Szukaj

Informacje o Honda Jazz IV

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: VANy
Wprowadzona na rynek europejski w 2015 roku, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja modelu. Model zaprezentowano w Japonii dwa lata wcześniej, pod szyldem Fit, pod którym jest tam oferowany od początku. Europejska wersja Hondy Jazz IV bazuje na prototypie koncepcyjnym z roku 2014 – Jazz Prototype, a powiązany jest konstrukcyjnie z drugą generacją modelu HR-V, z którą dzieli m.in. platformę podłogową. Honda Jazz IV w porównaniu z poprzednikiem może pochwalić się większymi rozmiarami – jest dłuższy o 9,5 cm, a rozstaw osi zwiększono o 3 cm).
czytaj więcej
Powagosław
Designerzy Hondy długo szukali pomysłu na ten samochód. A wystarczyło tylko popatrzeć na coś, co z powodzeniem zastosowano dawno choćby w modelu Civic. Czasem najciemniej pod latarnią. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak śpiewał Tymon Tymański: „Jazzu nikt nie kuma”. Tak właśnie było z poprzednią generacją – trudno było zrozumieć, co to za samochód i po co on komu. Dziś jest lepiej, to taki „modern jazz”, całkiem zgrabny. Umówmy się, że kumamy. ~Luzacjusz

Honda Jazz IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Honda Jazz

Cena od: 65 100 PLN

Oceny Honda Jazz IV

Liczba ocen: 18
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~RafałM
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Honda Jazz IV
Wracam z opinią po pół roku użytkowania (miasto + trasa). Ogólnie auto w swojej klasie bardzo fajne. Takiej przestrzeni próżno szukać u konkurencji. CVT z silnikiem 1.3 mimo wszystko daje radę, chyba nie ma sensu dopłata do 1.5 bo to wiąże się z brakiem m.in. automatycznej klimatyzacji, a osiągi i tak nie powalą na kolana. To nie jest auto do rajdowej jazdy. Najbardziej ekonomiczna jazda to tempomat i max. 110-120 km/h. Przejechałem 640 km i jeszcze był wg komputera zasięg 130 km na 40-litrowym baku.
4,4
~Paweł
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Honda Jazz IV
Wracam z opinią po przejechaniu 13 tyś km w niecałe pół roku. Auto nadal mogę polecić. Jeśli się jeździ normalnie to pali naprawdę bardzo mało. W sumie gdyby jakiś mały diesel miał takie spalanie to można by powiedzieć że jest bardzo dobre. W trasie potrafi spalić nawet 4L jeśli nie przekraczamy 100 km/h, nie ma dużego ruchu i jedziemy płynnie. Średnie spalanie oscyluje u mnie w okolicach 5-5.2L przy czym komputer przekłamuje o około 0,2-0,3L względem tankowania. Przy dojazdach do pracy 40 km w jedną stronę praktycznie zawsze mam wynik z 4 z przodu. Auto prowadzi się dobrze, nawet mimo balonowatych opon. Minus za strasznie lichą powłokę lakierniczą. Honda stosuje olej 0w20, który jest minerałem i nie za bardzo nadaje się na nasz klimat. Ja stosuję dopuszczony przez instrukcję 5w30 i nie zauważyłem wzrostu spalania.
4,6
~Paweł
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Honda Jazz IV
Ocena po przejechaniu niecałego tysiąca km. Szukając samochodu dla siebie chciałem coś niewielkiego, który będzie jednocześnie duże w środku oraz wyposażony w prosty, oszczędny i niezawodny silnik. Brałem pod uwagę Clio kombi, Corse E z fabrycznym LPG czy Fiata Tipo hatchback. Clio odpadło ze względu na brak sensownego silnika benzynowego. Corsa E ma problem z oprogramowaniem fabrycznego LPG. Tipo z silnikiem T-Jet jest ok, ale strasznie traci na wartości i widać oszczędności na każdym kroku, choć przyznać trzeba, że bagażnik ma bardzo pojemny. No i padło na Hondę. Auto mega pojemne i przestronne w środku, mega praktyczne a przy tym prowadzące się nie jak segment B ale jak segment C (właściwości jezdne oraz pewność i precyzja prowadzenia jest lepsza niż w mojej służbowej Toyocie Auris). Samochód jest bardzo oszczędny. Bez problemu w trasie można zejść grubo poniżej 5L. Mimo niewielkiego silnika auto jest elastyczne (dość krótkie przełożenia). Jeśli więc szukasz samochodu niezawodnego, dobrze wyposażonego, pojemnego, bezawaryjnego, z normalnym prostym silnikiem, a co najważniejsze przemyślanego i dopracowanego - nie szukaj dalej.
Średnie spalanie dla Honda Jazz IV
5,2 – 6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Honda Jazz IV
Bardzo ekonomiczne auto. Dojeżdżając codziennie 38 km w jedną stronę do pracy drogą krajową spala mi przeważnie 4,6 - 5l w zależności od ruchu i nogi (spalanie od uruchomienia). Prędkości przeważnie 90-100 czasami 110-120. Średnie spalanie z całego zbiornika wychodzi mi przeważnie między 5.2 a 5,7, ale tutaj dochodzi jazda po mieście. W bardzo długiej trasie można się zamknąć w 5,5 litra ze spokojem nawet jadąc po drogach szybkiego ruchu. Klimę włączam wtedy gdy parują mi szyby. Jeśli nie ma takiej konieczności to jeżdżę z wyłączoną. Przebieg na chwilę obecną to 3 tys km. Komputer zaniża o ok. 0,3L.
6,5
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Honda Jazz IV
Generalna zasada: komputer ZANIŻA spalanie o 0,3-0,5 litra. Wyniki spalania dla różnych jazd są następujące (wartości z dystrybutora): - Miasto (Warszawa) 6.9-8.1 litra (generalnie 7.0) -Trasa (krajówka do 110 km/h i lokalne drogi) 5.1-5.3 litra - Ekspresówka do 120 km/h: 5.8 litra -Ekspresówka 130 km/h: 6.8 litra -Autostrada 140 km/h: 7.1-7.3 litra Podane wartości dotyczą sezonu letniego (włączona klimatyzacja)
4,6
Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Honda Jazz IV
Nie wiem, czy ktoś mi uwierzy, ale średnia z ostatnich 30 tys. km (nie kasowałam przebiegów cząstkowych) to 4,9. W dojazdach do pracy spoza miasta (ok. 30 km) spala mi w lecie i w zimie ok. 4,5-4,7 (średnia prędkość 60-70 km/h). Bardzo rzadko tankuję. I tutaj sprawdza się powiedzenie: "co drogo na początku, to tanio później".
Honda Jazz IV