Szukaj

Informacje o Honda Jazz III 1.2 i-VTEC 90KM 66kW 2008-2015

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: VANy
Małe auto, które ma mało silników do wyboru, ale oba są całkiem niezłe. Podstawowy 1.2l o mocy 90KM wystarczy, szczególnie do miasta. Średnio spala około 6l paliwa na 100km i osiąga 100km/h w niecałe 13 sekund. Od tak małej pojemności wyposażonej w stosunkową dużą ilość koni nie można wymagać kosmicznej elastyczności i faktycznie motor najlepiej czuje się w wyższych partiach obrotów. Jeśli szykujecie się na systematyczne wypady za miasto, to lepszym wyborem będzie 1.4l o mocy 100KM. Jest równie oszczędny, co mniejszy brat i lepiej radzi sobie z autem. Na ogół jest cichy, ale też lubi wchodzić na wysokie obroty, a wtedy robi się głośno. Spodoba się miłośnikom F1.
czytaj więcej
Powagosław
Designerzy Hondy długo szukali pomysłu na ten samochód. A wystarczyło tylko popatrzeć na coś, co z powodzeniem zastosowano dawno choćby w modelu Civic. Czasem najciemniej pod latarnią. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak śpiewał Tymon Tymański: „Jazzu nikt nie kuma”. Tak właśnie było z poprzednią generacją – trudno było zrozumieć, co to za samochód i po co on komu. Dziś jest lepiej, to taki „modern jazz”, całkiem zgrabny. Umówmy się, że kumamy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 71,58 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

3,1
~Ozajasz Goldberg
Honda Jazz III
Mikrovan 1.2 i-VTEC 90KM 66kW
Ostatnio miałem Suzuki s cross 120km, ale miałem wypadek i musiałem kupić jakieś oszczędne auto do firmy, wybór padł na Jazz. Porównując do innych samochodów tej klasy Jazz wypada średnio ze względu na trzeszczące i ruszajce się plastiki. Wszystko trzeszczy i jest bardzo źle spasowane. Gdyby nie to dałbym 5 gwiazdek. Na początku byłem bardzo zawiedziony spalaniem, które wynosiło 7,7l bez względu na trasę, czy miasto .Po wymianie płynu chłodniczego, regulacji luzów zaworowych i zmianie opon spalanie wychodzi tak - miasto 6, trasa 5,5 więc dobrze. Rdza nie bierze aż tak bardzo.
4,6
~Robson
Honda Jazz III
Mikrovan 1.2 i-VTEC 90KM 66kW
Autko numer jeden pod względem niezawodności. Po 10 latach silnik i skrzynia suchutkie, nic nie cieknie, silnik chodzi jak zegarek szwajcarski. Wszystkie elementy sprawne, nic się nie zepsuło na przełomie 10 lat. Minimalna korozja w okolicy wlewu paliwa, poza tym brak rdzy, auto garażowane. Po 10 latach zaczęły trochę skrzypieć plastiki w kabinie. Poza tym bez zarzutu. Wydech wygląda jakby miał rok czy dwa a nie 10 lat. Auto drogie w zakupie jednak warte każdej złotówki na nie wydane. Jeśli nie chcesz odwiedzać warsztatów, kup Honde Jazz.
5,0
~Kuba
Honda Jazz III
Mikrovan 1.2 i-VTEC 90KM 66kW
Samochód uzytkuje od 3 lat i ................ kompletnie nic. Jestem zachwycony. Świetna linia nadwozia, ooooobszerne wnętrze ( mam 185 cm wzrostu a osoba siedzaca za mną nie musi walczyć z kolanami), niezły bagaznik. Pomimo dużej ilości plastiku we wnętrzu nic nie skrzypi. Duza ilośc schowków (na puszke coli najlepsze przy górnych nawiewach). Fajna opcja tylnej kanapy MAGIC SEATS która pozwala na przewożenie dużych rzeczy. Silnik jak na to auto daje rade. Spalanie w trasie przy 110 km/h około 5,5 litra, w mieście 7,0 - 7,2 litra więc wynik całkiem pzyzwoity. Dobre wskazania komputera pokładowego przypominające o koniecznych wymianach filtrów, świec itp. Wydajna klimatyzacja w opcji automatycznej. Wady: trudności (nie zawsze) z wbiciem 1 oraz wstecznego, chociaż skrzynia chodzi świetnie i czuć wbijany bieg.
Honda Jazz III