Szukaj

Informacje o Hyundai Getz 1.3 MPI 82KM 60kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Auta małe
Miejski samochód należący do segmentu B produkowany od 2002 roku. Debiut Hyundaia w tej klasie i duży sukces komercyjny. Getz od momentu debiutu znalazł już ponad 650 tys. nabywców, zdobył też wiele nagród, m.in. najlepszego małego auta w plebiscycie magazynu „What Car?” (2003) oraz tytuł Samochodu Roku 2004 w Portugalii. Od 2006 roku model oferowany jest po face-liftingu. Choć w 2008 roku Hyundai przedstawił jego następcę, i20, Getz nie zniknął z rynku. W innych krajach znany jest jako Click (Korea), TB (Japonia), Dodge Brisa (Wenezuela) oraz Inokom Getz (Malezja).
czytaj więcej
Powagosław
Getz jest jednym z samochodów mających budować nowy wizerunek Hyundaia. To budowanie udaje się tylko częściowo. Mocne punkty tego auta to ogólna solidność, a także silnik i zawieszenie. Z drugiej strony mamy kiepską jakość oraz mało atrakcyjny wygląd deski rozdzielczej i całego nadwozia. ~Powagosław
Luzacjusz
Rozszyfrowałem panów z Hyundaia. Getz to skrót. Wiecie co oznacza? Gdy Ewentualnie Tramwaju Zabraknie. Ja tam wolę tramwaj. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1341 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 117 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,5 x 83,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Reyert
Hatchback 1.3 MPI 82KM 60kW
Hyundai Getz
Samochód mam od roku. Ogólnie trafiłem na ukryty bubel, ale starałem się ocenić nie biorąc pod uwagę usterek z jakimi kupiłem auto. A trochę ich było. Pęknięty katalizator, zatarta sprężarka klimatyzacji, nie działający czujnik ABS i rdza ukryta pod marnymi zaprawkami, źle działający pływak w zbiorniku paliwa. Ogólnie jestem zadowolony, przejechałem prawie 15000km, na spalanie narzekać nie mogę, nie jestem zawalidrogą ale jeżdżę płynnie jakieś 30/70 miasto trasa i spalanie osiągam zwykle 5,6-5,7. Na razie nic się nie psuje, samochód mnie nie zawiódł. Szerzej w dalszej ocenie.
4,5
~as
Hatchback 1.3 MPI 82KM 60kW
Hyundai Getz
Śmieszą mnie wpisy osób które nic nie wiedzą o tym aucie, a piszą co im ślina na język przyniesie np. komentarz redakcji na poziomie przedszkolnym. Dla mnie skrót Getz oznacza bardzo solidny samochód. Moje auto ma 95 000 km, a jedynymi usterkami w historii, to były awaria manetki (przełącznika) kierunkowskazów i wymiana jednego łożyska w przednim kole bo szumiało. Koszt wymiany: 50 zł oraz 100zł. Znalazłem używaną część w rozbitym aucie na szrocie. Wymiana:5 minut i 2 godziny. Poza tym oczywiście wymiana filtrów i świec wg zaleceń producenta. Inne pozytywne zaskoczenie to klocki hamulcowe. Przejechałem na nich 60 tysięcy kilometrów i nadal działają bardzo solidnie. Teraz je wymieniam na nowe bo już jestem zniecierpliwiony tym jak wolno się zużywają. To auto (z silnikiem 1.3) jest tak niezawodne, że aż nudne i wkurza tym na maksa. Nic nie trzeba przy nim robić, tylko odkurzać dywanik. A ja lubię coś pogrzebać przy aucie... (wcześniej miałem Skodę - z drugiej strony tamto auto to była gehenna...) Jedyny minus tego auta to grube ramki przedniej szyby pogarszajace widoczność, trzeba bardzo uważać na skrzyżowaniach i obok przejść dla pieszych, trzba cały czas wahlować głową :(
4,5
~lodzer
Hatchback 1.3 MPI 82KM 60kW
Hyundai Getz
Użytkuję Getza już dwa lata i kilkadziesiąt tysięcy kilometrów w tym samochodzie. Moje trasy można podzielić na trasa / miasto w stosunku 30/70. I chyba do takiego sposobu uzytkowania wymyślono to auto. MOja wersja to 3 drzwiowe nadwozie, moim zdaniem ładniejsze od 5 drzwiówki. Nieco utrudnione wsiadanie do tyłu ale fotel przesuwa się wraz ze złożeniem oparcia a potem wraca do wcześniejszego położenia. Miejsca dla kierowcy i pasażera bardzo dużo. Trasy po 600, 700 km można pokonać bez zatrzymywania się i konieczności zmiany kierowcy - sprawdzone wielokrotnie. SIlnik bardzo dobrze współpracuje z LPG - konieczna jest jednak sekwencyjna instalacja, wtedy nie traci na mocy i niezauważalnie przełącza się na gaz. Producent podaje 82 KM i dla dwóch osób wystarcza. Przy 4 osobach nieco brakuje mocy i trzeba wyciskać wyższe obroty. Najlepsza prędkość pod względem ekonomii i hałasu we wnętrzu to gdzieś w okolicach 120 na godzinę. Pali wtedy znośnie i w samochodzie jest całkiem cicho. Większe prędkości 140 - 150 na godzinę będą okupione wyższym zużyciem paliwa i hałasem silnika. Natomiast prowadzenie bez zarzutu. Nawet szybkie pokonywanie zakrętów nie wytrąca Getza z toru jazdy. Nie buja na boki. Mógłby mieć tarcze hamulcowe także z tyłu ale trudno. Co do kosztów eksploatacji to moje już drugi rok ograniczają się do oleju, filtrów i jednej wymiany klocków. Poprzedni, pierwszy właściciel też nie miał problemów (wiem, bo to sąsiad ;-) Na gwarancji wymienili mu tylne amortyzatory i do tej pory żadnych awarii. Może miałem szczęście kupić oryginalnego koreańskiego Getza bo podobnież ostatnie były produkowane w Indiach i jest dużo gorzej złożony. Nie serwisuję u dealera bo drogo i ciężko trafić na dobrego fachowca ale tak naprawdę mo Getzik nie potrzebuje mechanika tylko wymieniacza oleju. Jestem zaskoczony, że naprawdę nic się w nim nie dzieje (i oby tak dalej). Bardzo solidnie zrobione auto. Może jedynie zbyt miękka przednia szyba - mam kilka rys po zimowym skrobaniu. Ale nie wpływają na widoczność więc zapominam o nich. Moim zdaniem poważną zaletą Getza jest jego mała \"chodliwość\". Nie kradną tych aut na części jak VW , SKody czy Toyoty. I nie giną drobiazgi (lusterka, kołpaki, halogeny) jak w Oplach. Jeździłem oststnio Peugeotem 306 i mimo że Getz jest mniejszy to nie odczuwam znaczącyego pogorszenia w komforcie podróżowania. Oczywiście jest \"twardszy\" ale do wybaczenia. Jeśli więc ktoś zastanawia się nad tej wielkości samochodem to warto się zastanowić nad Hyundaiem. Na pewno o niebo lepszy od Fiata czy Opla tej klasy. Myślę, że bez wstydu można go porównać do Yariski czy starszego Colta. Na korzyść Getza przemawia też cena zakupu. Kupiłem go o 5 tys. taniej niż ten sam rocznik Polo 1,4. I nie żałuję.
Średnie spalanie dla Hyundai Getz 1.3 MPI 82KM 60kW 2002-2008
6,9
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Hatchback 1.3 MPI 82KM 60kW
Hyundai Getz
Dane dotyczą silnika 1.3 63kW/86KM - rocznik 2004 Moje wyniki wynikają z samodzielnego wyliczenia, a nie z tego co pokazuje komputer, bo on średnio zaniża wynik o 0.3-0.5 l/100km. Minimalne spalanie na poziomie 6 litrów osiągnął przy jeździe w trasie (~ 90 km/h) i z 4 osobami na pokładzie, co uważam za całkiem niezły wynik. Natomiast jeżeli chodzi o maksymalne spalanie (niecałe 10 litrów) wynika z jazdy w zimę po mieście bez żałowania gazu na światłach. Samochód ogólnie ciekawy, dający się lubić i co najważniejsze dynamiczny, ale mimo wszystko nie jest to samochód tylko na miasto, bo koszty paliwa są nieadekwatne do wielkości pojazdu.
8,0
Hatchback 1.3 MPI 82KM 60kW
Hyundai Getz
Witam Auto godne uwagi gdy ktoś szuka taniego w eksploatacji samochodu. Robiąc wszysko nabierząco praktycznie bezawaryjny. Sam jezdzilem tylko VW od jakiś cztrech lat jestem właścicielem tego cacka i bardzo sobie chwale. Do pracy idelany odpala nawet w największe mrozy, mały, zwinny. Z dobrymi opanami pod każdą zaśnierzoną góre wjedzie bo jest leciutki. Jednak w trasie troszkę mało mocy ale zachowując troszkę sprytu można prawie każdego wyprzedić i w mirę szybko dojechać do celu. Częsci są barzo tanie kupując nawet te markowe nie wydaję całej pensji na utrzymanie. Złodzieje go się niechwytają można go wszędzie zostawić bez strachu że się nie ma doczego wrocić bo chyba sięwstydzą. Ceny używanych aut są bardzo ale to bardzo atrakcyjne. Wnątrze spartańskie (niema co się psuć) ale jak się utrzymuje w czystości to ja się dobrze tam czuje.
6,1
Hatchback 1.3 MPI 82KM 60kW
Hyundai Getz
Piratem drogowym nie jestem staram się jeździć w miarę przepisowo ale jestem również młodą osobą która czasami lubi zaszaleć. W tygodniu robię trasy rzędu 15-20 km, weekendami 40-50 km z czego większość poza obszarem zabudowanym. Średnia prędkość na takich odcinkach wynosi w granicach 100 km/h. Niedawno jednak wybrałem się getzem trasę TYCHY- BIAŁKA TATRZAŃSKA przez autostradę A4 i zakopiankę. W dwie strony robiąc w granicach 400 km getz średnio spalił 6,7 l na 100 km. Jadąc do Białki średnia prędkośc wynosiła 130-140 jednak wracając stałem 4 godziny w korku na zakopiance, gdy już się wydostałem średnio 120-130. Moim zdaniem jak na takie autko i przy tych prędkościach wynik rewelacyjny. Jednak przy trasach rzędu 40 km w jedną stronę i średniej prędkości 100-105 km/h autko spala 5.8-6 l.

Usterki Hyundai Getz

Liczba wpisów: 9
Auto gaśnie na gorącym silniku
  • Hyundai Getz 1.5 CRDi 88KM 65kW 2002-2008
  • silnik
Witam , od tygodnia mam ten sam problem w aucie: po przejechaniu ok. 10 kilometrów auto traci obroty i gaśnie na gorącym silniku. Odpali dopiero, gdy silnik ostygnie, ale daleko nie zajadę , bo w ten sam sposób gaśnie... W ciągu roku wymieniłem w aucie: regulator ciśnienia paliwa, pompę wtryskową dałem do regeneracji, kilka dni temu po pojawieniu się gaśnięcia wymieniłem filtr paliwa, oraz czujnik położenia wałka rozrządu. i problem jest znowu ten sam. Auto nie posiada immobilizera, więc on nie odcina zapłonu, wtryskiwacze są sprawdzone i podają paliwo normalnie. Bardzo proszę o pomoc, bo mi już ręce opadają, a komputer u jednego mechanika błędnie wskazał czujnik położenia wałka rozrządu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spalanie
  • Hyundai Getz 1.3 MPI 82KM 60kW 2002-2008
  • inne
Cześć, chaiałem zapytać bardziej doświadczonych... po zakupie Getza przejechałem testowo ok 85 km po wyzerowaniu na komputerze pokładowym średniego spalania na 100km. Aktualnie mimo ecodrivingu pokazuje średnia na poziomie ok 12l/100 i na takim poziomie sie utrzymuje. Te niecale 100 km zrobiłem w mieście, głównie w dodatnich temperaturach powietrza. Czy są powody do dkladnego sprawdzenia juz teraz powodów takiego spalania, czy niecałe 100 km nie da dokladnego wyniku. Jednak 12l/100km to chyba przesada. Jak sądzicie?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
awaria immobilizera
  • Hyundai Getz 1.4 97KM 71kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Występowanie usterki:
awaria immobilizera - gdy ikonka nie zapala sie ... pomaga lekkie przekrecanie kierownicy w prawo i lewo (w zakresie blokady kierwonicy)
Hyundai Getz