Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 80 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~kaek
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Civic VIII
Hondami jeżdżę już od... nie pamiętam kiedy. Użytkowałem wszystkie modele Civica od IV do IX więc co nieco o tych autach wiem. Najlepiej wykonana i najbardziej przyjemna byłą moim zdaniem wersja VI. Civic VIII jest fajnym autkiem, które spokojnie w naszych warunkach można nazwać rodzinnym. Przez 8 lat używania (auto jest od nowości w mojej rodzinie) największą usterką była urwana klamka drzwi. Jak na przebieg 170 tys. km. to dosyć dobry wynik :) Honda jest dla mnie synonimem niezawodności. Poza tym jeśli już trzeba coś wymienić to jest ona "prosta jak konstrukcja cepa" - jeśli masz przynajmniej jedną prawą rękę i trochę chęci, to poradzisz sobie z wymianą części, które ulegają naturalnemu zużyciu. Chciałbym jeszcze napisać coś na temat trwałości karoserii. Zazwyczaj użytkuję auta, które były zakupione w polskich salonach i których historia jest mi znana. Nigdy przy takich Hondach nie miałem problemu z korozją (Civic, którego niedawno sprzedałem miał 16 lat i ani grama rdzy na karoserii). Jeśli masz bezwypadkową Hondę to na korozję narzekać nie będziesz. Ale jeśli kupisz za grosze od handlarzyny jakiegoś wypucowanego ulepa, to nie dziw się, że ruda zaczyna go neutralizować.
3,0
~B1334
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Civic VIII
Samochod dla \"Pani Domu\", ktora porusza sie glownie porusza sie po miescie robiac zakupy i... ma na uwadze, ze pod Lidlem nie zawsze jest mozliwosc by zaparkowac wiekszy \"wozek\" ;-) W trasie - mozna umrzec z nudow. Wyprzedzanie tez polecam wlascicielom, ktorzy maja mocniejszy motor.
5,0
~Miki
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Civic VIII
dobra jakość, ekonomia i ergonomia... silnik absolutnie wystarczający i bardzo wysokiej jakości
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2009-2011
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Civic VIII
Samochód idealny do jazdy po mieście, spalanie w zimie na odcinkach po 5-10km w centrum miasta max. 9l/100km, w czerwcu przy 22 stopniach na zewnątrz spalanie na odcinku 12km na terenie miasta 6,4l/100km (codzienne dojazdy do pracy). Na trasę nie polecam, męczy się i aby jechać dynamicznie trzeba redukować do 3 biegu. Spalanie przy agresywnej sportowej jeździe na trasie Szczecin-Wrocław 8l/100km (niecałe 4h jazdy). Spalanie na tej samej trasie, niższe niż przepisowe prędkości itp. 4,3l/100km (około 6h jazdy). Polecam samochód dla spokojnie jeżdzących kierowców.
7,1
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Civic VIII
Koszty utrzymania to paliwo, przeglądy, wymiany płynów i części, które zużywają się w naturalny sposób (klocki hamulcowe, tarcze itp.). Ceny części na bardzo przyzwoitym poziomie (oczywiście poza ASO).
5,8
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Civic VIII
Ogromny plus dla silnika 1.4 i-VTEC za jego oszczędność paliwa zarówno podczas jazdy w mieście jak i na trasie. Ten silnik gwarantuje na prawdę bardzo małe spalanie. Jedynym minusem mogą być ceny części, które są wyższe niż w innych popularnych modelach tego segmentu.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 53
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
18 komentarzy
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
16 komentarzy
Honda Civic VIII Hatchback 5d