Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Sedan

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2006-2011 ósma generacja Hondy Civic, którego zupełnie nowa stylistyka była dziełem Japończyka Toshiyiki Okumoto, zmieniło się diametralnie w porównaniu do wcześniejszych generacji. Samochód był poniekąd kompromisem pomiędzy swoim poprzednikiem a bardziej usportowionymi, wcześniejszymi generacjami Civica. Auto poddano niewielkim modernizacjom w roku 2009 oraz 2010. Model przyjęto na rynku z entuzjazmem – uhonorowano go tytułem Samochdu Roku m.in. w Irlandii, Brazylii i Ameryce Północnej. Luksusowa odmiana auta (Acura CSX) oferowana była w Kanadzie.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VIII Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Długość 4545 mm
Szerokość 1750 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2012 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1505 mm
Rozstaw kół - tył 1545 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 999 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 389 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Marcin
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Podczas wyboru następnego samochodu zależało mi aby było trwałe, dynamiczne i miało niskie spalanie. Wybór padł na Hondę civic VIII generacji w sedanie. Auto kupiłem z ASO hondy jako używane w 2017. Jestem bardzo zadowolony z użytkowania tego samochodu. Przez 4 lata nie zawiodło mnie. Poruszam się głównie po mieście, czasem poza nim. W obu przypadkach sprowadza się znakomicie. Gorzej jest podczas jazdy autostradą, ponieważ auto jest słabo wyciszone. Po przekroczeniu 110 km/h w aucie robi się głośno, a gdy chcemy okupować lewy pas, silnik trzeba trzymać na wysokich obrotach, przez co robi się jeszcze głośniej. Ale auto odwdzięcza się za to niskim spalanie ( poza miastem udało mi się zejść do 5l/100km. Przez 4 lata była wymiana oleju i regulacja zaworów. Do tego auto dzięki temu, że ma precyzyjny układ kierowniczy, świetną skrzynię biegów i wysokoobrotową charakterystykę silnika może dać sporą frajdę z jazdy
4,8
~Daily_User
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jest to już moja 3cia honda civic i jak na godnego następce - nie sprawia mi żadnych kłopotów. Szukając auta celowałem bardziej w BMW E90/ BMW E87 czy Audia A4 B7. Chciałem się przesiąść z hondy na markę "premium" - i bardzo się cieszę, że wybór padł na Civica VIII gen. Auto w żadnym stopniu nie sprawia problemów, pod względem mechanicznym tu nic się nie psuje. Elektryka - komputer ma możliwość autosprawdzenia systemu za pośrednictwem zrobienia zwarcia na złączu diagnostycznym i samemu odczytania błędów, choć i one nie wystąpiły. Wierny marce ufam w jej bezawaryjność. Jedyny mankament to lakier i karoseria - kto jeździ Japończykami ten wie ze ruda lubi te samochody chrupać więc jeśli o nią zadbamy (konserwacja, podmalowanie elementów itd) będzie elegancko. Lakier jest miękki - fakt, jak to ktoś ujął rysuje się od samego patrzenia :) Natomiast i to nie jest prawdą w 100%, normalne że rysy się zdarzają natomiast plusem miękkiego lakieru jest to że można te wady łatwo usunąć pastą polerską. Więc jeśli ktoś się zastanawia i szuka auta bezawaryjnego, w dobrych pieniądzach z niezłym wyposażeniem - śmiało może celować w Civica 1.8 (nie polecam 1.4 czy 2.2 (choć ten drugi to ponoć udana konstrukcja))
4,1
~Mike
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
To wyjatkowy samochod.Jestem sentymentalny i z autami marki honda laczy mnie wiele lat.Civic ,bo o nim mowa to auto dosyc komfortowe z niezniszczalnym silnikiem,ktory nabiera wigoru powyzej 3000 obr/min.Mnie to nie przeszkadza,choc wyciszenie kabiny powyzej 110 km nie jest najlepsze.Mam tu na mysli towarzyszacy podczas jazdy intensywny szum powietrza dobiegajacy od slupkow,uszczelek.Podwozie tez nie jest dobrze wyciszone. Wspominajac moje poprzednie civicy,mialem nadzieje ,ze japonscy inzynierowie nie beda skapili na dodatkowe wyciszenie kolejnych generacji.Tym czasem IX generacja nieznacznie,niezbyt odczuwalnie cichsza,a X generacja podobnie jak IX z tym ze tu dodatkowo problemem sa bardzo glosne opony fabryczne. Druga z istotnych wad tego auta jest bardzo cienka powloka lakiernicza,lakier szybko sie rysuje.Dobra rada ,jesli zakup civica to w kolorze szary m,badz srebrnym,tu przy najmniej nie bedzie tyle nerwow,jak w przypadku koloru czarnego badz czerwonegoPodkreslam jezdze civicami od lat,mam do nich wielki sentyment,cenie ich za niezawodnosc,dobre wlasciwosci jezdne,silnik,ale denerwuje mnie fakt,ze inzynierowie z Hondy od wielu lat nie dokonuja postepu w w/w kwestiach .
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Sedan
5,5 – 7,3
l/100 km
5,7 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jestem bardzo zadowolony. Bardzo niskie spalanie, biorąc po uwagę wielkość i moc silnika. Długo szukałem samochodu, gdzie najważniejszym kryterium był stosunkowo dynamiczny silnik wolnossący, przy jednoczesnym niewysokim spalaniu - Civic był bardzo dobrym wyborem. Podaję realne wyniki licząc z tankowania, komputer zaniża średnie spalanie o 0,5 l. Przy jeździe codziennej po Warszawie, średnie spalanie zazwyczaj między 7,4-7,8 l. Mniej więcej 60% po spokojniejszych drogach na przedmieściach i 40% w zatłoczonych dzielnicach. W czasie dłuższych tras na autostradzie i prędkości ok 120 km/h (powyżej tej prędkości robi się głośno, więc dla komfortu większość czasu jazda 120 km/h + wyprzedzanie), spalanie 6,8 l. Na drogach krajowych, uzyskanie spalania 6 l/100 km nie jest wyzwaniem, można zejść niżej.
4,7
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Honda Civic VIII
Witam, samochód mam już prawie rok i jest po prostu genialny. Na początku funkcja start/stop mnie irytowała ale teraz już mi nie przeszkadza, szczególnie że nie słychać w ogóle rozrusznika. Nie miałem jeszcze żadnych napraw, tylko wymianę filtrów. Mechanik który to robił powiedziała że większość podzespołów jest jak w zwykłym Civic. Natomiast jeżeli chodzi o spalanie to na początku palił mi dość dużo, ale wynikało to ze stylu jazdy. Teraz jak nauczyłem się oszczędniej jazdy to nie przekracza 5,5l/na 100km. Pewnie zamontuje instalację LPG już nawet rozmawiałem z gazownikiem (cena około 1800 zł). Polecam wszystkim Hondę a szczególnie hybrydę.
4,3
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Honda Civic VIII
Świetny samochód! Skrzynia działa perfekcyjnie, bardzo dużo miejsca w środku. doskonale wyposażony i co najważniejsze to Honda! Niema dziwnych problemów jak konkurencja, zawieszenie to normalny Civic, silnik benzynowy to V-tec Hondy więc nie ma zagadek. A spalanie? No cóż, zależy jak się jeździ! Widziałem test w Top Gear gdzie Prius spalił 15 litrów na 100km. Jeżeli komuś potrzeba głownie na miasto i krótkie przeloty trasą (50-60km), to jest idealny samochód. A ci wszyscy co mówią że trochę duże spalanie na hybrydę to niech założą Gaz: 5l x 2.10zł = 10.50 zł na 100KM! albo niech kupią Matiza 1.0 i będą mieli mniejsze spalanie (9L/100km). Ja auto wszystkim polecam! Pozdrawiam

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 50
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
16 komentarzy
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
16 komentarzy
Honda Civic VIII Sedan