Szukaj

Informacje o Honda CR-V II 2.2 TD 140KM 103kW 2005-2006

Lata produkcji: 2005 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca w roku 2002 druga generacja Hondy CR-V znacznie różniła się pod względem stylistycznym od swojego poprzednika oraz była od niego odrobinę większa. Zdradzała też zewnętrzne podobieństwo do VII generacji Hondy Civic. Wkrótce po pojawieniu się na rynku Honda CR-V II została wybrana w plebiscycie magazynu „Car and Driver” najlepszym małym SUV-em roku 2002. Model poddano modernizacji technicznej i face-liftingowi w roku 2005, a rok później zakończono jego sprzedaż.
czytaj więcej
Powagosław
Brawa dla księgowych Hondy, którzy ze zrozumieniem potraktowali kwestię przeniesienia prototypu CR-V do realiów produkcyjnych. I wszystko, co dobre w tym prototypie dziś można podziwiać w nowym SUV-ie Hondy. A jest czym cieszyć oko. ~Powagosław
Luzacjusz
Lepiej niż w poprzedniej generacji, ale wciąż nic takiego, za co warto umierać. Chyba że ktoś kocha przerośnięte crossovery z dużymi kołami, słoniowatą sylwetką i tyłkiem od Jennifer Lopez. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2204 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,5
~esc17
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Honda CR-V II
Honda została zakupiona przeze mnie w niemieckim salonie samochodowym i po bardzo długim okresie użytkowania postaram się napisać jak najbardziej rzetelną opinie. Samochód przede wszystkim jest bardzo wdzięczny, nie uświadczyłem w nim większych awarii poza pękniętą miską olejową, czy problemami z elektryką - także ogólnie mechanicznie mogę go polecić każdemu z czystym sumieniem. Wymieniając kolejne plusy to na pewno: ładowność, zabezpieczenie antykorozyjne z zewnątrz (u mnie po 14 latach użytkowania nie ma żadnych ognisk korozji), do tego w środku jest dużo przestrzeni i każdy znajdzie dla siebie wygodną pozycję. Jeżeli zaś chodzi o minusy, to na pewno: jakość użytych materiałów w środku i cóż.. Hondy w tamtych latach, a szczególnie CR-V nie oferowała atrakcyjnego wnętrza, a zerkając na nie w 2020 można rzec, że jest archaiczne. Samochód jest również bardzo toporny - prowadzenie, hamowanie, przerzucanie biegów trochę jak w maszynie losującej nie daje dobrego wrażenia z jazdy. Do tego moim zdaniem trochę za wysokie spalanie w trasie (i nie potrafię dojść do tego, jak forumowicze z autocentrum schodzą tym samochodem poniżej 6 litrów na 100) bo u mnie przy prędkości 90-100 nie da się zejść poniżej 7,5-8 litrów. Jeżeli zaś chodzi o autostrady to cóż.. jest to niestety męczarnia, a przy prędkości 140 km/h spalanie spokojnie wzrasta do 11 litrów. Miasto generuje już kosmiczne wartości spalania, także zima, korek to spalanie powyżej 15 L.
5,0
~Wojtek J
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Honda CR-V II
Samochod idealny, wygodny, duzo miejsca i ogromny bagażnik, ekonomiczny i nic sie nie psuje. Bajka a jezdzilem naprawdę róznymi autami. Dobra widocznosc, fajne rozwiazania jak skladany stolik, otwierana szyba z tyłu i inne. Zero rdzy choć ma już 13 lat i zero problemów technicznych tylko dwumas musiałem wymienić ale to normalne. W lekki teren wjedzie i błotko a zima też fajna zabawa. Spalanie między 5,8 a 7,5 w trybie mieszanym, dla mnie rewelacja jak na tak duze auti i w sumie ciężkie. Silnik chyba najlepszy diesel ever pracuje rowno i cichutko a i wogóle jakby się nie męczył. jedynie można by się przyczepić do dość krotkich przełożeń. Milałem w życiu chyba z 15 aut, nowych i uzywanych i crv jest zdecydowanie najlepszym.szczerze polecam.
3,9
~remo310
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Honda CR-V II
Auto przeznaczone dla osób dużo jeżdżących ja auto kupiłem ją z przebiegiem 17 tyś i w ciagu dwoch lat zarobiłem 163 tys.Autem byłem dwa razy we 2 X na samym południu włoch.Autem robiłem dziennie ok 300 km i byłem bardzo zadowolony.Teraz mam nowego cr-v i powiem szczerze jest to auto delikatniejsze od tego co miałem i troche bardziej komfortowe oraz ma więcej dodatków np.szklany dach.Podsumowywując Cr-v II gen jest dla osób potrzebujących auta solidnego i wytrzymałego a III to bardziej dla wygody.Bez apelacyjnie tylko diesel.Miałem okazje przetestować cr-v diesela i benzyne na tasie mianowicie.Ja jechałem dieslem i siadłem na ogon kolesiowi w takiej samej cr-v tylko benzynie on ledwie się co zbierał podczas kiedy jak delikatnie naciskałem gaz a auto szło jak przecinak.:)POLECAM
Średnie spalanie dla Honda CR-V II 2.2 TD 140KM 103kW 2005-2006
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Honda CR-V II
Jazda w trasie: 5,4l. Technika ekonomiczna czyli jazda ze stala predkoscia jesli tylko mozliwe, hamowanie silnikiem, unikanie uzywania hamulca noznego, dynamiczne przyspieszanie, predkosc do ~100kmph. Na autostradzie pali troche wiecej przy ok. 120kmph. Srednio mi wyszlo ok. 6,4l. Wszystko zalezy od techniki. Osoba jezdzaca nerwowo z ciezkim butem, w miescie uzyskala 9,4l. Jadac ze stala predkoscia ~100okmph po plaskim terenie wskazywalo mi ok. 4,7l ale wiadomo, ze nie da sie caly czas tak jechac. Druga rzecz buda auta taka, ze powyzej 100kmph aerodynamika daje sie we znaki i spalanie mocno wzrasta. Wszystkie dane zaczerpniete z wyswietlacza samochodowego, ktore zostaly rowniez zweryfikowane podczas tankowania do pelna.
8,8
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Honda CR-V II
Żona zadowolona, dzieci też po przesiadce z avensisa. Maksymalne spalanie - w warunkach zima i miasto. Na trasie załadowany na wakacje (autostrada) przy 140-170 km/h. 9,5 l. Nie jest rewelacyjnie ale biorąc pod uwagę komfort, rozmiary samochodu oraz ilość zabranego bagażu jestem w stanie mu to wybaczyć. Zastanawia mnie czy mój ropożer nie jest zaczipowany bo jakoś za dobrze ciągnie przy dociśnięciu. Muszę zawitać na hamownię i sprawdzić. Jeśli ktoś z czytających ma podobne odczucia i chciałby się nimi podzielić, lub ma doświadczenia z "wzmocnionym" i-ctdi proszę o info (aroll@interia.eu).
8,8
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Honda CR-V II
Żona zadowolona, dzieci też po przesiadce z avensisa. Maksymalne spalanie - w warunkach zima i miasto. Na trasie załadowany na wakacje (autostrada) przy 140-170 km/h. 9,5 l. Nie jest rewelacyjnie ale biorąc pod uwagę komfort, rozmiary samochodu oraz ilość zabranego bagażu jestem w stanie mu to wybaczyć. Zastanawia mnie czy mój ropożer nie jest zaczipowany bo jakoś za dobrze ciągnie przy dociśnięciu. Muszę zawitać na hamownię i sprawdzić. Jeśli ktoś z czytających ma podobne odczucia i chciałby się nimi podzielić, lub ma doświadczenia z "wzmocnionym" i-ctdi proszę o info (aroll@interia.eu).

Usterki Honda CR-V II

Liczba wpisów: 15
Siadnięty tył
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • zawieszenie
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tył Hondy bardzo obniżony w stosunku do przodu. Po załadowaniu 5 osób koło chowa się w nadkolu, z pełnym bagażnikiem i zbiornikiem LPG jest jeszcze gorzej. Niestety wymiana sprężyn na standardowe nie zdaje egzaminu, może być nawet jeszcze niżej. Prawdopodobnie trzeba by wymienić WSZYSTKIE gumy w zawieszeniu tylnym, ale to pewnie ze 3-4 tyś. z robocizną, jeśli nie więcej, szkoda kasy. Co więcej, PO wymianie sprężyn na wzmacniane (samochód się podniósł) okazało się, że jeden amortyzator jest do wymiany. Stukał przy końcu zakresu, czego nie było słychać, gdy Honda była dużo niżej. Także przy wymianie sprężyn trzeba DOKŁADNIE sprawdzić i amorki, bez sensu raz po raz płacić za ich ściąganie. W moim wypadku, musiałem zapłacić dwa razy (a nawet TRZY!, ale to dłuższa historia i błąd upartego mechanika).
11 komentarzy
wycieranie się krzywek wałków rozrządu
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
krzywki wałków rozrządu wycierają się, wałek się wykrzywia. Niestety aby to sprawdzić, trzeba zdjąć pokrywę zaworów, co jest czasochłonne i kosztowne. W moim wypadku dowiedziałem się o tym przy pierwszej regulacji zaworów, zaraz po zakupie Hondy. Co prawda w serwisach motoryzacyjnych piszą o tej wadzie, ale niestety doczytałem to dopiero po zakupie, więc pretensje mogę mieć tylko do siebie. W moim wypadku wytarły się krzywki wałka ssącego. Rozwiązanie - regeneracja krzywek w zakładzie w Krakowie, nie pamiętam nazwy. Z wymianą - około 600 zł (300 regeneracja, 300 wymiana). Póki co przejechane 34000 km i jest OK.
1 komentarz
Ciężko odpala
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • instalacja elektryczna
  • 1000 tys. km
Witam. Ciężko odpala, tzn muszę chwile pokręcić,świece wymienione zastanawiam się nad wymiana przewodów. Zdaza się że czasami przerywa podczas jazdy i nie ma mocy na wolnych obrotach, zarówno na benzynie, jak i na lpg.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda CR-V II