Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 87,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika - i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Marcin
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Podczas wyboru następnego samochodu zależało mi aby było trwałe, dynamiczne i miało niskie spalanie. Wybór padł na Hondę civic VIII generacji w sedanie. Auto kupiłem z ASO hondy jako używane w 2017. Jestem bardzo zadowolony z użytkowania tego samochodu. Przez 4 lata nie zawiodło mnie. Poruszam się głównie po mieście, czasem poza nim. W obu przypadkach sprowadza się znakomicie. Gorzej jest podczas jazdy autostradą, ponieważ auto jest słabo wyciszone. Po przekroczeniu 110 km/h w aucie robi się głośno, a gdy chcemy okupować lewy pas, silnik trzeba trzymać na wysokich obrotach, przez co robi się jeszcze głośniej. Ale auto odwdzięcza się za to niskim spalanie ( poza miastem udało mi się zejść do 5l/100km. Przez 4 lata była wymiana oleju i regulacja zaworów. Do tego auto dzięki temu, że ma precyzyjny układ kierowniczy, świetną skrzynię biegów i wysokoobrotową charakterystykę silnika może dać sporą frajdę z jazdy
4,8
~Daily_User
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jest to już moja 3cia honda civic i jak na godnego następce - nie sprawia mi żadnych kłopotów. Szukając auta celowałem bardziej w BMW E90/ BMW E87 czy Audia A4 B7. Chciałem się przesiąść z hondy na markę "premium" - i bardzo się cieszę, że wybór padł na Civica VIII gen. Auto w żadnym stopniu nie sprawia problemów, pod względem mechanicznym tu nic się nie psuje. Elektryka - komputer ma możliwość autosprawdzenia systemu za pośrednictwem zrobienia zwarcia na złączu diagnostycznym i samemu odczytania błędów, choć i one nie wystąpiły. Wierny marce ufam w jej bezawaryjność. Jedyny mankament to lakier i karoseria - kto jeździ Japończykami ten wie ze ruda lubi te samochody chrupać więc jeśli o nią zadbamy (konserwacja, podmalowanie elementów itd) będzie elegancko. Lakier jest miękki - fakt, jak to ktoś ujął rysuje się od samego patrzenia :) Natomiast i to nie jest prawdą w 100%, normalne że rysy się zdarzają natomiast plusem miękkiego lakieru jest to że można te wady łatwo usunąć pastą polerską. Więc jeśli ktoś się zastanawia i szuka auta bezawaryjnego, w dobrych pieniądzach z niezłym wyposażeniem - śmiało może celować w Civica 1.8 (nie polecam 1.4 czy 2.2 (choć ten drugi to ponoć udana konstrukcja))
4,1
~Mike
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
To wyjatkowy samochod.Jestem sentymentalny i z autami marki honda laczy mnie wiele lat.Civic ,bo o nim mowa to auto dosyc komfortowe z niezniszczalnym silnikiem,ktory nabiera wigoru powyzej 3000 obr/min.Mnie to nie przeszkadza,choc wyciszenie kabiny powyzej 110 km nie jest najlepsze.Mam tu na mysli towarzyszacy podczas jazdy intensywny szum powietrza dobiegajacy od slupkow,uszczelek.Podwozie tez nie jest dobrze wyciszone. Wspominajac moje poprzednie civicy,mialem nadzieje ,ze japonscy inzynierowie nie beda skapili na dodatkowe wyciszenie kolejnych generacji.Tym czasem IX generacja nieznacznie,niezbyt odczuwalnie cichsza,a X generacja podobnie jak IX z tym ze tu dodatkowo problemem sa bardzo glosne opony fabryczne. Druga z istotnych wad tego auta jest bardzo cienka powloka lakiernicza,lakier szybko sie rysuje.Dobra rada ,jesli zakup civica to w kolorze szary m,badz srebrnym,tu przy najmniej nie bedzie tyle nerwow,jak w przypadku koloru czarnego badz czerwonegoPodkreslam jezdze civicami od lat,mam do nich wielki sentyment,cenie ich za niezawodnosc,dobre wlasciwosci jezdne,silnik,ale denerwuje mnie fakt,ze inzynierowie z Hondy od wielu lat nie dokonuja postepu w w/w kwestiach .
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011
7,3
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jestem mile zaskoczony spalaniem tego auta. Co dziennie przejeżdżam 40-50km w cyklu mieszanym (60% trasa, 40% miejski) w zakresie obrotów 2-3tys. starając się je utrzymać, chociaż nie raz, nie dwa zdarza się wyciągać po 4 do 4.5tys obr./min. podczas wyprzedzania. Klima pracuje prawie cały czas w automacie. Samochód kupiłem z przebiegiem 159 000 km. Spalanie w granicach 6.4 według komputera, z moich obliczeń wychodzi 6.8, ale to zależy też na jakiej stacji się zatankuje (cały czas Pb95). Komputer przekłamuje w granicy 0.5l/100km to bardzo dobry wynik porównując z niemieckimi samochodami które spalają więcej, a komputery zaniżają spalanie od 0.5 do 1l.
7,8
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Wyniki na pewno byłyby lepsze gdyby nie automatyczna skrzynia (w sedanie klasyczna, nie jakies cuda ishift jak w wersji 5D), która zabiera i mocy trochę i paliwa. No ale albo wygodnie albo ekonomicznie. Minimalne oszczędne zanotowano w trasie Śląsk-Mazury, licznik wskazał 5,4 L, do którego z doświadczenia trzeba dołożyć ok. 0,5 L jak wychodzi z tankowania a nie wskazania komputera. Maksymalne zanotowane w 70% miasto z deptaniem powyżej 6500 obrotów. Średnio wychodzi ok. 7-8 L przy jeździe spokojnej ale nie emeryckiej. Jest to wynik bardzo dobry patrząc na pojemność, moc oraz skrzynie.
7,3
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Poprzednia honda to była IV generacja sedan 1,5 d15b2 automat 1988. Następnie VW polo 1,4 8V 1998 Ciekawostka: Honda spala w trasie tyle co polo! to nie żart. Zawieszenie komfortowe średnio twarde, precyzja układu kierowniczego, świetna trakcja, ogólnie kompakt który sprawia niesamowitą frajdę z jazdy. Do 3000 rpm jest delikatny wystarczy muskać gaz i sam jedzie, a jak chcemy wyprzedzić to przy wyższych obrotach wymiata dzięki systemowi iVTEC czyli zmiennymi fazami rozrządu. Bardzo podobnie się tym jeździ jak Mazdą RX-8, tyle że honda jest słabsza jeśli chodzi o konie mechaniczne. W mieście wiadomo więcej obstawiam do 9 litrów, żłopie na zimnym silniku i to jest pewnie ogólna przyczyna zwiększonego spalania teraz w okresie zimowym. Licząc bardzo uczciwie to po mieście 9 do 10 l/100km a w trasie poniżej 6 litrów. Średnio to będzie 7,5 litra. Silnik dynamiczny,który technologią miażdży konkurencję. tutaj wideo prezentacja silnika i ciekawostki dotyczące jednostki: https://www.youtube.com/watch?v=aFf_sw69Gf4 Bardzo wydajny silnik, jego spalanie nie może być niższe niż jest, bije na głowę konkurencję jeśli chodzi o benzyniaki, zresztą od dawna wiadomo, że japońce mają najlepsze jednostki napędowe.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 50
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
16 komentarzy
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
16 komentarzy
Honda Civic VIII Sedan