, jeżdżąc głównie po mieście. Tak jak wcześniej wspomniałem, jeżdżę z tolerancją +10% do dozwolonej prędkości, przy przyspieszaniu często zmieniam bieg między 3k a 4k obr/min, czasem dla zabawy zdarzy się powyżej 4k. Jadąc stałą jadę na jak najwyższym biegu bez przeciążania silnika i tak żeby jak najmniej trzeba było otwierać przepustnicę. Często hamuję silnikiem. Należy mieć jeszcze na uwadze, że w tym aucie, na 5 biegu, 3k obr/min osiąga się już przy niecałych 100 km/h, 4k obr/min przy 130 km/h i 5k obr/min przy 160 km/h. Nie sądzę jednak, żeby powodowało to jakieś ogromne spalanie. Aby utrzymać prędkość 140 km/h pedał gazu wystarczy że jest wciśnięty do 15-20% maksymalnego wciśnięcia. Przy 160 km/h to jakieś 35-40%. Przekłamanie prędkości przy oponach R14 jest spore - licznik zawyża o 5 km/h przy 100 km/h i o 10 km/h przy 180 km/h.
8,1
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
Koszty utrzymania w normie, samochód użytkuje od 3 lat i jedyne naprawy zwiazane były z zawieszeniem. Niestety w kolejce jest regeneracja skrzyni biegów. Spalanie po miescie 9.5, na autostradzie z prędkością 140 ok. 10 l, przy oszczednej jezdzie poza miastem do 80-90kmh mozna zejsc do 7l. LPG

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 40
Szuranie, chrupanie,
  • Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW 2001-2005
  • silnik
witam mam taki problem przy obrotach 1,5-2 tys/obr. slychac szuranie, chrupanie dość głośno nie zawsze, szczegolnie mocno przy puszczaniu gazu na biegu jałowym i po przejechaniu 1km na zimnym silniku i w zimie, jak jest cieplo to objawy sa znacznie mniejsze, potem hałas jest mniej wiecej stały, w silniku zostało prawie wszystko wymienione: rozrząd, pompa wody, rolki, alternator, turbosprezarka, dzwieki nadal są bez zmian, prosze o porade osób które mialy te same objawy w tym silniku. 1.7 CTDI civic 2004 nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Drgania na układzie kierowniczym.
  • Honda Civic VII
  • układ kierowniczy
Mam problem, podczas dodawania gazu na jałowym biegu czuje na kierownicy oraz troche na fotelu i podłodze drgania,które wraz z dodawaniem gazu sa więcej wyczuwalne.Kolejna dziwna sprawa to podczas puszczenia pedału gazu obroty na okolo 3 sekundy zatrzymuja sie na 1100 obrotach a nastepnie wracaja do 800.Czasami podczas postoju np. na sygnalizacji spadaja gwałtownie obroty do 600 (co czuc na fotelu)i po chwili wszystko wraca do normy.Czy jakis doswiadczony mechanik hondy moze mi odpowiedziec co mam zrobic z tym fantem?Bede bardzo wdzięczny!!! niewiadoma
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
stukanie w regularnych odstępach przy jeździe na wprost
  • Honda Civic VII Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2001-2005
  • układ napędowy
Wydaje mi się,że dźwięki pochodzą z lewego przedniego koła. Dzięk pojawia się podczas zakrętu w prawo przy prędkości pomiędzy 30-80 km/h i utrzymuje się dalej podczas jazdy na wprost ale nie jako ciągły ale w bardziej lub mniej regularnych odstępach. Wrażenie jakby coć tłukło się o jakiś element który się obraca. Najgorsze jest to że czasem nie pojawia się to zjawisko pomimo wykonywania tych samych manewrów. Jeżdżę parę dni i nic a tu nagle nie wiadomo czemu znowu więc trudno je odtworzyć u mechanika który twierdzi że coś mi się wydaje. Ma rację bo nie zawsze to słychać. Pojawiło się to ok 10 tyś km temu i na początku było mało wyczuwalne ale z czasem nasiliło się do pewnego poziomu i dalej się nie pogarsza. Myślałem, że będę jeździł aż wreszcie tak się nasili albo rozleci, że bez problemu się zdiagnozuje ale nic z tego. raz jest raz nie ma i nikt mi nie potrafi pomóc. wyieniłem łożysko, wymontowana półoś z obydwoma przegubami które wyglądają wporządku, przetoczyłem tarcze hamulcową, nie bardzo wiem gdzie dalej szukać.Auto ma teraz 114 000 przebiegu.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Honda Civic VII Sedan