Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Hatchback 3d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 87,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika - i-VTEC
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~mario
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Świetne auto z charakterem dla młodej osoby. Dość twarde, czasem nawet za twarde. Wiele wybacza naprawdę świetnie się prowadzi. Sam silnik może nie jest zbyt mocny, bo to tylko 140 KM, ale dość elastyczny w porównaniu ze starszymi silnikami benzynowymi Hondy. Fajnie wkręca się na obroty i daje przyjemność z jazdy. Jedyny ważny minus w tym aucie jak dla mnie to fatalna widoczność do tyłu. Spalanie naprawdę całkiem rozsądne jak na tą moc. Pakiet Type-S z tego co wiem poza zewnętrznym pakietem stylistycznym od zwykłej wersji różni się między innymi niższym o 15mm, twardszym zawieszeniem, szerszym rozstawem tylnej osi o 20mm, a także innym przełożeniem przekładni kierowniczej. Wewnątrz mamy jeszcze dodatkowo fajne siedzenia obszyte alcantarą. Ogólnie trzeba przyznać, że wersja Type-S wygląda dużo bardziej rasowo. Jeżeli chodzi o serwis to auto praktycznie bezobsługowe (poza olejami filtrami, hamulcami etc). Rozrząd na łańcuchu, brak koła dwumasowego, brak turbo, drogich wtryskiwaczy, filtra DPF itd., najprostsza magistrala CAN czyni to auto naprawdę prostym w obsłudze i bezawaryjnym. Niestety drogie w zakupie, ale na pewno zadbany egzemplarz odwdzięczy się długą bezawaryjną eksploatacją.
4,2
~Leofigar
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII FN1 (Type S) w skrócie: niezawodna, kiepsko wyciszona, niezbyt ekonomiczna w stosunku do osiągów i rdzewiejąca.
2,0
~Dab Rowney
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Jeden z najgorszych samochodów jakie miałem, a mialem ich 25
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Hatchback 3d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011
7,9
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
tez dobrze... na trasie zawsze ponizej 7l na 100, ale w miescie 10 pociagnie smialo.. auto bedzie do kupienia za rok, , bo zmienie je na ...honde tez civic a moze accorda ale nowsze.. mam type "S" a chce type "R" cos tu ze spalaniem liczniki nie licza tak jak to widze... po przejechaniu 5tyc km 30% miato reszta trasa wyszlo 6.8 litra na sto...ale kazy liczy jak umie, hehe.. jak ktos by potrzebowal szczegolow to ma maila chetnie doradze, albo opowiem na czym to polega.. prawie dwa lata uzytkowania auta
7,9
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Samochod uzywany przez kierowce z "lekką" nogą.80%trasa/20%miasto.Nawet jezdzac z klima nie przekracza 9l gazu.Dobrze wystrojona instalacja +stosowanie EKO drivingu sprawia ze samochod ten jest niesamowicie oszczedny
6,8
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Jak na tą moc spalanie jak dla mnie super, ww. to wyniki wskazań komputera, który zaniża wg moich obliczeń o jakieś 0,3l. Spalanie średnie 6,4 z przewagą 75 % trasa 25% miasto, ciągle na tempomacie 120 km/h. 5,9 l uzyskano na oponach zimowych 205 szer., przy 225 letnich spalanie wzrasta dokładnie o 0,5 l.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 57
Nie 9
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
24 komentarze
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 8
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
17 komentarzy
Honda Civic VIII Hatchback 3d