Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra III Hatchback 1.6 107KM 79kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1599 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 107 KM (79 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 146 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Arek
Hatchback 1.6 107KM 79kW
Hyundai Elantra III
Samochód w rodzinie od nowości (2002r), dlatego wiem co mówie. Przebieg (2002 - 2019) zaledwie 140tys km, ponieważ nie czzęsto był jeżdzony. Do roku 2014 garażowany, co dało się we znaki jeśli chodzi o karoserię. Przez 4 lata (do 2018) nie garażowany, co również pokazało pazur, niestety. Karoseria to chyba największa wada tego auta. Nadkola tylne oraz przednie to elementy, które albo będziecie zabezpieczać co rok albo dość szybko zje je ruda. Silnik - bajka. Jeśli komuś nie zależy na czasie podróży, to osobiście osiągnąłem 5,3l/100km przy trasie Katowice - Rzeszów (autostrada a4). Aczkolwiek średnia prędkość nie przekraczająca 110km/h. Samochód jest zwinny, do 100 jak na swoją masę ma bardzo dobre przyspieszenie. Ładowność - również bajka. Hatchbacki (kwestia gustu) wg mnie to udane pomysły. Mamy cierkawą linię bagażnika wraz z ogromną przestrzenią ładunkową. Nie raz udało mi się wykorzystać samochód jako 'mini kamper'. Jeśli ktoś myślał, aby wyruszyć z dziewczyną w trasę, wziąć śpiwór, nocować w samochodzie - bez problemu. Przy złożonych tylnych siedzeniach, można się solidnie wyspać. Amortyzatory i zawieszenie - od nowości w moim egzemplarzu nie było z tym problemu. Pierwsze objawy stukania wahaczy po 130kkm. A drogę osiedlową miałem dość wyboistą, więc miały na czym się wybić. Wersja hatchback wg mnie obowiązkowo z customowym spoilerem z tyłu. Ja wiem, że może to wiejski tuning, jednakże bardziej 'wiejsko' to auto wygląda bez lotki, wg mnie :) Gdybym miał okazję kupić zadbany egzemplarz, który pozwoliłby mi jedzdzić jeszcze np 5-7lat - jak najbardziej bym kupił.
3,6
~pterodaktyl
Hatchback 1.6 107KM 79kW
Hyundai Elantra III
Ogólnie ten silnik jest zbyt słaby do tego auta, zdecydowanie polecam dwulitrówkę.Największy mankament Elantry - jest słabo wyciszona. Na krótkie 15 km dojazdy do pracy nie jest to zbyt męczące, ale w trasie już daje w kość, zwłaszcza gdy jedziemy z prędkościami powyżej 80 km/h.Lakier jest do kitu, więc uważać trzeba na ptaszki i ich odchody szybciutko usuwać, bo inaczej po dwóch tygodniach - lakiernik:(. Klimatyzacja działa bez zarzutu i jest dość wydajna nawet w upalne dni.Dość słaby skręt, ale to duże auto.Na brak miejsca nie mozna narzekać ani z tyłu, ani z przodu - do tego spory bagażnik.Skrzynia biegów to jeden z elementów, które są dopracowane w Elantrze. Biegi wchodzą leciutko i bez zgrzytów i haczenia. Jedynie wsteczny czasem nie wskakuje od razu, ale bez przesady - puszczasz sprzęgło i za drugim razem jest już zawsze oki.
4,3
~Mietek
Hatchback 1.6 107KM 79kW
Hyundai Elantra III
Zakup trochę przypadkowy tzn.przymierzałem się do zmiany drugiego samochodu w rodzinie i dostałem propozycję zakupu od kolegi świeżo sprowadzonego Hyundaia Elantry.Nie wiedziałem nawet jak wygląda ten samochód (rzadkość na polskich drogach)jednak po zasięgnięciu opinii mechanika i speca od LPG postanowiłem rozważyć ofertę jako dość atrakcyjną.Po obejrzeniu pojazdu,jego wyposażenia oraz próbnej jeżdzie dobiłem transakcji.Za nieduże pieniądze nabyłem dobrze wyposażony samochód , który mimo,że z zewnątrz na taki nie wygląda oferuje więcej miejsca niż mój Mercedes C-klasa.Dotychczas żadnych problemów i z pewnością jest to alternatywa dla dużo droższych VW itp.
Hyundai Elantra III Hatchback